Nový Renault Espace IV: více prostoru, více slunce

Francouzský Renault mimo koncept Ellypse uvedl na trh dlouho očekávanou novinku, Espace čtvrté generace. Tento vůz patří do kategorie MPV, tedy víceúčelových vozů, které pojmou šest až sedm cestujících. A jak už to Renaultu bývá, Espace IV je vše jen ne tradiční vůz. Přesvědčte se sami.
Nový Renault Espace IV: více prostoru, více slunce
Seznam kapitol
  1. Netradiční interiér, luxusní výbava
  2. Motory, rozměry, ceny

První generace espacu se začala vyrábět už v roce 1984 a od té doby se jej prodalo 870 tisíc; v segmentu E měl pak espace v roce 2001 podíl více než pět procent (celkem bylo v této kategorii v roce 2001 prodáno více než 1,1 milionu aut). V roce 2003 plánuje Renault dosáhnout tržního podílu celých dvacet procent v segmentu MPV – tam patří kromě espacu také např. avantime. Velkým cílem Renaultu je prodat celkem 450 tisíc espaců do roku 2009.

Renault prodává tento model ve dvou verzích: Espace IV a Grand Espace IV. Verze Grand je delší o dvacet centimetrů, nabízí tedy větší zavazadlový prostor – celých 456 litrů při plné obsazení všemi sedmi sedadly a tři tisíce litrů v případě, že v autě zůstanou pouze dvě.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Již na první pohled je jasné, že interiér se podobá avantimu. Ukazatele se nenacházejí za volantem, jak bývá zvykem, ale v kapličce nad středovou konzolí. Všechna sedadla jsou velmi pohodlná, takže ani cestující na třetí řadě sedadel se nebudou cítit stísněně. Oproti předchozí verzi byl k těmto sedačkám vylepšen přístup. Všechna sedadla mají tříbodové bezpečnostní pásy. Velikost interiéru pak umocňuje velká prosklená střecha o obsahu 2,16 čtverečních metrů, kterou je možné kdykoliv zakrýt roletou.

Pohodlí přispívá nejen množství odkládacích prostor, ale také vícezónová klimatizace – pro každou řadu si můžete nastavit vlastní teplotu (od vyšších verzí výbav). Nechybí ani karta pro bezdotykové otevření dveří a startování, stačí, když ji máte v kapse nebo třeba v peněžence. Ostatně podívejte se na seznam výbav jednotlivých verzí.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Authetinque (začíná na 26 350 eurech):

  • ABS, ASR, ESP
  • Brzdový asistent
  • Dva přední airbagy a dva boční airbagy
  • Hlavové airbagy pro přední a druhou řadu sedadel
  • Zapnutí obou směrovek v případě prudkého brždění
  • Rolovací kryt zavazadelníku
  • Renault Card: dálkové ovládání centrálního zamykání a startování
  • Manuální klimatizace s vlastním nastavením pro řidiče a spolujezdce
  • Čidlo venkovní teploty, otáčkoměr
  • 16palcová kola (17palcová pro motorizace 2,0T a 2,2 dCi)
  • automatická parkovací brzda
  • elektrické ovládání oken
  • kazetový přehrávač
  • elektricky ovládaná a vyhřívané zpětná zrcátka
  • tři vyjímatelné řady sedadel
  • výškově nastavitelný volant

Expression (začíná na 29 100 eurech):

  • automatická klimatizace s displejem
  • vnější kliky v barvě vozu
  • 17palcová kola pro motory 2,0T a 2,2 dCi
  • další lampičky pro čtení
  • čidlo couvání
  • CD přehrávač pro šest cédeček 
  • Bederní opěrka řidiče
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce
  • Držák na mobilní telefon
  • Volant a šití řadící páky v kůži

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Netradiční interiér, luxusní výbava
  2. Motory, rozměry, ceny
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků