Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Také Renault chce být respektovaným hráčem na rozjíždějícím se trhu elektrických hatchbacků. Nyní proto uvádí novou generaci modelu Zoe.

Trh elektrických hatchbacků se v Evropě silně rozjíždí s příchodem Volkswagenu ID.3, Peugeotu e-208, Opelu Corsa-e nebo Hondy E, takže i Renault musí konkurovat novou technikou. Nové Zoe je spíše silnou modernizací, ostatně z venku se novinka od starého modelu zásadněji neliší, uvnitř však dostává elektromobil nutnou aktualizaci všech důležitých částí.

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

S přehlédnutím kosmetických změn na karoserii se docela proměnil interiér Zoe, který dostává přepracovanou palubní desku s velkým 9,3palcovým displejem infotainmentu a digitálním přístrojovým štítem o velikosti 10 palců. Nový je také multifunkční volant a kvalitou povýšily použité materiály, z nichž například potahy sedaček mohou být ze 100% recyklované látky.

Hlavní změny se ale dějí na pohonném ústrojí. Od dřívějšího modelu s bateriovým modulem o kapacitě 40 kWh si nové Zoe polepšilo na 52 kWh, čímž Renault udává dojezd na jedno nabití až 390 kilometrů dle posledního testovacího cyklu WLTP.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Díky možností dobíjení 50kW DC nabíječkou je pak možné baterie dobít k dojezdu asi 145 km za přibližně půl hodiny. Příplatková domácí wallbox nabíječka o výkonu 7 kW pak zajistí dobití z 0 na 100 % za 9 hodin a 25 minut. Dostupné je však nyní i dobíjení střídavým proudem. Obě zástrčky se stále nachází pod odklopným logem na přídi.

Zoe bude dostupné ve dvojici specifikací dle výkonu elektromotoru umístěného vepředu. Základem je tedy výkon 80 kW (109 koní), zatímco silnější volbu představuje rovných 100 kW (136 koní) – s tímto výkonem je novinka schopna akcelerace na 100 km/h pod 10 vteřin. Maximální rychlost čítá 140 km/h.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Mezi další novinky patří u Zoe například full-LED osvětlení s předními adaptivními světlomety, systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu, asistent udržování jízdy v pruhu, autonomní krizové brzdění nebo parkovací asistent s autonomním zatáčením. Samozřejmě pak můžete stav Zoe sledovat přes určenou aplikaci pro smartphony, která umožňuje i dálkové spuštění topení či klimatizace.

Přesné datum zahájení prodeje na evropském trhu zatím Renault neuvádí, stejně jako se teprve dozvíme cenovky. Pro představu, současná odchozí generace Zoe vyjde v nejslabší verzi na českém trhu na 837.000 Kč.  

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků