Nový Renault Espace je spíše crossover než klasické MPV

Renault před mnoha lety modelem Espace vlastně založil kategorii evropského MPV. Jenže jak doba pokročila, dospěli designéři Renaultu k přesvědčení, že je to potřeba změnit. Nový Espace je tak spíše crossover mezi hatchbackem, MPV a SUV než typická rodinná dodávka.

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Na těch velikých kolech a s poměrně nízkými okny vypadá jako trochu nafouknutý Captur a skutečně je na hony vzdálen od prapůvodní klasické skleněné krabice. Přesto by měl nový Espace nabídnout praktický a variabilní interiér, na který jsou jeho zákazníci zvyklí.

V kufru bude v základním uspořádání místo pro 660 litrů nákladu, po sklopení sedaček pojme Espace až 2040 litrů. Nový Renault Espace je údajně také až o 250 kg lehčí než jeho předchůdce, což se pozitivně promítne nejen do dynamiky, ale také do spotřeby paliva. Ta bude lepší i díky efektivnější aerodynamice.

Pod kapotou očekávejme modernizované diesely dCi, základ bude tvořit šestnáctistovka o výkonu 130 koní a k dispozici bude i silnější nafťák o výkonu 160 koní. Pro fanoušky benzínu tu bude rovněž přeplňovaná šestnáctistovka o výkonu 200 koní a točivém momentu 260 Nm.

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Renault Espace (1984): zakladatel evropské tradice

Espace je prý možné postavit i v prodlouženém rozvoru a jeho platforma pojme i pohon všech kol nebo hybridní systém, ale prozatím je auto striktně předokolka. Tak uvidíme, jestli se nabídka rozšíří. Na této modulární platformě Renaultu by mělo později vzniknout ještě několik větších i menších modelů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků