Nový Renault Espace je spíše crossover než klasické MPV

Renault před mnoha lety modelem Espace vlastně založil kategorii evropského MPV. Jenže jak doba pokročila, dospěli designéři Renaultu k přesvědčení, že je to potřeba změnit. Nový Espace je tak spíše crossover mezi hatchbackem, MPV a SUV než typická rodinná dodávka.

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Na těch velikých kolech a s poměrně nízkými okny vypadá jako trochu nafouknutý Captur a skutečně je na hony vzdálen od prapůvodní klasické skleněné krabice. Přesto by měl nový Espace nabídnout praktický a variabilní interiér, na který jsou jeho zákazníci zvyklí.

V kufru bude v základním uspořádání místo pro 660 litrů nákladu, po sklopení sedaček pojme Espace až 2040 litrů. Nový Renault Espace je údajně také až o 250 kg lehčí než jeho předchůdce, což se pozitivně promítne nejen do dynamiky, ale také do spotřeby paliva. Ta bude lepší i díky efektivnější aerodynamice.

Pod kapotou očekávejme modernizované diesely dCi, základ bude tvořit šestnáctistovka o výkonu 130 koní a k dispozici bude i silnější nafťák o výkonu 160 koní. Pro fanoušky benzínu tu bude rovněž přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 200 koní a točivém momentu 260 Nm.

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Espace je prý možné postavit i v prodlouženém rozvoru a jeho platforma pojme i pohon všech kol nebo hybridní systém, ale prozatím je auto striktně předokolka. Tak uvidíme, jestli se nabídka rozšíří. Na této modulární platformě Renaultu by mělo později vzniknout ještě několik větších i menších modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků