Nový Renault Clio: více prostoru, rozvor Octavie

Nové Clio je - jak je u nových generací obvyklé - zase o kousek větší a prostornější. Jen na délku je větší o 17 cm, rozvor se prodloužil o deset centimetrů; vnitřní prostor je zajištěn. Pod kapotou najdete šestici motorů s výkony až 110 koní. (velká fotogalerie)
Nový Renault Clio: více prostoru, rozvor Octavie

Renault dnes oficiálně představil novou, třetí generaci malého Clia. Novinka má dynamičtější a uhlazenější vzhled, je delší a větší. Na délku měří 3 986 m (+17 cm), na šířku 1 707 mm (+7 cm), na výšku 1 493 mm (+7 cm) a rozvor se protáhl na 2 575 mm - to je tolik, co má nová Škoda Octavia a příbuzná auta; přitom jde o auta o třídu výše. Zavazadlový prostor povyrostl o 33 l na 288 l, po sklopení sedadel se pak zvětší na 1 038 l. Podvozek vychází z modelu Mégane, moderní víceprvek tedy vzadu nehledejme. Posilovač řízení je elektrický a má proměnný účinek.

Motory

Základním motorem bude 1.2 16V 55 kW, následuje 1.4 16V 72 kW a 1.6 16V v provedení 65 a 82 kW. Naftu bude zastupovat jediný motor 1.5 dCi, ale ve třech výkonových variantách: 50, 63 a 78 kW. Na jaře 2006 pak přijede ostrá verze Sport s dvoulitrem o výkonu 103 kW a následovat bude vyladěný model (možná RS) se 141 kW.

Benzínové motory 1.2 16V 1.4 16V 1.6 16V 1.6 16V
Objem (ccm) 1149 1390 1598 1598
Výkon (kW) 55/5500 72/5750 65/5000 82/6000
Točivý moment (Nm) 105/4250 127/4250 140/3000 151/4250
Zrychlení na 100 km/h (s) 13,4 11,3 11,9 10,2
Max. rychlost (km/h) 167 183 177 190
Spotřeba paliva (l) 7,6/4,9/5,9 8,7/5,4/6,6 8,8/5,4/6,6 8,8/5,4/6,6

Naftové motory 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi
Objem (ccm) 1461 1461 1461
Výkon (kW) 50/4000 63/3750 78/4000
Točivý moment (Nm) 160/1700 200/1900 240/2000-2500
Zrychlení na 100 km/h (s) 15,2 12,7 11,1
Max. rychlost (km/h) 162 174 190
Kombinovaná spotřeba paliva (l) 5,3/4,3/4,6 5,2/4,0/4,4 5,7/4,1/4,6

Parametry

  • Rozměry: 3 986 x 1 707 x 1 493 mm
  • Rozvor: 2 575 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1 472/1 470 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 288/1 038 l
  • Hmotnost: 1 080-1 190 kg
  • Palivová nádrž: 55 l

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

Renault Megane 1,5
Rok výroby: 2010
Stav: 81 661 km
Cena: 135 000 Kč
Renault Scenic 1,5
Rok výroby: 2007
Stav: 156 336 km
Cena: 77 000 Kč
Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Clio 1,9
Rok výroby: 1999
Stav: 164 808 km
Cena: 22 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 33 875 km
Cena: 118 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: nový vůz
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků