Nový Renault Clio už je i na LPG. Projděte si technická data, měla by vás zajímat

Nový Renault Clio se objevuje ve variantě schopné spalovat zkapalněný ropný plyn. Bohužel ale zatím nevíme, jestli se motorizace dostane i do nabídky v Česku.

Informace o výskytu nového Renaultu Clio v tovární specifikaci na LPG přinesl web RNews.cz, který upřesňuje, že tato motorizace francouzského hatchbacku se začíná prodávat na trhu Itálie či Španělska. Přestože ale novinka využívá stejnou techniku jako nedávno představená Dacia Duster na LPG, dostupnost plynového Clia na českém trhu zatím není úplně jasná.

Dacia Duster na LPG je zpátky v Česku. Plyn nově spaluje litrový tříválec

Dacia Duster na LPG je zpátky v Česku. Plyn nově spaluje litrový tříválec

Rovněž LPG varianta páté generace Clia tedy využívá zážehový tříválec 1.0 TCe, který v nabídce modelu naleznete v klasické čistě benzinové specifikaci. Identické přitom zůstávají hodnoty výkonu 74 kW (100 koní) a točivého momentu 160 N.m, ačkoliv v případě zmíněného LPG Dusteru máte k dobru dalších 10 N.m.

Renault Clio na LPG má navíc zajišťovat i stejné dynamické schopnosti jako jeho čistě benzinový protějšek. Zrychlení z nuly na 100 km/h je uváděných 11,8 vteřiny, zatímco maximálně auto dosáhne rychlosti 187 km/h.

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Zástavba přitom zvyšuje hmotnost vozu o 56 kg, nehledě na to, že auto si zachovává i svou 42litrovou benzinovou nádrž. Renault, respektive Dacia, mimochodem vyzdvihují tovární specifikaci LPG, jelikož motor 1.0 TCe byl od začátku s myšlenkou alternativního spalování zkapalněného ropného plynu vyvíjen.

Teď jen stačí čekat, zda i české zastoupení Renaultu uvede Clio LPG do nabídky. S představou stejné cenové politiky jako u Dacie, kde LPG motorizace přichází jen o 10.000 Kč dráž, by mohlo plynové Clio svou cenou (okolo 330.000 Kč) a provozními náklady zaujmout nejednoho zákazníka.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Fiat 500 a Fiat Panda Hybrid

Opačný přístup než Peugeot se rozhodl aplikovat Fiat. Prostým označením hybrid označuje své dva modely 500 a Panda s mild hybridním ústrojím.

včera | Svět motorů | 9 příspěvků
TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků