Nový Renault Grand Scénic je oficiálně tady, i se sedmi sedadly

Novou generaci Renaultu Scénic jste si mohli podrobně prohlédnout na letošním autosalonu v Ženevě. Ke klasickému provedení teď přibyla také verze Grand, která je ještě o kus praktičtější.

Klíčovou výhodou je o 24 centimetrů větší délka a zavazadlový prostor zvětšený o 63 litrů. Celkem tedy Grand Scénic nabízí 718-866 litrů, v závislosti na pozici posuvných sedadel ve druhé řadě. V nabídce bude také sedmimístné provedení, jak se ale přítomnost dalších dvou sedadel odrazí na objemu zavazadelníku, to si Renault zatím nechává pro sebe.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Designéři se pokusili implementovat prvky obvyklé z vozů kategorie SUV

Jejich sklopení každopádně obstaráte buď přes dotykový displej, nebo přímo ze zavazadlového prostoru. Ve středové konzole dále nechybí úložný prostor o objemu 13 litrů pro nejrůznější drobnosti.

Interiér se v ničem zásadním neliší od menšího sourozence, takže i tady najdete dotykový displej s úhlopříčkou 8,7 palce orientovaný na výšku, multimediální a navigační systém R-Link 2 nebo systém volby jízdních režimů MultiSense.

Z bezpečnostních a asistenčních systémů stojí za zmínku adaptivní tempomat, detekce únavy, udržování v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, kontrola mrtvého úhlu nebo couvací kamera.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Verze Grand je o 24 centimetrů delší, díky tomu nabídne o 63 litrů větší zavazadlový prostor a možnost sedmi sedadel

Co se týče pohonných jednotek, ze zážehových budou na výběr motory 1.2 TCe s výkonem 85 kW (115 koní), nebo 95 kW (130 koní), přičemž jsou oba kombinované s manuální převodovkou.

Nabídku vznětových jednotek otevírá čtyřválec 1.5 dCi naladěný na 81 kW (110 koní) s manuální, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Tento motor bude v nabídce i ve verzi Hybrid Assist vybavený malým elektromotorem, který by měl snížit spotřebu zejména ve městě.

Na výběr bude dále vznětový motor 1.6 dCi s výkonem 96 kW (130 koní) s manuální převodovkou, vrcholem se stane verze naladěná na 118 kW (160 koní) kombinovaná s dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC.

Prodej by měl být zahájen ještě letos, bližší informace bychom se měli dozvědět velmi brzy, samozřejmě společně s českými cenami. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Diskuze (9) Další článek: Mazdu 3 podle všeho čeká facelift. Radikální změny se nechystají

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,