Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

36 komentářů

Majkl
19. června • 21:33

Jako určitě super pokrok, ale nedal bych ty peníze za tohle auto ani náhodou.
Jen mně mrzí, že většina výrobců dělají pořád fakt pomalý elektromobily. Dát tomu silnější motor a maximálku aspoň na 180 km/h, mohla z toho být zábavnější motokára. Dojezd by tím zase tak hrozně neomezili, 50 kWh baterka se už dá, před pár lety byla klasika spíš polovina.

Nikdo
23. června • 19:31

Cože, dojezd neomezil? Á pán je fyzik že? Při 180 km/hod dáš Brno - Praha elektrikou minimálně nadvakrát. To bude jízda, až v půlce dálnice bude u jedn= nabíječky fronta dvou podobných ekologů.Už vidím ty časy, kdy bude součástí výbavy auta ne deštník ve dveřích, ale spací pytel.

Pepe
17. června • 23:01

390km ale kolik reálné dle počasí a jízdy atd,bude nižší.

R2
18. června • 16:46

Pokud to koupi clovek jako mestske hopsadlo, k cemuz je tento elektromobil vicemene predurcen, ma garaz a neboji se vecer pripojovat konektor, tak si myslim ze 390 je dost i kdybychom uvazovali pomerne cerne scenare, napriklad, ze vyjizdite jen s 80 % kapacity nebo ze vam extremni pocasi uzira desitky procent teoretickeho dojezdu. Ono zas je dobre si uvedomit, ze elektromobil ma narozdil od normalnich aut ve meste klidne o neco mensi spotrebu nez je udavana kombinovana, samozrejme za predpokladu aspon trochu rozumneho pocasi.

martin
18. června • 18:00

To je uplne jedno, male mestske benzinove auto za celu svoju zivotnost nespotrebuje na palive a udrzbe tolko, o co je ten e-mobil drahsi pri nakupe.

Lord Owl
18. června • 15:04

no pochopitelně pořád platí nepsaná pravidla pro využívání elektromobilů:
nenakládat do plna, nehonit se po silnici s ostatními účastníky provozu, netopit, neklimovat, nehrát si se stahováním okének, nepouštět hudbu, nestát venku na mrazu, mít po ruce vždy několik platebních karet a smart telefon pro případ logování do dobíjecí stanice ....

petr r. (petrumr)
18. června • 17:17

ale jdi te..když bude třeba pendlovat jenom po městě nebo třeba mezi kraji a má doma 380V. Ty najedeš 300km za jak dlouho?

pouch
19. června • 10:55

Ja treba za 2,5-3 hodiny

petr r. (petrumr)
19. června • 18:50

Já to počítám práce-domů v minutách a tych 300km by mně vystačilo asi na 39 dní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Nikdo
23. června • 19:28

A co až budeš chtít jet párkrát do roka někam dál? Ha?

josephko
17. června • 18:52

Ďalší malý krôčik na ceste k elektrifikácii automobilovej dopravy. Štandardom sa stáva batéria s kapacitou aspoň 50 kWh, a to aj u malých áut. A to za rovnakú či dokonca nižšiu cenu ako u predchádzajúcej generácie.
Do budúcna to možno to bude vyzerať veľmi podobne ako je to teraz s výkonom spaľovákov. Len namiesto výkonu to bude kapacita batérií. Napr. trochu lepšie auto má teraz výkon aspoň 100 kW. V budúcnosti trochu lepšie auto bude mať batériu aspoň s kapacitou 100 kWh.
Auto veľkosti Renaultu Zoe má základný motor s výkonom okolo 50-60 kW. Samotné Zoe má batériu s kapacitou 52 kWh.

Roman
17. června • 17:35

Za ty prachy takovej malej krám no to ani ve snu!

Jožo
17. června • 18:03

Jdětě už s elektromobily do (_!_) :-P

petr r. (petrumr)
18. června • 17:12

a o elektrokolách co?:-D

josephko
17. června • 18:45

Zvykaj si, už to bude len horšie, resp. lepšie. Ako pre koho.
Spaľováky začínajú byť tak "moderné" ako v 70. rokoch parné lokomotívy... :-D

Nikdo
23. června • 19:26

Pičovina....

Karlos
18. června • 7:27

Blbost.

martin
17. června • 15:43

"kvalitou povýšily použité materiály, z nichž například potahy sedaček mohou být ze 100% recyklované látky" :-D:-D:-D:-D No to uz je zvysenie kvality, skoro som sa od smiechu pochcal.

runner42
17. června • 15:55

Co by si chtěl za milion, když půlka padne na baterku.
Zbytek je logicky sockařská z nouze ctnost.

E15
17. června • 16:45

Tak pokud padne na baterii jen polovina, pořád zbývá ještě docela dost na to, vyrobit pořádné auto. Cenový problém těhle prdítek spočívá (kromě ceny baterií samozřejmě) v jejich malosériovosti...Jinak jsem zvědavý na cenu toho CitiGO, pokud to bude pod 500tis (bez DPH), bude to první lidový elekromobil, který může za určitých situací dávat smysl i v zemích bez dotací.

Hobit
18. června • 18:05

Runer je troll. Cena baterky je maximálně 150$/1kWh. Tj cca 180 tisíc. Ale spíš to mají tak max za 100tis. Takže cena baterky tak maximálně 1/10 z celkové ceny.
Ty výmysly o polovině ceny jsou jen výplody chorych mozků.
Prodávají to za tuhle cenu protože můžou a protože to lidi i přesto kupují, a protože na velkoseriovou výrobu nemají dostatek baterek.

runner42
19. června • 7:17

Tak určitě. Povšimněte si, jak ekektrogumy zastávají zcela protichůdná tvrzení a vůbec jim to nepřijde divné.Takže jestli to správně chápu, podle elektro ideologie Tesla nemůže jít s cenou Modelů 3 na slibovanou hodnotu, protože by přišla o veškerou marži (jak tvrdí Tesla) a proto stojí její konstrukčně jednoduchý elektromobil (jak tvrdí fandové) s lacinou baterkou (jak tvrdí Hobit) milion a půl.Jednoduché auto, malá marže, levná baterka a vysoká cena? Asi nějaká ekonomická černá díra, že? A nebo jedna z těch věcí není pravda.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Majkl
19. června • 21:37

Tak u Tesly není problém ani tak cena baterek, jako složitost výroby. Jde prostě vidět, že to ještě nejsou staletí staří matadoři, vyrábějí to auto zbytečně složitě.
A taky pořád dost vychytávají mouchy, i když nejsou ani zdaleka tak poruchový jako dřív, pořád to není bůh ví jak slavný. A ty opravy v rámci záruk je taky musej dost vyšťavovat.

petr r. (petrumr)
19. června • 18:44

je otázka co je baterie a jestli je to komplet s elektronikou, chlazením nebo jen články. Třeba na moje kolo stojí 23tkč- 19tkč je ted sleva a výměna článku(repas) stojí 12tkč-vlastně elektronika zůstane. Ty baterky musejí být tou elektronikou spojeny seriově i paralérně jak u zahradní techniky, že i když nějaký články odejdou, tak pořád musí fakat.

Nikdo
23. června • 19:24

Hsustý. A teď si představme, kolik bude stát výměna baterie u auta, když bude po 8 letech K.O. :-O

E15
17. června • 16:46

myslel jsem samozřejmě včetně DPH. Bez DPH by to mělo být pod 400tis (ideálně pod 350tis)

TVL
17. června • 17:22

Lidová je Dacie, takže spojovat elektromobil a lidový je nesmyslB-]

Lojza
17. června • 16:31

na hybridu o teto jebce budou psat, jak je auto uzasne:-D

vana
17. června • 15:35

Zajímavé že tohle stejné auto má na sesterském Auto.cz 110 kW, tady jen sto. https://www.auto.cz/novy-renault-zoe-oficialn... ...

petr r. (petrumr)
17. června • 15:22

nabídka se pěkně zhuštuje. Akorát kdyby někdo vyrobil elektromobil bez tych serepatiček, co nemají ve městě opodstatnění.

E15
17. června • 17:00

je fakt, že třeba ty nízkoprofilový gumy jsou demence non plus ultra a u auta do města to platí dvojnásob....

petr r. (petrumr)
17. června • 17:26

no já mám na autě do města taky nízkoprofiláče , ale runflaty.

WP
18. června • 11:08

RFT, to je ale hnedle lepsi! :-D

Roman1
17. června • 17:53

Tak to je teprve ten správnej masochismus!!!!

petr r. (petrumr)
18. června • 17:09

správně a ještě Mkový podvozek z fabriky.:-D

Miroslav Hoření
17. června • 15:19

Docela dobrý, ale až na tu cenu....3-[

Doporučujeme

Články odjinud