Nový Renault Kangoo a Citroën Berlingo bok po boku (spy photos)

Malé užitkové vozy, které mohou přes týden sloužit coby pracovní a přes víkend bez problémů odvezou rodinu na výlet, jsou v poslední době docela populární. Důkazem je i to, že také Škodovka, která hned tak nepodlehne nějaké té módní vlně, uvedla Roomster, svou verzi auta na pomezí MPV a malé dodávky.

Mezi zakladatele této kategorie vozidel patří vozy francouzkých výrobců - Renault Kangoo a Citroen Berlingo. Obě auta jsou mezi námi už nějaký ten pátek, od příchodu Renaultu uplynulo už 10 let, a tak oba výrobci pracují na jejich nástupcích. Nebývá zvykem, že na jednom místě potkáte prototypy dvou značek, tedy pokud se zrovna nebudeme bavit o Nürburgringu, a ještě vzácnější je setkání prototypů přímých konkurentů. Ale i takové „náhody” se dějí a tak ve stejném koutu jižní Evropy a ve stejný čas bylo možno zahlédnout nástupce Kangoo i Berlinga jak zahaleny v maskovacích pláštích podstupují vysokoteplotní testy.

Rozměry ani jednoho z vozů, a ani jejich proporce by se neměly výrazně lišit od těch současných, takže hlavní změny budou spočívat v celkové modernizaci a zvýšení aktivní i pasivní bezpečnosti posádky a chodců. Pod kapotou se budou nejčastěji objevovat moderní dieselové motory s objemy 1,5l v případě Renaultu a 1,6l u Citroenu, v obou případech ve více výkonových variantách. Co se týče benzínových motorů, lze očekávat pohonné jednotky o objemu 1,2l a 1,4l u Kangoo, resp. 1,4 a 1,6 litru u Berlinga. Je otázkou, zda bude Citroen i nadále nabízet verzi vybavenou systémem pro spalování CNG, ale lze to předpokládat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp nástupce Renaultu Kangoo

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp nástupce Citroenu Berlingo

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků