Nový Renault Clio

Nové Clio přichází po více než 1,7 milionu prodaných kusů předchozích modelů se zásadní inovací jak designové, tak technické, protože bylo změněno...
Nový Renault Clio
Nové Clio přichází po více než 1,7 milionu prodaných kusů předchozích modelů se zásadní inovací jak designové, tak technické, protože bylo změněno cca 50% všech součástek a dílů.

Karoserie nového Clia je v duchu nové identity automobilů nastolené Renaultem Vel Statis. Na první pohled upoutají přední světlomety, které mohou být i xenonové a agresivně vyhlížející přední maska s výraznou mřížkou chladiče. Také zadní část karoserie byla výrazně změněna. Dominuje na ní velké firemní logo ve středu třetích či pátých dveří.

V interiéru najdeme přepracovanou palubní desku z kvalitnějších plastů. Přibyly také odkládací prostory na drobné předměty, držáky na nápoje ve spodních partiích střední konzoly. Nové jsou jak materiály použité v interiéru, tak potahové látky sedadel. Důležitou roli hraje u nového Clia pasivní bezpečnost. Na poli pasivní bezpečnosti nabízí Clio nové adaptabilní přední airbagy, nechybí boční airbagy. Nově je Clio vybaveno tříbodovým systém IsoFix pro uchycení dětské autosedačky na zadních sedadlech a pravém předním sedadle. Právě kvůli možnosti umístit sedačku na pravé přední sedadlo je možné příslušný airbag vyřadit z provozu. Všechny verze nového Clia jsou standardně vybavovány brzdovým asistentem, vyjma sportovního Clio Sport 2.0 16V.

Nabídka motorů je tvořena moderními 16 ventilovými motory o obsahu 1.2 až 2.0 litru a zcela novým dieselovým motorem 1.5 dCI, který bude nabízen ve dvou verzích. První o výkonu 65 ks a druhá o výkonu 80 ks. Nový motor je vybaven vysokotlakým vstřikováním paliva, který Renault vyvinul ve spolupráci s Delphi Automobile Systems. Hodnoty spotřeby jsou také velmi příznivé – 4,3 litru v kombinovaném cyklu u slabšího a 4,2 litru u silnějšího provedení. Na začátku nabídky benzinových motorů stojí čtyřválec o objemu 1.2 litru s výkonem 60 ks, následuje čtyřválec 1.2 16V s 75 ks, 1.4 16V s výkonem 98 ks a 1.6 16V se 110 ks. Na vrcholu nabídky stojí dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 172 ks určený pro verzi Sport.

Zcela nové je modelové označení jednotlivých provedení. Zákazníci tak budou při objednávání automobilu vybírat mezi vozy nesoucí označení Authentique, Expression, Privilege, Dynamique a na vrcholu nabídky stojí, stejně jako dosud, provedení Sport.

Renault Clio již tradičně patří na špici své třídy a nový model, který jsme Vám představili dnes, má všechny předpoklady pro úspěšné pokračování této tradice.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků