Zřejmě nejdůležitější elektro-Renault současnosti má po premiéře. Nabídne spoustu místa na palubě a spoustu chytré techniky.
Pátá generace modelu, který startoval jako praktičtější verze Méganu a postupně mutoval do podoby MPV o dvou možných délkách, je oficiálně tady. Stejně jako aktuální Megane E-Tech stojí na platformě CMF-EV. Jeho technika tedy není velkým překvapením, ale její využití ano. Oproti Meganu má o 10 centimetrů delší rozvor, mezi nápravami tak je 2785 cm. Na délku měří 4470 mm, široký je 1864 mm a vysoký 1571 mm.
Design vychází z vřele přijatého konceptu Scenic Vision z loňského roku, který nyní ovlivnil i podobu faceliftovaného Clia nebo SUV Rafale. Kombinuje obliny vyjadřující vřelost a lidskost s hranami, značícími moderní dobu a pokrok. Zajímavě působí tvarovaná kapota, štíhlá čelní světla i iluze masky s vzorem plástve. Denní svícení najdeme v bocích předního nárazníku postavené na výšku a se zajímavou grafikou. Z boku si můžeme všimnout oplastování lemů blatníků, v nichž se nachází kola o průměru 19 nebo 20 palců. Stejně jako u jiných elektromobilů je i zde kladen velký důraz na aerodynamiku, nechybí zde proto zapuštěné kliky dveří. Zadní světla mají motiv dvou šípů, karoserie může být lakována v šesti barvách – červené, modré, černé, dvou odstínů šedi a bílé.
Interiér a hlavně palubní deska nepřekvapí toho, kdo již seděl v Meganu E-Tech. Máme zde volant s voličem jízdních režimů pod pravým ramenem, volič „převodovky“ ve formě páčky za volantem i na výšku postavenou obrazovku infotainmentu OpenR Link na bázi systému Android Automotive 12 s možností využívat stahování aplikací skrze službu Google Play. Navigace Google Maps má zdokonalené plánování tras s možností filtrace nabíjecích bodů podle rychlosti nebo možnosti platby, dojezd nově bere v potaz povětrnostní situaci pro realističtější odhad. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 12,3 palce a rozlišení 1920 na 720 pixelů.
Odkládací prostory uvnitř Renaultu Scenic E-Tech mají celkový objem 38,7 litru. Nechybí zde přední loketní opěrka posuvná o sedm centimetrů, cestující vzadu pak mohou využít opěrku s odnímatelnými rameny, směřujícími k pasažérům na krajních místech. Má podpěry pro pohodlné sledování chytrých zařízení, stejně jako USB-C porty pro jejich dobíjení. Specialitou je skleněná střecha Solarbay, zatmavitelná po segmentech díky technologii PLDC. Ovládat ji můžete nejen tlačítky, ale také hlasem. Kufr nabídne základní objem 545 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1670 litrů.
Renault Scenic E-Tech: Rozměry |
Délka |
4 470 mm |
Šířka |
1 864 mm |
Výška |
1 571 mm |
Rozvor |
2 785 mm |
Přední převis |
842 mm |
Zadní převis |
842 mm |
Objem zavazadlového prostoru |
545 litrů |
Pohon bude k dispozici ve dvou verzích. Scenic E-Tech se standardním dojezdem disponuje výkonem 125 kW a točivým momentem 280 N.m, jeho 60kW baterie poskytne dojezd 420 kilometrů. Stejnosměrně se dá nabíjet až 130 kW, zatímco u provedení s prodlouženým dojezdem může energie proudit do 87kWh akumulátoru až 150 kW. Motor zde má výkon 160 kW a točivý moment 300 N.m, dojezd činí 620 kilometrů. Výroba bude probíhat ve francouzském Douai, prodej startuje začátkem příštího roku.
Renault Scenic E-Tech: Pohon |
Standardní dojezd |
Prodloužený dojezd |
Výkon [kW] |
125 |
160 |
Baterie [kWh] |
60 |
87 |
Točivý moment [N.m] |
280 |
300 |
Maximální rychlost nabíjení DC [kW] |
až 130 |
až 150 |
Dojezd (WLTP) [km] |
> 420 |
> 620 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,3 |
8,4 |
Maximální rychlost [km/h] |
150 |
170 |