Nový Renault Clio už je i na LPG. Projděte si technická data, měla by vás zajímat

Nový Renault Clio se objevuje ve variantě schopné spalovat zkapalněný ropný plyn. Bohužel ale zatím nevíme, jestli se motorizace dostane i do nabídky v Česku.

Informace o výskytu nového Renaultu Clio v tovární specifikaci na LPG přinesl web RNews.cz, který upřesňuje, že tato motorizace francouzského hatchbacku se začíná prodávat na trhu Itálie či Španělska. Přestože ale novinka využívá stejnou techniku jako nedávno představená Dacia Duster na LPG, dostupnost plynového Clia na českém trhu zatím není úplně jasná.

Dacia Duster na LPG je zpátky v Česku. Plyn nově spaluje litrový tříválec

Dacia Duster na LPG je zpátky v Česku. Plyn nově spaluje litrový tříválec

Rovněž LPG varianta páté generace Clia tedy využívá zážehový tříválec 1.0 TCe, který v nabídce modelu naleznete v klasické čistě benzinové specifikaci. Identické přitom zůstávají hodnoty výkonu 74 kW (100 koní) a točivého momentu 160 N.m, ačkoliv v případě zmíněného LPG Dusteru máte k dobru dalších 10 N.m.

Renault Clio na LPG má navíc zajišťovat i stejné dynamické schopnosti jako jeho čistě benzinový protějšek. Zrychlení z nuly na 100 km/h je uváděných 11,8 vteřiny, zatímco maximálně auto dosáhne rychlosti 187 km/h.

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Elektromobil Dacia je na obzoru. Nabídku v Evropě možná rozšíří čínský crossover od Renaultu

Zástavba přitom zvyšuje hmotnost vozu o 56 kg, nehledě na to, že auto si zachovává i svou 42litrovou benzinovou nádrž. Renault, respektive Dacia, mimochodem vyzdvihují tovární specifikaci LPG, jelikož motor 1.0 TCe byl od začátku s myšlenkou alternativního spalování zkapalněného ropného plynu vyvíjen.

Teď jen stačí čekat, zda i české zastoupení Renaultu uvede Clio LPG do nabídky. S představou stejné cenové politiky jako u Dacie, kde LPG motorizace přichází jen o 10.000 Kč dráž, by mohlo plynové Clio svou cenou (okolo 330.000 Kč) a provozními náklady zaujmout nejednoho zákazníka.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků