Nový Renault Espace IV: více prostoru, více slunce

Francouzský Renault mimo koncept Ellypse uvedl na trh dlouho očekávanou novinku, Espace čtvrté generace. Tento vůz patří do kategorie MPV, tedy víceúčelových vozů, které pojmou šest až sedm cestujících. A jak už to Renaultu bývá, Espace IV je vše jen ne tradiční vůz. Přesvědčte se sami.
Nový Renault Espace IV: více prostoru, více slunce
Seznam kapitol
  1. Netradiční interiér, luxusní výbava
  2. Motory, rozměry, ceny

První generace espacu se začala vyrábět už v roce 1984 a od té doby se jej prodalo 870 tisíc; v segmentu E měl pak espace v roce 2001 podíl více než pět procent (celkem bylo v této kategorii v roce 2001 prodáno více než 1,1 milionu aut). V roce 2003 plánuje Renault dosáhnout tržního podílu celých dvacet procent v segmentu MPV – tam patří kromě espacu také např. avantime. Velkým cílem Renaultu je prodat celkem 450 tisíc espaců do roku 2009.

Renault prodává tento model ve dvou verzích: Espace IV a Grand Espace IV. Verze Grand je delší o dvacet centimetrů, nabízí tedy větší zavazadlový prostor – celých 456 litrů při plné obsazení všemi sedmi sedadly a tři tisíce litrů v případě, že v autě zůstanou pouze dvě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Již na první pohled je jasné, že interiér se podobá avantimu. Ukazatele se nenacházejí za volantem, jak bývá zvykem, ale v kapličce nad středovou konzolí. Všechna sedadla jsou velmi pohodlná, takže ani cestující na třetí řadě sedadel se nebudou cítit stísněně. Oproti předchozí verzi byl k těmto sedačkám vylepšen přístup. Všechna sedadla mají tříbodové bezpečnostní pásy. Velikost interiéru pak umocňuje velká prosklená střecha o obsahu 2,16 čtverečních metrů, kterou je možné kdykoliv zakrýt roletou.

Pohodlí přispívá nejen množství odkládacích prostor, ale také vícezónová klimatizace – pro každou řadu si můžete nastavit vlastní teplotu (od vyšších verzí výbav). Nechybí ani karta pro bezdotykové otevření dveří a startování, stačí, když ji máte v kapse nebo třeba v peněžence. Ostatně podívejte se na seznam výbav jednotlivých verzí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Authetinque (začíná na 26 350 eurech):

  • ABS, ASR, ESP
  • Brzdový asistent
  • Dva přední airbagy a dva boční airbagy
  • Hlavové airbagy pro přední a druhou řadu sedadel
  • Zapnutí obou směrovek v případě prudkého brždění
  • Rolovací kryt zavazadelníku
  • Renault Card: dálkové ovládání centrálního zamykání a startování
  • Manuální klimatizace s vlastním nastavením pro řidiče a spolujezdce
  • Čidlo venkovní teploty, otáčkoměr
  • 16palcová kola (17palcová pro motorizace 2,0T a 2,2 dCi)
  • automatická parkovací brzda
  • elektrické ovládání oken
  • kazetový přehrávač
  • elektricky ovládaná a vyhřívané zpětná zrcátka
  • tři vyjímatelné řady sedadel
  • výškově nastavitelný volant

Expression (začíná na 29 100 eurech):

  • automatická klimatizace s displejem
  • vnější kliky v barvě vozu
  • 17palcová kola pro motory 2,0T a 2,2 dCi
  • další lampičky pro čtení
  • čidlo couvání
  • CD přehrávač pro šest cédeček 
  • Bederní opěrka řidiče
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
  • Držák na mobilní telefon
  • Volant a šití řadící páky v kůži

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Netradiční interiér, luxusní výbava
  2. Motory, rozměry, ceny

bazar

Renault Scenic 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 168 583 km
Cena: 51 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 79 735 km
Cena: 130 000 Kč
Renault Megane 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 81 355 km
Cena: 152 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2015
Stav: 25 665 km
Cena: 230 000 Kč
Renault Laguna 2
Rok výroby: 2009
Stav: 143 840 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 50 889 km
Cena: 68 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků