Max
6. září 2023 • 12:28

tohle si koupi ti sami lidi co kupujou elektro megan - zadni. vemou to francouzske firmy jako sluzebaky. V tyhle oblasti musej pridat, tohle je o nicem.

i20
5. září 2023 • 12:54

V tomhle slibovanem (cti lzivem) rezimu to s prehledem ujede moje Felicie

i20
6. září 2023 • 11:47

Tak jinak: tech 620 km ujede na plnou i moje felicie. Aby bylo jasno ;)

Switch007
6. září 2023 • 20:21

A pointa Vašeho sdělení?

Andrea Babišová roz. Bure
7. září 2023 • 5:29

Tak tuhle otázku on nepochopí jelikož je i20 vymaštěnec

Muž z Prahy
5. září 2023 • 7:52

Už teď vím, že název Scénic bude důvodem propadáku. Stejně, jako nazvat prodlouženou verzi modelu Austral názvem Espace. Už Austral je název, který mohou dát autu opravdu jen pošahaní Francouzi. Ten interiér je už u 4 modelu stejný. Já bych to nechtěl už jen kuli tomu debilnímu tvaru volantu. A teď vůbec neřeším pohon aut. Za mě elektromotor je top. Tohle snad ani není Renault. Ta značka co dělala tak nápaditá a inovátorská auta. Tohle je prostě hnus

i20
5. září 2023 • 12:49

Termin 'Austral' byl kolosalnim omylem a hlavnim dejovym bodem taky podle jednoho romanu JVerne

VW
5. září 2023 • 2:19

To jsem nevěděl, že Peugeot navrhuje i Renaulty.

Lukáš
4. září 2023 • 15:04

Přemýšlím.. - když všichni budeme za pár let mít povinně elektroauta, tak jak to bude na "benzínkách"? Pardon, na elektronabíječkách, to budou úplně všechna auta za pár minut nabitá, abych mohl hned odjet? Když natankuji benzín, trvá to pár minut, ale opravdu všechna dostupná elektroauta budou nabitá do třeba max. 5 minut? Nenabíjí se náhodou několik hodin, když není nejvýkonější nabíječka? Nedovedu si představit denní nabíjení a ve frontě třeba čekat, bude předemnou fronta 5 lidí, každé auto se nabije třeba za 2 hodiny, to budu denně 10 hodin čekat na "pumpě"? Kdy budu spát? Barák nevlastním a ze 6. patra paneláku mám tahat kabel? Přemýšlí o tom někdo? Nebo bude na každém parkovacím místě před panelákem výkonná super nabíječka? To už by se mělo začít stavět zázemí po celé eu, v každé ulici, když automobilky oznamují, jak budou vyrábět už jen elektro. Dívám se z okna a před panelákem nevidím žádné nabíjecí místa v přípravě pro doslova každého občana, který vlastní auto. Přijde mi to jako šílená apokalypsa, která mocným lidem, kteří o nás rozhodují, asi moc nedochází/je jedno, bude pak dost elektřiny? A kolik raketově vzroste cena? Kde se budou všechna auta nabíjet? Je pár míst na nabíjení, ale aut bude milion v ČR. Nejsem jediný, kdo nemá/nechce dům. Přijde mi to jako vymyšlená frajeřinka pouze pro lidi s barákem, kde můžu auto nabíjet. Hlavně ať je to zeleně čisté! A co likvidace těch baterii pak pro životní prostředí? To je asi v pořádku..

Martin.
4. září 2023 • 19:40

Ty Lukáši.
Po 3 a půl letech užívání ( zdůraznuji, že mám starší domek a nabíjím v noci 1x 14 dní) nabíjím na veřejných nabíječkách zcela vyjímečně. Odhadem cca 10% nabíjemí za rok. A to pouze tolik kolik potřebuji buď na dojetí domů, když jsme daleko nebo při dlouhé trase na další úsek cesty. Jinak se auto nabíjí doma v noci, když bucimkáme. Nabíječky v okrese a v našem městě jsem nikdy nevyužil.
Pokud nabíjíme na cestách určitě ne i nabíječek na pumpách. Ale u obchodů kde si zajdeme nakoupit nebo na jídlo pro pití atd. Průměrný čas u DC za rok mám 12 minut. Nikdy jsem nenabíjel za 3,5 roku z u 0 na 100. Taky nejezdíš u spalováku do prázdné, ale když ti svítí oko. 😜
Další věc je, že už dnes má každý 5 dům solár. Tedy nabije si každý velkou část provozu ze slunce. Za 10 let to bude mít každá stavba i paneláky ty solarní panely.
Takže ty tvoje strachy hochu jsou fakt zbytečné. A spalováků je na 50 let ještě tolik, že se nemusíš bát. Garantují ti, že se trh průběžně tak rychle obmění, že se to otočí. A spalováky začnou být jednou na silnicích spíše menšinou. Ceny EV už dnes dorovnávají ceny benzínových a příchodem čínských značek se to razantně změní.
Spíš zde chybí základní informovanost lidí. Z mé zkušenosti koho jsem kdy vozil atd, tak 99% neví, jak takové auto nabíjet kde si sehnat čip kde jsou nabíječky atd. Lidi jsou líní a spohodlnělí a raději tam lejou sračku za 40 kč litr než udělat změnu. Já jezdím za 85 Kč/100 km v dnešní drahé elektrice . Taky jsem přešel na Ev jako začátečník. Dnes už bych spalovák nechtěl ani náhodou. Už jen kuli neustálým nákladům na servis a olejům, smradu, hluku atd. Prostě kuli věcem , které u EV neřešíte.
Všem doporučuji a fakt nejsem nějakej ekofans 😆😆😆😆

Marian
6. září 2023 • 6:00

A čo máte za elektromobil?

šofér
5. září 2023 • 10:32

No tak když máš na auto milion, tak se nám fakt můžeš smát , že jezdíme "smrady", bohužel to tak máme a VyVolených boháčů je fakt méně, než plebsu. Já sice mám služebák, ale měl-li bych volit, zda dát za auto milion nebo půlku, tak volím tu půlku.

Jirka
5. září 2023 • 0:19

Spíš ceny spalováků dotáhli EV. Jinak ať slouží, mít barák tak bych to taky zvažoval, plugin minimálně. Ještě by to chtělo čistší energetický mix v síti. Jelikož bydlíme v bytě a po městě nejezdíme vzal jsem teď diesel. Velké pohodlné auto se spotřebou 5 litrů, někdy i pod. Poctivě jsem si u aut, která připadala v úvahu počítal emise a tohle vyšlo nejlíp.

Václav
4. září 2023 • 19:56

Super. Přesně tak.
Bohužel pulka národa žije v bytech, tam to je trochu složitější no.

ID3
5. září 2023 • 3:05

Jasně. Tak půlka národa žije v bytech . Aha a ty byty stojí kolik??? Mnohdy víc než můjstarej barák co jsem si koupil za 2 mega před deseti lety. Můžou svůj byt prodat a koupit si domek .
Ono s téé půlky národa by nechtělo každý den dojí6dět a každý den makat kolem domu a chystat si dřevo atd. Ona tá velká část půlky národa umí jen zapnout bednu nebo čumět do internetu. A co si budem né káždý lempl prostě na nové má že. Není byt, jako byt.
Co se týče dobíjení na sídlišťích. U baráku taky tankuješ benzín?. Prostě si jednou za týden u obchodů nabiješ nebo jinde u nabíječky či v garáži atd. Tyhle vohraný žvásty. 😆😆😆👌
Soused přes barák pořád brečí, jak mu Volvo jeho zlatokopky žere 10 litrů a kolik si berou za servis. Když jsem mu řekl své náklady a prodej to, tak se mě dostalaodpověď " ta Moja prej v tom jezdit nebude, že by to neuměla nabít" Jo ona je to vysoká škola jednou za 14 dní zastrčit auto na noc do zásuvky. O to víc , když jezdí 15 vozem XC90 jen do krámu. A že takových lidí je

Václav
5. září 2023 • 10:36

Proboha, takhle jsem to nemyslel.
Chtel jsem rict k prispevkum ke Skandinavii, ze kdyz pulka naroda zije v bytech tak odpada samozrejme dobijeni v domacnosti a tim padem jsem "jenom" odkazany na verejne nabijekcy. Nic vic, jen ze odpada vyhoda domaciho nabijeni.

Jirka
5. září 2023 • 10:30

Lidé neprodají byty a nekoupí domy + nebudou každý den ekologicky (!) dojíždět, protože jsou to líný lemra co jen čuměj na bednu a do internetu dle tebe. Tak to je opravdu vysoká škola se vším všudy mistře

Václav
4. září 2023 • 16:43

Byl jsem teď nějaký čas ve Skandinávii, je tu už opravdu hodně elektromobilů. Odhadem tak 40% na cestě. Nabíječky jsou téměř na každé pumpě plus u obchoďáku a na nějakých větších parkovištích (čili něco co by u nás reálně šlo). Nikdy jsem neviděl u nabíječek frontu. Často tam stalo tak jedno či dvě auta. Velmi často dokonce žádné.

.
4. září 2023 • 16:53

Jenže tam je větší % populace v domcích se svou zásuvkou a před činžáky měli vždy zásuvky na ohřej oleje v motoru, tak jestli je používají na dobíjeni? U nás to je trošku opožděné, trošku dost opožděné.

Blahoslav Natrhblána
4. září 2023 • 19:50

Ve světě jsou už zcela běžné wallboxy i na bytových domech.Příklad
Panelák = wallbox na sloupku nebo na zdi ( nebo 3x wallbox dle počtu aut) ( mimochodem zdarma na dotaci EU od státu nic neplatíte pokud si dům zažádá)
Každý wallbox na tarif D27D = kolik chcete čipů. Např co byt to čip. Každému majiteli přijde faktura kolik nabíjel 1x měsíc na mail.
Jak jednoduché

Václav
4. září 2023 • 17:37

Také si myslím.
V každém případě věřím, že se to dá ještě u nás dohnat.

pse
4. září 2023 • 15:32

Nepřemýšlej :-).
Nabíjíš doma nebo v práci (navíc ze soláru většinu doby), jezdíš nabíjet jen na delších štrekách. Pokud nemáš kde nabíjet, můžeš nabíjet v obchoďácích, kde se navíc budou možnosti dále rozšiřovat. I takový Lidl má nabíječku téměř všude. A na to se kapacita bude přizpůsobovat požadavkům, dnes je těch aut tak málo, že se mi nestalo, že bych někde čekal.
Takže já třeba byl nabíjet naposledy v Bavorsku, před necelými dvěma měsíci, a pak nabíjím jen pomalu, takže doma a v práci.
Žádná cena raketově neporoste, určitě ne kvůli elektroautům. Nech toho strašení.

i20
6. září 2023 • 11:50

Lidl ma pro vsechny nabijecky v Bavorsku. Jo.

Exrenault
4. září 2023 • 14:18

To by mě zajímalo kde je ten promyšlený interiér. Obyčejné BEV SUV, které si nezaslouží jméno Scénic a při cenách které jde odhadnout od BEV Meganu to nemá šanci na prodejní čísla Sceniku v minulosti.

jo
4. září 2023 • 14:03

tak jestli se to bude prodávat jako ev megane, tak chudák rendlík. Ale aspoň to vypadá líp než ID 3 a má to tlačítka na klimu...

kiskovce
4. září 2023 • 13:12

ja myslel ze scenic je bud pro 7 nebo 5 lidi na palube. Nova generace ma ich jenom 4. Pokrok! no kdyby se jmenval Renault Modus, udelali by lip.

Viktor
4. září 2023 • 20:01

Pokrok nezastavíš, auto bude mít dvě tuny, jede maximálně 160, nabíjí se týden, no nekup to.

Pikus
4. září 2023 • 22:16

Týden? Jako jestli to nabíjení odhadujete podle přítomnosti USB konektorů, tak ty tam jsou z úplně jiného důvodu než na dobíjení auta samotného!

Karel.
4. září 2023 • 11:12

Předohrab, proboha proč? U EV se koncepcí s pohonem předku nic neušetří (na rozdíl od ICE) a přesto jej Renault dál používá.
Rychlost dobíjení a výkon motorů je na rok2023 těžká zaostávačka.

i20
5. září 2023 • 13:05

Nu a vidite.
Tohle s prehledem (dojezd, rychlost pripravy na jizdu) splnuje taky moje felicie. A nebylo potreba vymejslet novy technologie, tezbu litia, vyrobu baterii a recyklaci, to vsechno s iluzornim nesmyslem ze do budoucnu tohle vsecko 'dalsi' generace 'uklidi'. Ne, neuklidi. Nezbude totiz zbusob JAK tyhle tezky NASE omyly uklidit.

Drtikol
4. září 2023 • 19:16

Ty Karle buď zdráv. Víš co se vsadím? Že jsi elektrickým autem nikdy ani nejel. Jen tady děláš Machra.😆😆😆😆👌😜

Moik
4. září 2023 • 14:11

Na běžné ježdění je zadokolka v našich končinách na houby. Každou zimu přijde situace, kdy ta nemožnost natočit přední kola proti směru bočního posunu hejbne zadkem zrovna kam nechci....na suchu asi OK, ale že bych zaznamenal nějaký lepší chování, to jsem nezaznamenal.

Switch007
4. září 2023 • 12:45

160 kW systémový výkon a 150 kW dobíjení je zaostávačka? Záleží na křivce, ale 150 je podle mě úplně v pohodě.

.
4. září 2023 • 16:17

Ioniq 5 N ma 350 kw dobíjení při 800V. Takže tak.Tady v Čechostánu to je opravdu v pohodě. Těžko nalézt rychlejší dobíječku. Na západě, kde je i hlavní trh, tam to může být problém. Když si vezmeš, že se to bude vyrábět až do 2028 - 2032.

Switch007
6. září 2023 • 20:19

Dobře, ale to jsi vybral zrovna snad jediné auto v kategorii do dvou milionů, které má 800 V architekturu. Žádná jiná mainstreamová značka (kromě KIA pochopitelně) nic takového nemá.

Karel.
4. září 2023 • 12:51

Ano zaostávačka, stačí se podívat na letošní modely konkurence, ta je výš jak výkony motorů, tak nabíjení. První kdo si na Renckovi smlsne budou Číňani.

Switch007
4. září 2023 • 13:51

Jaká konkurence např.?

gh
4. září 2023 • 12:40

Ušetří tím místo pro posádku/zavazadla. Tím to vysvětlovali už u Meganu.

Karel.
4. září 2023 • 12:43

Neušetří, když dáš motor dozadu, tak máš větší frunk, když dopředu, tak máš větší trunk, prašť jako uhoď.

Sondage
4. září 2023 • 16:43

odkdy má třeba enyaq a další frunk?
to mi nevychádza ;) :D
na druhou stranu, kufr je ve scenicu a meganu faaaaaakt hluboká jáma

Karel.
4. září 2023 • 16:51

Nemá a je to jeho chyba. Ale má zadní kufr o 40 l. větší než tenhle Scenic a přitom má zadní náhon. Ten elektromotor je dnes tak mrňavý, že se vejde skloněný před zadní nápravu a nijak neomezuje kufr.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
5. září 2023 • 13:49

Nojo, jenže Tesla, Ford, VW, Peugeot, Čímani, GM, BMW, Mercedes i ta malá Škoděnka umí zkonstruovat motor, který je malý a vejde se jak říkáš k nápravě, Renault jsou neumětelové, kteří mají ten motor velký jak kráva a na předku čumí asi metr padesát do výšky. Krásně je to vidět na videích z prezentací Scenicu, podívej se na tu šílenou stavbu nad přední osou viz třeba tady čas 3:15
https://www.youtube.com/watch...
To kdyby dali dozadu, tak mohou kufr rovnou zrušit.

Doporučujeme

Články odjinud