Nový Renault Clio: více prostoru, rozvor Octavie

Nové Clio je - jak je u nových generací obvyklé - zase o kousek větší a prostornější. Jen na délku je větší o 17 cm, rozvor se prodloužil o deset centimetrů; vnitřní prostor je zajištěn. Pod kapotou najdete šestici motorů s výkony až 110 koní. (velká fotogalerie)
Nový Renault Clio: více prostoru, rozvor Octavie

Renault dnes oficiálně představil novou, třetí generaci malého Clia. Novinka má dynamičtější a uhlazenější vzhled, je delší a větší. Na délku měří 3 986 m (+17 cm), na šířku 1 707 mm (+7 cm), na výšku 1 493 mm (+7 cm) a rozvor se protáhl na 2 575 mm - to je tolik, co má nová Škoda Octavia a příbuzná auta; přitom jde o auta o třídu výše. Zavazadlový prostor povyrostl o 33 l na 288 l, po sklopení sedadel se pak zvětší na 1 038 l. Podvozek vychází z modelu Mégane, moderní víceprvek tedy vzadu nehledejme. Posilovač řízení je elektrický a má proměnný účinek.

Motory

Základním motorem bude 1.2 16V 55 kW, následuje 1.4 16V 72 kW a 1.6 16V v provedení 65 a 82 kW. Naftu bude zastupovat jediný motor 1.5 dCi, ale ve třech výkonových variantách: 50, 63 a 78 kW. Na jaře 2006 pak přijede ostrá verze Sport s dvoulitrem o výkonu 103 kW a následovat bude vyladěný model (možná RS) se 141 kW.

Benzínové motory 1.2 16V 1.4 16V 1.6 16V 1.6 16V
Objem (ccm) 1149 1390 1598 1598
Výkon (kW) 55/5500 72/5750 65/5000 82/6000
Točivý moment (Nm) 105/4250 127/4250 140/3000 151/4250
Zrychlení na 100 km/h (s) 13,4 11,3 11,9 10,2
Max. rychlost (km/h) 167 183 177 190
Spotřeba paliva (l) 7,6/4,9/5,9 8,7/5,4/6,6 8,8/5,4/6,6 8,8/5,4/6,6

Naftové motory 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi
Objem (ccm) 1461 1461 1461
Výkon (kW) 50/4000 63/3750 78/4000
Točivý moment (Nm) 160/1700 200/1900 240/2000-2500
Zrychlení na 100 km/h (s) 15,2 12,7 11,1
Max. rychlost (km/h) 162 174 190
Kombinovaná spotřeba paliva (l) 5,3/4,3/4,6 5,2/4,0/4,4 5,7/4,1/4,6

Parametry

  • Rozměry: 3 986 x 1 707 x 1 493 mm
  • Rozvor: 2 575 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1 472/1 470 mm
  • Objem zavazadlového prostoru: 288/1 038 l
  • Hmotnost: 1 080-1 190 kg
  • Palivová nádrž: 55 l

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků