Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Také Renault chce být respektovaným hráčem na rozjíždějícím se trhu elektrických hatchbacků. Nyní proto uvádí novou generaci modelu Zoe.

Trh elektrických hatchbacků se v Evropě silně rozjíždí s příchodem Volkswagenu ID.3, Peugeotu e-208, Opelu Corsa-e nebo Hondy E, takže i Renault musí konkurovat novou technikou. Nové Zoe je spíše silnou modernizací, ostatně z venku se novinka od starého modelu zásadněji neliší, uvnitř však dostává elektromobil nutnou aktualizaci všech důležitých částí.

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

S přehlédnutím kosmetických změn na karoserii se docela proměnil interiér Zoe, který dostává přepracovanou palubní desku s velkým 9,3palcovým displejem infotainmentu a digitálním přístrojovým štítem o velikosti 10 palců. Nový je také multifunkční volant a kvalitou povýšily použité materiály, z nichž například potahy sedaček mohou být ze 100% recyklované látky.

Hlavní změny se ale dějí na pohonném ústrojí. Od dřívějšího modelu s bateriovým modulem o kapacitě 40 kWh si nové Zoe polepšilo na 52 kWh, čímž Renault udává dojezd na jedno nabití až 390 kilometrů dle posledního testovacího cyklu WLTP.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Díky možností dobíjení 50kW DC nabíječkou je pak možné baterie dobít k dojezdu asi 145 km za přibližně půl hodiny. Příplatková domácí wallbox nabíječka o výkonu 7 kW pak zajistí dobití z 0 na 100 % za 9 hodin a 25 minut. Dostupné je však nyní i dobíjení střídavým proudem. Obě zástrčky se stále nachází pod odklopným logem na přídi.

Zoe bude dostupné ve dvojici specifikací dle výkonu elektromotoru umístěného vepředu. Základem je tedy výkon 80 kW (109 koní), zatímco silnější volbu představuje rovných 100 kW (136 koní) – s tímto výkonem je novinka schopna akcelerace na 100 km/h pod 10 vteřin. Maximální rychlost čítá 140 km/h.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Mezi další novinky patří u Zoe například full-LED osvětlení s předními adaptivními světlomety, systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu, asistent udržování jízdy v pruhu, autonomní krizové brzdění nebo parkovací asistent s autonomním zatáčením. Samozřejmě pak můžete stav Zoe sledovat přes určenou aplikaci pro smartphony, která umožňuje i dálkové spuštění topení či klimatizace.

Přesné datum zahájení prodeje na evropském trhu zatím Renault neuvádí, stejně jako se teprve dozvíme cenovky. Pro představu, současná odchozí generace Zoe vyjde v nejslabší verzi na českém trhu na 837.000 Kč.  

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků