Nový Renault Clio

Nové Clio přichází po více než 1,7 milionu prodaných kusů předchozích modelů se zásadní inovací jak designové, tak technické, protože bylo změněno...
Nový Renault Clio
Nové Clio přichází po více než 1,7 milionu prodaných kusů předchozích modelů se zásadní inovací jak designové, tak technické, protože bylo změněno cca 50% všech součástek a dílů.

Karoserie nového Clia je v duchu nové identity automobilů nastolené Renaultem Vel Statis. Na první pohled upoutají přední světlomety, které mohou být i xenonové a agresivně vyhlížející přední maska s výraznou mřížkou chladiče. Také zadní část karoserie byla výrazně změněna. Dominuje na ní velké firemní logo ve středu třetích či pátých dveří.

V interiéru najdeme přepracovanou palubní desku z kvalitnějších plastů. Přibyly také odkládací prostory na drobné předměty, držáky na nápoje ve spodních partiích střední konzoly. Nové jsou jak materiály použité v interiéru, tak potahové látky sedadel. Důležitou roli hraje u nového Clia pasivní bezpečnost. Na poli pasivní bezpečnosti nabízí Clio nové adaptabilní přední airbagy, nechybí boční airbagy. Nově je Clio vybaveno tříbodovým systém IsoFix pro uchycení dětské autosedačky na zadních sedadlech a pravém předním sedadle. Právě kvůli možnosti umístit sedačku na pravé přední sedadlo je možné příslušný airbag vyřadit z provozu. Všechny verze nového Clia jsou standardně vybavovány brzdovým asistentem, vyjma sportovního Clio Sport 2.0 16V.

Nabídka motorů je tvořena moderními 16 ventilovými motory o obsahu 1.2 až 2.0 litru a zcela novým dieselovým motorem 1.5 dCI, který bude nabízen ve dvou verzích. První o výkonu 65 ks a druhá o výkonu 80 ks. Nový motor je vybaven vysokotlakým vstřikováním paliva, který Renault vyvinul ve spolupráci s Delphi Automobile Systems. Hodnoty spotřeby jsou také velmi příznivé – 4,3 litru v kombinovaném cyklu u slabšího a 4,2 litru u silnějšího provedení. Na začátku nabídky benzinových motorů stojí čtyřválec o objemu 1.2 litru s výkonem 60 ks, následuje čtyřválec 1.2 16V s 75 ks, 1.4 16V s výkonem 98 ks a 1.6 16V se 110 ks. Na vrcholu nabídky stojí dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 172 ks určený pro verzi Sport.

Zcela nové je modelové označení jednotlivých provedení. Zákazníci tak budou při objednávání automobilu vybírat mezi vozy nesoucí označení Authentique, Expression, Privilege, Dynamique a na vrcholu nabídky stojí, stejně jako dosud, provedení Sport.

Renault Clio již tradičně patří na špici své třídy a nový model, který jsme Vám představili dnes, má všechny předpoklady pro úspěšné pokračování této tradice.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků