Renault Mégane se svým neotřelým designem určitě postaral o překvpaení, ovšem dnes již všední německá auta nemají nic moc co nabídnout. Je zde pochopitelně vidět, že Renault investuje nejvíce ze všech automobilek právě do vývoje. Německá nuda je prodejně velice pozadu, Renault má eleganci a švih, technicky je velice vyspělý a o bepzečnosti ani nemluvě. VW Golf je vůz dobrý a osobitý, ale také bez štávy a bez pověstného ducha, kterými naopak oplívají všechny francouzské vozy. Jen tak z hecu jsme s kamarádem postavili vedle sebe nového Megana 3dv. 1.6 exclusive černá perlet a VW Golf taktéž černá 3dv 1.9 TDI , výraznosnost Renalutu byla evidentní, jedná se o velice elegantní a mimořádně vytříbený vůz, který není pro každého, ovšem máte-li rád pozornost určitě nezklamete. Vidím to na sobě a ohlasy jsou více než pozitivní.
Suhlasim, Megane II 5HB je pekne auto, mam ho aj ja, ale asi v najkrajsej farbe aka na ten model existuje> cervena ohniva metaliza. Inak ten vyber farieb nie je v ponuke Renaultu Megane II az taky dobry, chyba strieborna alebo zlata metaliza, niektore farby su nevyrazne a odtien nie je mozne na prvy pohlad rozoznat, aj modra tmava je na toto auto nevyrazna, ale to je asi filozofia Renaultu> novy image, nove farby, inak paci sa mi MII v cironovo zltej farbe. Inak 5***** v bezpecnosti uz hovori za vsetko, a uz zakladna vybava ma toho vela, a ako dobre sa nan dobre pozeralo zozadu, ked sme ho este nemali a predbiehal nas. Krasa, siroke, dobre drzi stopu, ma svih. darmo, Nemci dizajneri na Francuzov a Talianov nemaju. Chcelo to uz nieco ine, ved uz 206 od Peugeotu je krasa aj nove C3 su pekne auta, niekto musi postavit latku vyssie, aby sa to vsetko pohlo. A novy Megane to vie.Nie nadarmo je auto roku 2003. Na novy dizajn si postupne zvykneme, myslim, ze ho na nasich cestach je uz dost a este bude aj viac.
Celkem by me zajimalo, jak pri vybirani noveho auta postupovat, v pripade, ze se chci orientovat podle ceny. Napriklad na auto.cz se automaticky hleda konkurence podle typu karoserie a delky nebo tak nejak, ale me, jako cecha, by samozrejme zajimalo srovnani z hlediska ceny: tzn. ne nejake nesmyslne rozdeleni do trid, kde to uz neni ani podle rozmeru, ale podle marketingovych sachu vyrobce. BMW3 a Octavia muzou byt ve stejne tride, ale podle penez tady 'jisty' rozdil je a pro me to proto stejne auta nebudou, i kdyby se ve skodovce i VW na hlavu postavili. Takze otazka zni je nekde na internetu srovnani aut podle cen? Treba si vyberu Hondu Civic 5D a dozvim se o vsech konkurentech co stoji +-stejne ? A to vse pro cesky trh!? Asi nemozne co? Ale za zeptani...
BTW. Novy Megane: vypada to sice zajimave, ale tak nejak mi pripada, ze je to originalita za kazdou cenu a tohle umelecke zkoseni zmensuje prostor v kufru.
Ahoj, nový auto nemůžeš vybírat na netu. To chce oběhnout nějaký ten autosalon a povozit se. Automobilky mají taky pořád nějaký akce a to ti může ušetřit 20 - 50000,- Kč a to na netu taky nebejvá zveřejněný. Další slevu můžeš uhádat při platbě v hotovosti. Nejlepší je osobní kontakt. Někteří prodejci aut jsou tak protivný, že by tam auto člověk nikdy nekoupil (viz. Mazda v Plzni.)a to asi taky dost rozhoduje. Vybírej opatrně a s každým autem ať tě nechají svézt, když ne tak jdi jinam. Well
dik za radu, to o platbe v hotovosti jsem nevedel. rozhodne nechci kupovat auto na netu, je to jenom takovy predvyber: napriklad pred nejakym casem jsem ani nevedel, ze nejaky nissan almera vubec existuje a obavam se ze takovych aut muze byt vic: takze internet spis jenom jako doporuceni do kterych prodejen zajit: treba predem vyloucit mercedes a porsche
jak jsem o tom premyslel, stejne by to bylo srovnani na nic, protoze kazde auto ma (a to i v zakladu) jinou vybavu.
Jen tak bokem, by me zajimalo, jakou opravdovou hodnotu maji auta, kdyz se prodavaji treba od 250tisic. Tim myslim kolik to stoji je vyrobit. je to sice mala krabice, ale zase tam je vsecko co ve vetsim aute (kola, volant, brzdy neco na sedeni a tak ) a kdyz je to auto o pul metru az metr delsi tak stoji 3x tolik. To ten metr zeleza nebo cehotovlastne + nejaka dalsi vybava stoji pul milionu? a to jsou pry jeste ceny upravovane pro CR, aby si to tu vubec nekdo koupil.
Nevim to presne, ale u tech malych aut je to cca 50 % z vysledne ceny. A s postupnym rekneme "rustem velikosti auta" se toto cislo stale snizuje. Je to taky dano naklady na vyvoj : malych aut se proda vic nez luxusnich.........
Někde jsem četl, že cenu Golfu 1,6 za 12000 EUR tvoří:
2200 EUR čisté výrobní náklady
2200 EUR náklady na vývoj
500 EUR náklady na public relations
500 EUR náklady na servisní podporu včetně dokumentace a školení
500 EUR náklady na sociální programy
1500 EUR marže výrobce
1500 EUR marže importéra
1500 EUR marže prodejce
zbytek rezervy, přepravy, pojistné, atd.
nepotvrzeno
Btw. u nás se Golf 1.6 prodává od 426 800kč.
Výrobní cena 2200 EUR? To se mi opravdu nezdá. Podívej se, kolik stojí výměna čehokoli (nárazník), kolik oprava motoru (převodovka snad nad 100tis. kč). Jo já vím, že v tom jsou různý marže,....ale 70tis. za vyrobení Golfa?
Nevíš kolik představují skutečné náklady "nadstardantní výbavy? - ABS, A/C,...jo a třeba výroba jednotlivých verzí motorů (rozdíly).
Tu je adresa na TUV s poruchovosťou aut.: http://www.tuev-sued.de/auto/aktuell/lgkgnfejrbrt.html
majo
Nevim, na jakej serveru uz jsem to cetl, ale maj tam nacpat az 10 airbagu!!!! Takze to bude zase dalsi Renault s 5-ti hvezdickama!!! Uz se tesim na nove auto roku 2003, myslim, ze je jasne, kdo ziska titul!!!
Samozřejmě ne všechny budou v základní výbavě
No nevím, nechci se jako nějak hádat, ale řekl bych, že těch 6-8 jich v základu bude, protože cíl je jasný, udělat z Megane řady nejbeypečnější auto nejen ve své třídě. Zajímavá je taktéž tvorba 7 modelů, která bude zahrnovat Sedan, Kombi, sportovní 3 dveřový hatchback, 5-ti dveřový hatchback, kabriolet, a pak řadu Scenic, která bude originální v koncepci 2 modelů a to 5-ti sedadlovém a prodlouženém 7-mi sedadlovém, jako odpověd na Opelovu Zafiru. Uvídíme, jak se tato koncepce nakonec na trhu uchytí, ale prodejní výsledky nového Vel Satisu napovídají tomu, že Renault vyšlápl k zákaníkům tím správným směrem.
Vidím, že Megane II je horký kandidát na moje příští auto.
Pokud mně totiž nevyhodí, tak za cca rok-dva dostanu ve firmě nové auto, můžu si vybrat cokoliv za 0,5 mil. Kč +- 50000 bych taky ukecal
Podmínky: na naftu - firma hledí na spotřebu.
Takže mezi mé kandidáty patří auta s 1,9 tdi, cdi, hdi atd.
např. připravovaná OCTAVIA II - nemáte někdo fotky? nebo teď už i tento nový megane II s tím motorem 1,9 dci 88 Kw ..
Moje požadavky jsou: důraz na spotřebu, abych na křižovatce rozdrtil passatacky taxiky - tzn. u toho megana mne zaujalo zrychleni 10,6 - to vypada slibne , dále automatická klimatizace, nejraději bych nějaké pěkné 16" hliníky a líbivej desing.
doufám, že mně huf nebude lanařit na fobii
poraďte, co by jste si vybrali (naschvál nepíšu koupili )... dik
No ja bych volil jednoznacne Megane II. Je to v posledni dobe zase poradne auto. Elektronika jaku u Mercedesu, bezpecnost vetsi nez u dlouheho a velkeho bojovnika za bezpecnosy Volva, desing suprovy oproti strohym nemcum, komfort, ktery umi jen francouzi. Takze pro mne by byla volba jasna. A to, ze chces ujet na krizovatce taxikum ala passat?? Myslim, ze s tim ukazat konkurenci zajimavy kufr Megana nebude problem, pockej az uvidis Kombi, to jsou teprve zajimave fotky!!!
Elektronika jako u Mercedesu? Hehehe, pukám smíchy! U Renaultu, jo? To těžko. Fajn, jsi fanda renoltíků, to beru, ale nepiš kraviny.
Takovou zrůdu bych si určitě nekoupil! Vždyť je to něco mezi kredencí po prababičce a obrněným transportérem. Poslední Renault, který vypadá pěkně, byl Safrane. Dnes už bych si nevybral.
Váhou se OTečku spíše podobá Fabia. Možná i akceleraci má OTečko lepší. Motory u Renaulu vypadají dost zajímavě.
Vážený příteli, když už plivete na Fabii, tak Megana byste si taky koupil s nejslabším motorem?
Na Fabii neplivu já, ta se stačí naprosto zesměšnit sama, motory o výkonu 37,nyní 40,44,50,55,74 a konečně slavných 85kW u benzínů proti tomu u Megana začátek na 72kW proč ne, klidně bych vzal i nejslabší. Škodu se naprosto nesnažím schodit, ale nedělají něco špatně? Do Oktávky jednu dobu cpali motor 1,4 se 44kW to snad nemohlo připadat rozumné nikomu, teď 55 kW naproti tomu těch 72 u Rendla vypadá vcelku rozumně. Jezdím firemní Oktavií 74 a 85 kW a není to žádná sláva, teda až na spotřebu zvláště 2l papá rád a na to co odvádí tak hodně. Prostě pokud jste měl možnost porovnat více konkurenčních aut....
Fakt skvělý. Jaka bude cena? Uvidime, ale určite jdu do toho. Težka konkurence modelům prestižnich značek Audi, BMW atd. Tohle je elegantní a zároveň nespoutané. Už se na něj těším
Po skúsenostiach s Feliciou, keď odpadne na 4 ročnom! aute výfuk na križovatke, si človek urobí o značke svoju mienku.(felda 1,9D, 1,6).Takisto-zadné dvere hrdzavé, začína sa chytať korózia aj na blatníkoch a bočných dverach,pritom výrobca sluboval záruku na karosériu 6 rokov! -poznámka na kvalitu Felicie .
Octávia vyzerá solídne, ale s ňou mám tiež "dobré" skúsenosti-1.ročné auto-firemný 2,0L plná výbava-tiež má problémy s elektronokou.Každých 5-6tkm niečo zblne.Máme dve 2,0L, obidve majú tento problém.1,9TD jazdí bez problémov.S francúzskymi autami nemám bohužial žiadne praktické skúsenosti.
Podľa tabulky sú najviac poruchové Favority a Seaty, Felicia na tom nie je tiež o nič lepšie.Nezastávam Renault. Zdroj: http://www.tuev-sued.de/auto/aktuell/lgkgnfejrbrt.html
Sedan, najprv si najdi informácie, a potom sa vyjadruj!
Die Mängelquoten der fünf schlechtesten Fahrzeugtypen, 1 - 7 Jahre
1 bis 3 Jahre 4 bis 5 Jahre 6 bis 7 Jahre Typ und Quote Typ und Quote Typ und Quote 102. VW Sharan10,0 102. Seat Marbella10,089. Alfa Romeo 145/14617,279. Seat Toledo. 24,4104. Fiat Palio Weekend10,890. Seat Toledo17,580. Chrysler Voyager24,6105 Suzuki SJ11.191.Renault Clio18,181. Citroën ZX 25,8106. Opel Calibra14,392. Seat Marbella20,382. Seat Marbella 27,8103. Chrysler Voyager 20,193. Chrysler Voyager 21,583. Skoda Favorit 28,8
Die Mängelquoten der fünf schlechtesten Fahrzeugtypen, 8 - 11 Jahre 8 bis 9 Jahre 10 bis 11Jahre Typ und Quote Typ und Quote 72. Renault Clio28,560. VW Corrado 32,6 73. Renault 2132,561. Renault Espace33,7 74. Seat Marbella33,262. Renault 21 34,0 75. Seat Ibiza 33,863. Seat Ibiza 36,9 76. Skoda Favorit 34,764. Seat Marbella 37,8
Jenže to nejsou komparativní údaje. Pokud jde o data TUV, porovnávají se poruchy při technických testech poměrně starých aut (Favorit se 8 let nevyrábí) bez ohledu na počty najetých kilometrů, kdežto u Renaultů (a rovněž Peugeotů které na tom nejsou lépe) jde o hodnocení nepoměrně novějších vozů ve stáří 0-3 roky a tam dopadají zoufale. Většinou jde o problémy elektroniky a kvality použitých materiálů.
viz. poruchovost Clia. Interpretovat tyhle statistiky se daji mnoha zpusoby, ale jedna vec je nepopiratelna a hodne vyplyva z faktu, kdyz se dobre podivate, ze se jedna o vozy ve stari az 7 let! Podivejme se na cetnost modelu Clio I., Clio II. a New Clio II v Nemecku a v samotne Francii. V Nemecku je relativne silne zastoupeni Clii I. a II., ackoliv tyhle modely uz nejsou davno nejnovejsi a presto jsou oblibene. Tzn. ze maji svou hodnotu, kterou jejich uzivatele dokazou ohodnotit a proto si je nechavaji, i pres LOGICKY postupujici potreby auto casem opravit, kdyz tu tam neco odejde, po tolika letech uz neni divu. Proto narusta cetnost poruch u vozu Renault a ty statistiky pak vypadaji ne tak lichotive. Narozdil od stejne starsich modelu napr. VW Polo, Opel Aster, Opel Corsa, Ford Fiesta, kterych v pomernem zastoupeni zdaleka tolik nejezdi a lidi tyhle znacky vozu mnohem rychleji "toci" za nove modely, .. proc asi? P.S. Zajimava je situace ve Francii, kde novych faceliftovanych Clii neni zdaleka tolik videt, ale zato Clio I a II je tam opravdu narodni vozitko. Holt proc menit dobry osvedceny vuz za novy model .. to je ukazka racionalniho chovani (+ samozrejme o neco nizsi kupni sily Francouzu, nez Nemcu :) )
Do Francie / Paris, Nice, Lyon /chodim dost casto a mam pocit ze tam je este stale najpouzivanejsie male auto R5, Ziadna vynimka nie je ani R4. Dokonca mam taky pocit ze je tam menej novych aut ako v Bratislave, ten lepsi priemerny vek automobilov je tam sposobeny len tym ze tam nemaju tolko starych vykopavok.
Okay, ale já měl spíš na mysli zahraniční auta. A nemůžeš srovnávat Favorita a Felicii s Meganem, obě jsou to ještě pozůstatky starých škodovek. První solidní auto škodovky je oktávka.
Tak to Vam k tomu prvnimu solidnimu autu vrele gratuluji. Octavia je podle TUV az v seste desitce (ano, vice jak padesat aut stejne tridy je pred ni, dokazali byste jich vubec tolik vyjmenovat?) mezi vozy nizsi stredni tridy starymi 1-3 roky. Pred ni jsou auta snad vsech myslitelnych vyrobcu...
Kdepak, Octavii uz nikdy, jedna porucha za druhou...
hoď link (na TUV servru jsem poněkud dežorientovanej :)
Mě se teda nelíbí stejně jako jeho větší bratříčci Vel Satis a Avantime.
Jo, moje řeč; ten zadek je divnej, předek je ok.
Je to dost hezký auto, má svůj styl. Škoda, že to je Renault. Určitě to bude houpavější. Už jste viděli novýho golfa? Hrůza !!!!
Rozhodne by som si ho kúpil radšej, ako produkt od VW group. Škoda a VW majú veľmi konzervatívny design.Renault vždy prišiel s niečim novým, čo ostatní výrobcovia doháňali:twingo, scenic , espace.
Konečne niečo, čo preruší fádnosť a jednotvárnosť karosérií!
Co vím, tak Renaulty jsou hodně poruchová auta, viz TUV, kde je Clio na posledním místě tuším.
Mam rok Renault Meganne II a najeto pres 35 000 km, bez jedineho preblemu. Ja na nej nedam dopustit. velice rychle, tiche a spolehlive auto. Navic i dobre konstruovane. Skuste se v nem nekdy projet. Jiste Vam to umozni kazdy prodejce.
Súhlas. Po skúsenosti menom Scenic 1,6 RT Renaulta nekúpim už nikdy. Problémy, problémy, problémy. Už aby bol Golf MPV.
Na auto.com bylo zdůrazněno, že nový megane bude výráběn podle kontroly kvality od Nissanu. Na kvalitu budou dohlížet i technici přímo od Nissanu. Také je důležité, že na stejné platformě jako megane bude vyráběna i nová almera.
A nové clio na společné platformě B se má objevit v roce 2004.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.