Nový Renault Zoe oficiálně: Elektromobil teď ujede 390 km, má výkon až 136 koní

Také Renault chce být respektovaným hráčem na rozjíždějícím se trhu elektrických hatchbacků. Nyní proto uvádí novou generaci modelu Zoe.

Trh elektrických hatchbacků se v Evropě silně rozjíždí s příchodem Volkswagenu ID.3, Peugeotu e-208, Opelu Corsa-e nebo Hondy E, takže i Renault musí konkurovat novou technikou. Nové Zoe je spíše silnou modernizací, ostatně z venku se novinka od starého modelu zásadněji neliší, uvnitř však dostává elektromobil nutnou aktualizaci všech důležitých částí.

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

Honda E ukazuje zcela novou platformu. Baterie bude mít kapacitu jen 35,5 kWh

S přehlédnutím kosmetických změn na karoserii se docela proměnil interiér Zoe, který dostává přepracovanou palubní desku s velkým 9,3palcovým displejem infotainmentu a digitálním přístrojovým štítem o velikosti 10 palců. Nový je také multifunkční volant a kvalitou povýšily použité materiály, z nichž například potahy sedaček mohou být ze 100% recyklované látky.

Hlavní změny se ale dějí na pohonném ústrojí. Od dřívějšího modelu s bateriovým modulem o kapacitě 40 kWh si nové Zoe polepšilo na 52 kWh, čímž Renault udává dojezd na jedno nabití až 390 kilometrů dle posledního testovacího cyklu WLTP.

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Nový Opel Corsa-e oficiálně: Dvojče Peugeotu e-208 má 136 koní a ujede až 330 km

Díky možností dobíjení 50kW DC nabíječkou je pak možné baterie dobít k dojezdu asi 145 km za přibližně půl hodiny. Příplatková domácí wallbox nabíječka o výkonu 7 kW pak zajistí dobití z 0 na 100 % za 9 hodin a 25 minut. Dostupné je však nyní i dobíjení střídavým proudem. Obě zástrčky se stále nachází pod odklopným logem na přídi.

Zoe bude dostupné ve dvojici specifikací dle výkonu elektromotoru umístěného vepředu. Základem je tedy výkon 80 kW (109 koní), zatímco silnější volbu představuje rovných 100 kW (136 koní) – s tímto výkonem je novinka schopna akcelerace na 100 km/h pod 10 vteřin. Maximální rychlost čítá 140 km/h.

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Rezervace VW ID.3 spuštěny: Záloha je 25 tisíc Kč, máme potvrzeny dojezdy

Mezi další novinky patří u Zoe například full-LED osvětlení s předními adaptivními světlomety, systém rozpoznávání dopravních značek, hlídání mrtvého úhlu, asistent udržování jízdy v pruhu, autonomní krizové brzdění nebo parkovací asistent s autonomním zatáčením. Samozřejmě pak můžete stav Zoe sledovat přes určenou aplikaci pro smartphony, která umožňuje i dálkové spuštění topení či klimatizace.

Přesné datum zahájení prodeje na evropském trhu zatím Renault neuvádí, stejně jako se teprve dozvíme cenovky. Pro představu, současná odchozí generace Zoe vyjde v nejslabší verzi na českém trhu na 837.000 Kč.  

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků