Nový Renault Mégane je další variací na téma CMF [první jízdní dojmy]

Renault oficiálně uvedl na český trh novou generaci Mégane. Při té příležitosti jsme krátce vyzkoušeli vrcholnou verzi Bose s motorem 1.5 dCi o výkonu 81 kW (110 koní). Co francouzská novinka nabízí?
Seznam kapitol
  1. Vzhled potěší, prostor nejspíš zklame
  2. Jezdí sympaticky, Cena od 339 900 Kč (+ceník)
  3. Nový Renault Mégane: Fotogalerie

Mégane je pro Renault zatraceně důležitým automobilem. V pořadí už čtvrtá generace navazuje na celkem 6,6 milionů exemplářů prodaných v rámci předchozích tří vydání. Jak už jsme si v poslední době zvykli, i v tomto kontextu bude hodně skloňovaná modulární platforma CMF, která vzešla ze spolupráce Renaultu a Nissanu. Zjednodušeně řečeno, nový Mégane je pouze další variace na dnes už celkem dobře známé téma.

Renault poprvé ukázal novou generaci Mégane kombi

Renault poprvé ukázal novou generaci Mégane kombi

Nastupující Renault Mégane používá stejný základ, jaký už dostal Talisman, Kadjar nebo Espace. Oproti předchozí generaci je nový hatchback o šest centimetrů delší a má o 28 mm větší rozvor náprav. Zároveň se o 22 mm zkrátil zadní převis a zmenšila se i celková výška (-25 mm). Cíl byl jednoduchý, Mégane má nabídnout prostornější interiér a dynamičtější siluetu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace Renaultu Mégane je nižší, delší, má kratší zadní převis a o čtyři centimetry širší rozchod kol. Na pohled vypadá velmi zajímavě

Mimochodem dynamický vzhled pětidveřové verze není náhodný, Renault totiž nepočítá s třídveřovou karoserií. Údajně už pětidveřové provedení vypadá natolik sportovně, že vlastně ani další verze není potřeba.

Vzhled potěší, prostor nejspíš zklame

Renault použil také na Mégane svůj designový styl známý z Espace, Kadjaru nebo sedanu Talisman, takže se žádné velké překvapení nekoná. V praxi tento styl novému hatchbacku velmi sluší a pokud pomineme známé detaily typu diodové linky ve tvaru písmene C, pak je to nakonec skutečně silueta, co vás při pohledu na vůz nejvíce zaujme. Mégane je snad až překvapivě nízký a kdyby designéři schovali kliky zadních dveří do rámu oken, nebyl by problém uvěřit, že před vámi stojí třídveřový hatchback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Velmi dobře vypadá i vrcholné GT. To je dostupné s motorem 1.6 TCe o výkonu 151 kW (205 k), později si budete moci tuto verzi pořídit i s dvakrát přeplňovanou naftovou šestnáctistovkou. GT nabízí také systém natáčení zadních kol

Ještě lépe vypadá sportovně střižené GT, která navíc oproti běžným variantám přidá obvyklé věci typu výraznějších nárazníků, efektnějších kol nebo modré barvy karoserie, která je vyhrazena pouze pro tuto variantu.

Pozitivní dojem udělá také interiér, respektive pracoviště řidiče. To je téměř totožné s tím, co známe například z ostatních modelů značky, takže je zde naprostou dominantou obrovský vertikálně orientovaný dotykový displej. Mimochodem s velikostí 8,7" jde údajně o vůbec největší displej v této kategorii, ale není to jediná možnost. Sáhnout můžete také po menší alternativě, která má velikost sedm palců.

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

IAA 2015 živě: Renault Mégane a Renault Talisman

Přes displej lze samozřejmě ovládat všechno možné včetně systému Multi-Sense. Ten upravuje různé části automobilu. Z těch důležitějších stojí za zmínku hlavně odezva na plyn, nastavení posilovače řízení nebo chování automatu, pokud ho budete mít. Změní se ale také barevné schéma na displeji a přístrojovém štítu, nastavení klimatizace nebo vylepšovač zvuku motoru. I to už ale dobře známe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani Mégane nepřijde o poslední vydání multimediálního systému R-Link s obrovským dotykovým displejem, přes který lze ovládat všechno možné

Během kratší jízdy, na kterou jsem si vytáhl naftovou patnáctistovku s výbavou Bose, což je nejvyšší provedení, pokud nepočítáme sportovní GT, mě zklamaly dvě věci. Za prvé to je ergonomie ovládání. I tento Mégane mi potvrdil, tedy pokud mohu soudit na základě prvních dojmů, že logicky rozmístěná tlačítka dotykový displej prostě nepřekoná, i kdyby byl sebelepší. Ukázalo to Volvo v XC90, Espace a Mégane je dalším důkazem. Ale na to si třeba i zvyknete.

Větším problémem je prostor. Vzadu není místa na rozdávání, přestože by zde mělo být podélného prostoru více. Až se nám vůz dostane do redakce a v klidu změříme všechny vnitřní rozměry, budeme vědět více. S prostorem pro hlavu není velký problém, stejně tak i v úrovni ramen by mělo být vše v pořádku, pro kolena ale zadní cestující vážně moc místa nemají.

Zavazadelník zvládne podle metodiky VDA v základním uspořádání 384 litrů. Ačkoliv někteří konkurenti nabízí dvojitou podlahu, Renault tento prvek bude nabízet pouze u kombi, protože je toho názoru, že dvojité dno, které by po sklopení zadních opěradel zařídilo rovnou ložnou plochu, není u hatchbacku potřeba. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Vzhled potěší, prostor nejspíš zklame
  2. Jezdí sympaticky, Cena od 339 900 Kč (+ceník)
  3. Nový Renault Mégane: Fotogalerie
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků