Nový Renault Espace IV: více prostoru, více slunce

Francouzský Renault mimo koncept Ellypse uvedl na trh dlouho očekávanou novinku, Espace čtvrté generace. Tento vůz patří do kategorie MPV, tedy víceúčelových vozů, které pojmou šest až sedm cestujících. A jak už to Renaultu bývá, Espace IV je vše jen ne tradiční vůz. Přesvědčte se sami.
Nový Renault Espace IV: více prostoru, více slunce
Seznam kapitol
  1. Netradiční interiér, luxusní výbava
  2. Motory, rozměry, ceny

První generace espacu se začala vyrábět už v roce 1984 a od té doby se jej prodalo 870 tisíc; v segmentu E měl pak espace v roce 2001 podíl více než pět procent (celkem bylo v této kategorii v roce 2001 prodáno více než 1,1 milionu aut). V roce 2003 plánuje Renault dosáhnout tržního podílu celých dvacet procent v segmentu MPV – tam patří kromě espacu také např. avantime. Velkým cílem Renaultu je prodat celkem 450 tisíc espaců do roku 2009.

Renault prodává tento model ve dvou verzích: Espace IV a Grand Espace IV. Verze Grand je delší o dvacet centimetrů, nabízí tedy větší zavazadlový prostor – celých 456 litrů při plné obsazení všemi sedmi sedadly a tři tisíce litrů v případě, že v autě zůstanou pouze dvě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Již na první pohled je jasné, že interiér se podobá avantimu. Ukazatele se nenacházejí za volantem, jak bývá zvykem, ale v kapličce nad středovou konzolí. Všechna sedadla jsou velmi pohodlná, takže ani cestující na třetí řadě sedadel se nebudou cítit stísněně. Oproti předchozí verzi byl k těmto sedačkám vylepšen přístup. Všechna sedadla mají tříbodové bezpečnostní pásy. Velikost interiéru pak umocňuje velká prosklená střecha o obsahu 2,16 čtverečních metrů, kterou je možné kdykoliv zakrýt roletou.

Pohodlí přispívá nejen množství odkládacích prostor, ale také vícezónová klimatizace – pro každou řadu si můžete nastavit vlastní teplotu (od vyšších verzí výbav). Nechybí ani karta pro bezdotykové otevření dveří a startování, stačí, když ji máte v kapse nebo třeba v peněžence. Ostatně podívejte se na seznam výbav jednotlivých verzí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Authetinque (začíná na 26 350 eurech):

  • ABS, ASR, ESP
  • Brzdový asistent
  • Dva přední airbagy a dva boční airbagy
  • Hlavové airbagy pro přední a druhou řadu sedadel
  • Zapnutí obou směrovek v případě prudkého brždění
  • Rolovací kryt zavazadelníku
  • Renault Card: dálkové ovládání centrálního zamykání a startování
  • Manuální klimatizace s vlastním nastavením pro řidiče a spolujezdce
  • Čidlo venkovní teploty, otáčkoměr
  • 16palcová kola (17palcová pro motorizace 2,0T a 2,2 dCi)
  • automatická parkovací brzda
  • elektrické ovládání oken
  • kazetový přehrávač
  • elektricky ovládaná a vyhřívané zpětná zrcátka
  • tři vyjímatelné řady sedadel
  • výškově nastavitelný volant

Expression (začíná na 29 100 eurech):

  • automatická klimatizace s displejem
  • vnější kliky v barvě vozu
  • 17palcová kola pro motory 2,0T a 2,2 dCi
  • další lampičky pro čtení
  • čidlo couvání
  • CD přehrávač pro šest cédeček 
  • Bederní opěrka řidiče
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
  • Držák na mobilní telefon
  • Volant a šití řadící páky v kůži

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Netradiční interiér, luxusní výbava
  2. Motory, rozměry, ceny
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků