Nový Renault Clio

Nové Clio přichází po více než 1,7 milionu prodaných kusů předchozích modelů se zásadní inovací jak designové, tak technické, protože bylo změněno...
Nový Renault Clio
Nové Clio přichází po více než 1,7 milionu prodaných kusů předchozích modelů se zásadní inovací jak designové, tak technické, protože bylo změněno cca 50% všech součástek a dílů.

Karoserie nového Clia je v duchu nové identity automobilů nastolené Renaultem Vel Statis. Na první pohled upoutají přední světlomety, které mohou být i xenonové a agresivně vyhlížející přední maska s výraznou mřížkou chladiče. Také zadní část karoserie byla výrazně změněna. Dominuje na ní velké firemní logo ve středu třetích či pátých dveří.

V interiéru najdeme přepracovanou palubní desku z kvalitnějších plastů. Přibyly také odkládací prostory na drobné předměty, držáky na nápoje ve spodních partiích střední konzoly. Nové jsou jak materiály použité v interiéru, tak potahové látky sedadel. Důležitou roli hraje u nového Clia pasivní bezpečnost. Na poli pasivní bezpečnosti nabízí Clio nové adaptabilní přední airbagy, nechybí boční airbagy. Nově je Clio vybaveno tříbodovým systém IsoFix pro uchycení dětské autosedačky na zadních sedadlech a pravém předním sedadle. Právě kvůli možnosti umístit sedačku na pravé přední sedadlo je možné příslušný airbag vyřadit z provozu. Všechny verze nového Clia jsou standardně vybavovány brzdovým asistentem, vyjma sportovního Clio Sport 2.0 16V.

Nabídka motorů je tvořena moderními 16 ventilovými motory o obsahu 1.2 až 2.0 litru a zcela novým dieselovým motorem 1.5 dCI, který bude nabízen ve dvou verzích. První o výkonu 65 ks a druhá o výkonu 80 ks. Nový motor je vybaven vysokotlakým vstřikováním paliva, který Renault vyvinul ve spolupráci s Delphi Automobile Systems. Hodnoty spotřeby jsou také velmi příznivé – 4,3 litru v kombinovaném cyklu u slabšího a 4,2 litru u silnějšího provedení. Na začátku nabídky benzinových motorů stojí čtyřválec o objemu 1.2 litru s výkonem 60 ks, následuje čtyřválec 1.2 16V s 75 ks, 1.4 16V s výkonem 98 ks a 1.6 16V se 110 ks. Na vrcholu nabídky stojí dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 172 ks určený pro verzi Sport.

Zcela nové je modelové označení jednotlivých provedení. Zákazníci tak budou při objednávání automobilu vybírat mezi vozy nesoucí označení Authentique, Expression, Privilege, Dynamique a na vrcholu nabídky stojí, stejně jako dosud, provedení Sport.

Renault Clio již tradičně patří na špici své třídy a nový model, který jsme Vám představili dnes, má všechny předpoklady pro úspěšné pokračování této tradice.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků