Nový Renault Kangoo přijel do Česka. Za praktičnost i dostupnost si připlatíte

Nové Kangoo se v první užitkové variantě dere na náš trh, a to včetně levnějšího ekvivalentu se starší technikou.

Třetí generaci Renaultu Kangoo jsme si probrali už loni během představení a později v rámci odhalení motorů. Teď přijíždí do Česka první užitková verze nového modelu – Kangoo Van o objemu nákladového prostoru 3,3 m³ až 3,8 m³ (s variabilní přepážkou). Doplňuje ho ovšem i dostupnější Express Van, který stojí na starší technice známé z Dacie Dokker, čímž také postrádá některé vychytávky nového Kangoo.

Nový Renault Trafic a SpaceClass v obří galerii. Značka má i vodíkové překvapení

Nový Renault Trafic a SpaceClass v obří galerii. Značka má i vodíkové překvapení

Přechodem na moderní platformu CMF (již používanou u Clia či Capturu) chce nové Kangoo Van zaujmout především absencí B sloupku na pravé straně karoserie. Díky tomu má „užitkáč“ nejširší boční přístup na trhu čítající 1446 mm. Abyste však tuto novinku opravdu využili naplno, budete si muset pár tisíc připlatit.

V základní výbavě Cool začíná Kangoo Van na ceně 398.700 Kč s benzinovým čtyřválcem 1.3 TCe (75 kW/100 k) a manuálním šestikvaltem – tato zaváděcí cena je nicméně uvedená při využití podmínek pro firemní klienty platných při odběru jednoho vozu. Navíc, Renault v tuto chvíli uvádí, že výbava Cool bude k objednání dostupná až později.

Nový Renault Taliant je převlečená Dacia Logan pro trhy, kam low-cost nedosáhne

Nový Renault Taliant je převlečená Dacia Logan pro trhy, kam low-cost nedosáhne

Standardní cenovkou je tak za stejnou motorizaci a výbavu 443.000 Kč, kdy čekejte standardně tempomat s omezovačem rychlosti, 15palcová ocelová kola s kryty, dva USB porty, halogenové světlomety s LED denním svícením, dešťový a světelný senzor či manuální klimatizaci. S výkonnějším 1.3 TCe (96 kW/130 k) začíná cena od 470.000 Kč. K mání je ovšem i naftový čtyřválec 1.5 Blue dCi (55 kW/75 k) od 458.000 Kč, rovněž v naladění na 70 kW (95 k) od 473.000 Kč. Obě verze s manuálním šestikvaltem.

Standardně ovšem chybí Kangoo Van právě sklopné sedadlo spolujezdce pro převoz opravdu dlouhých předmětů, stejně jako ona zmíněná variabilní dělená přepážka. Tyto prvky si lze dokoupit u výbavy Cool pouze společně za celkem 10.000 Kč, nebo můžete vykročit cestou vyšší výbavy Cool Open Sesame (Sezame, otevři se), která tuto výbavu zahrnuje standardně. Nic víc ale Cool Open Sesame nepřidává, od ceny 467.000 Kč (1.3 TCe, 75 kW/100 k) si však připlácíte i za čas, jelikož tato výbava je už normálně dostupná.

Renault Kangoo Van: Technické údaje a české ceny
Motor 1.3 TCe 1.3 TCe 1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3] 1333 1333 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 75/4500 96/5000 55/3750 70/3750
Točivý moment [N.m/min-1] 200/1500 240/1600 230/1500 260/1750
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Maximální rychlost [km/h] 168 183 151 164
Zrychlení 0-100 km/h [s] 14,5 11,8 18,9 14
Spotřeba [l/100 km] 6,4-7,1 6,4-7,2 5,2-5,7 5,3-5,8
Základní cena Cool* [Kč] 398.700 - - -
Cena Cool** [Kč] 443.000 470.000 458.000 473.000
Cena Cool Open Sesame [Kč] 467.000 494.000 482.000 497.000
*Cena platí při využití podmínek pro firemní klienty platných při odběru 1 vozu
**K dispozici později

Levnější, ale také méně praktickou alternativou může být nakonec Renault Express Van, který si vystačí s menším objemem 3,3 m³ až 3,7 m³ (s variabilní přepážkou za extra 15.000 Kč). S motorem 1.3 TCe (75 kW/100 k) a výbavou Bussines začíná na ceně 272.600 Kč (pro firemní klienty a odběr jednoho vozu), standardně pak od 290.000 Kč. Za tuto cenu však nečekejte ani manuální klimatizaci, ta se objevuje u vyšší úrovně Cool od 315.000 Kč se stejným motorem. V nabídce Express Vanu je pak i trojce naftových čtyřválců 1.5 Blue dCi, včetně úspornější varianty Eco leader (55 kW/75 k) od 310.000 Kč.

Renault Express Van: Technické údaje a české ceny
Motor 1.3 TCe 1.5 Blue dCi
Eco leader
1.5 Blue dCi 1.5 Blue dCi
Zdvihový objem [cm3] 1333 1461 1461 1461
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 75/4500 55/3000-3750 55/3000-3750 70/3000-3750
Točivý moment [N.m/min-1] 200/1500 220/1750-2000 220/1750-2000 240/1750-2000
Převodovka 6M 6M 6M 6M
Maximální rychlost [km/h] 166,6 100 148,1 161,8
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,9 16,3 16,3 13,0
Spotřeba [l/100 km] 6,8-7,1 4,7-4,9 5,1-5,4 5,1-5,3
Základní cena Bussines* [Kč]  272.600 - - -
Cena Bussines [Kč] 290.000 310.000 310.000 -
Cena Cool [Kč] 315.000 335.000 335.000 350.000
*Cena platí při využití podmínek pro firemní klienty platných při odběru 1 vozu

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička