Nový Renault Grand Scénic je oficiálně tady, i se sedmi sedadly

Novou generaci Renaultu Scénic jste si mohli podrobně prohlédnout na letošním autosalonu v Ženevě. Ke klasickému provedení teď přibyla také verze Grand, která je ještě o kus praktičtější.

Ženeva 2016 živě: Nový Renault Scénic jezdí standardně na 20" discích

Ženeva 2016 živě: Nový Renault Scénic jezdí standardně na 20" discích

Klíčovou výhodou je o 24 centimetrů větší délka a zavazadlový prostor zvětšený o 40 litrů. Celkem tedy Grand Scénic nabízí 718-866 litrů, v závislosti na pozici posuvných sedadel ve druhé řadě. V nabídce bude také sedmimístné provedení, jak se ale přítomnost dalších dvou sedadel odrazí na objemu zavazadelníku, to si Renault zatím nechává pro sebe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designéři se pokusili implementovat prvky obvyklé z vozů kategorie SUV

Jejich sklopení každopádně obstaráte buď přes dotykový displej, nebo přímo ze zavazadlového prostoru. Ve středové konzole dále nechybí úložný prostor o objemu 13 litrů pro nejrůznější drobnosti.

Interiér se v ničem zásadním neliší od menšího sourozence, takže i tady najdete dotykový displej s úhlopříčkou 8,7 palce orientovaný na výšku, multimediální a navigační systém R-Link 2 nebo systém volby jízdních režimů MultiSense.

Renault Talisman má české ceny. Je dražší než Škoda Superb

Renault Talisman má české ceny. Je dražší než Škoda Superb

Z bezpečnostních a asistenčních systémů stojí za zmínku adaptivní tempomat, detekce únavy, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kontrola mrtvého úhlu nebo couvací kamera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Grand je o 24 centimetrů delší, díky tomu nabídne o 63 litrů větší zavazadlový prostor a možnost sedmi sedadel

Co se týče pohonných jednotek, ze zážehových budou na výběr motory s výkonem 85 kW (115 koní), nebo 95 kW (130 koní), přičemž jsou oba kombinované s manuální převodovkou.

Nabídku vznětových jednotek otevírá čtyřválec naladěný na 81 kW (110 koní) s manuální, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tento motor bude v nabídce i ve verzi Hybrid Assist vybavený malým elektromotorem, který by měl snížit spotřebu zejména ve městě.

Na výběr bude dále vznětový motor s výkonem 96 kW (130 koní) s manuální převodovkou, vrcholem se stane šestnáctistovka naladěná na 118 kW (160 koní) kombinovaná s dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC.

Prodej by měl být zahájen ještě letos, bližší informace bychom se měli dozvědět velmi brzy, samozřejmě společně s českými cenami. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků