Nový Renault Megane II jde ve šlépějích Vel Satisu

Renault pokračuje v uvádění automobilů s neobvyklým a futuristickým vzhledem. Po Vel Satisu a Avantimu přichází nový Megane, jehož vzhled a interiér se nemusí líbit každému.
Nový Renault Megane II jde ve šlépějích Vel Satisu

Oficiální premiéru by si nový Megane měl odbýt na letošním pařížském autosalónu, kde bude jistě jednou z nejnavštěvovanějších novinek. Vzhled Meganu je totiž stejně kontroverzní jako vzhled Vel Satisu a Avantimu. Karoserie a zejména její záď prakticky nelze popsat slovy; představené vozy jsou třídveřový a pětidvéřový hatchback, přičemž třídvéřák je stejně jako současný Megane Coupé laděn sportovněji.

Základem Meganu bude pětice motorů. Benzínové:

  • 1,4 16V 72 kW, točivý moment 127 Nm
  • 1,6 16V 83 kW, točivý moment 152 Nm, proměnné časování ventilů VVT
  • 2,0 16V 99 kW, točivý moment 191 Nm, proměnné časování ventilů VVT (max. rychlost 200 km/h)

Dieselové:

  • 1,5 dCi 60 kW, točivý moment 185 Nm, spotřeba 4,6 l/100 km
  • 1,9 dCi 88 kW, točivý moment 270 Nm, spotřeba 5,4 l/100 km

Časem by se měla objevit slabší čtrnáctistovka a silnější verze obou dieselových motorů. Kromě klasické pětistupňové převodovky bud k mání také převodovka šestistupňová a automatická, samozřejmě ne pro všechny motory.

Délka obou karosářských verzích bude 4,21 metru, rozvor bude činit 2,63 metru, což je současný lepší průměr v nižší střední, kam Megane bezesporu patří. Pro srovnání: Škoda Octavia a Volkswagen Golf mají rozvor 2,51 m a Honda Civic pak 2,68 m. Šířka vozu pak bude 1,78 metru a výška 1,42 metru - Megane tedy nejde směrem k MPV jako např. Peugeot 307. Zavazadlový prostor o základním objemu 330 litrů (je o 18 litrů menší než u současného Meganu) můžete sklopením zadní sedadel zvětšit až na 1190 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zatímco přední část karoserie je celkem normální a není tak ostře
řezaná jako u Vel Satisu, záď je opravdu originální. Narozdíl od
Vel Satisu není tak velká část pod rozměrným sklem; kvůli tomu
se i zmenšila velikost kufru oproti starému Meganu o 18 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sportovní třídvěřový hatchback z profilu vypadá lépe než pětidvéřák,
a to díky kulatému zadnímu okénku. Nebo máte jiný názor?

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Záď má velmi výrazný tvar, který se nemusí líbit každému. Na
každý pád je neotřelá a i když hodně kopíruje Avantime a Vel Satis,
má svoje vlastní zvláštnosti.

Klepněte pro větší obrázek
Kokpit a přístrojová deska je celkem normální,
i když i tady najdete několik designerských
výstřelků. Osobně jsem rád, že vnitřek nevypadá
jako Avantime nebo nový Espace.

Myslíte si, že má Renault s novým Meganem šanci? Jak se díváte na nový trend hranatosti a neobvyklosti u této francouzské značky? Koupili byste si takto avantgardní automobil?

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků