Nový Renault Mégane R.S. Trophy-R do detailu: 300 koní zůstává, pryč je 130 kg

Po oznámení rekordu na Nürburgringu již Renault zveřejňuje kompletní informace o nejostřejším Méganu současné generace.

Již v květnu se nám Renault Mégane R.S. Trophy-R představil jako nejnovější rekordman mezi produkčními předokolkami na Severní smyčce Nürburgringu. Nyní už automobilka detailněji popisuje, jaké úpravy na ostrém hatchbacku pomohly konečnému času 7:40,100 s, který sesadil z trůnu dřívějšího mistra Hondu Civic Type R.

Trophy-R má pod kapotou stejný přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec jako standardní Trophy, i když s novým výfukem od Akrapoviče. Identický je rovněž výkon 220 kW (300 koní) a točivý moment 400 N.m. Jedinou možností u nového „erka“ je pak výhradně manuální šestistupňová převodovka. Maximální rychlost Trophy-R je 262 km/h a na stovku přitom zrychlí za 5,4 sekundy, tedy o 3 setiny rychleji než standardní Trophy.

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Renault Megane R.S. Trophy-R si podrobil Nürburgring. Překonal čas všech předokolek

Namísto zvyšování výkonu se totiž inženýři zaměřili mimo jiné na snižování hmotnosti. Zvolením karbonové kapoty, karbonového zadního difuzoru, odlehčené zadní nápravy, tenčích oken, lehké baterie, absence zadních sedaček (na jejich místě je teď rozpěra) a předních skořepin z kompozitu, nehledě na zmíněný výfuk Akrapovič a volitelná karbonová kola, se podařilo seškrtat hmotnost o 130 kg.

Trophy je dokonce nabízeno pouze s lehčím a menším infotainmentem s obrazovkou o velikosti 7 palců (z původních 8,7 palců), čímž se ušetřilo 250 g. Renault Sport má ke všemu volitelně nabízet odstranění LED mlhovek z předního nárazníku, vytvářející dodatečné otvory přístupu vzduchu k brzdám a šetřící další 2 kg.   

Vrátí se Mitsubishi Lancer Evolution? Pomoci by mohl příští Renault Megane R.S.

Vrátí se Mitsubishi Lancer Evolution? Pomoci by mohl příští Renault Megane R.S.

K vylepšení schopností hot-hatche byl dále kompletně přenastaven podvozek s nastavitelnými tlumiči Öhlins, tužším stabilizátorem vzadu a jinou geometrií, která například zvětšila negativní odklon předních kol. Standardní čtyřpístkové brzdy Brembo s ocelovými kotouči je pak možné za příplatek nahradit karbon-keramickými brzdami. Použitým obutím je Bridgestone Potenza S007.

Nakonec byla vyladěna i aerodynamika, kdy přední nárazník disponuje přepracovaným splitterem a vzduch pod vozem směrují k zadnímu difuzoru speciální panely na podvozku. Produkce Trophy-R je limitována na 500 kusů, které se budou vyznačovat bílým lakem s červenými detaily a samolepkami. V prodeji se má novinka objevit před koncem letošního roku.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků