Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Zdroj: Renault

| Zdroj: Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

Zdroj: Renautl

Zdroj: Renautl

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault

| Zdroj: Renault

 Zdroj: Renault
 Zdroj: Renault
 Zdroj: Renault
 Zdroj: Renault
51
Fotogalerie

Nový Renault Clio ujede na jedno natankování přes 1000 km. Je „animal free“ a má skvělou výbavu

Renault si na modernizaci páté generace Clia dal náležitě záležet. Nevynechal exteriér, interiér a navíc přidal pěknou nadílku motorů.

Clio je nepřetržitou součástí portfolia Renaultu od roku 1990. Za necelých 33 let se jej celosvětově prodalo na 16 milionů kusů a je dvojnásobným vítězem evropské ankety Auto roku. Nyní přichází modernizace páté generace ztělesňující novou DNA značky v každém aspektu.

To je patrné už na kompletně přepracované přídi s novým logem automobilky, kolem něhož má výplň masky tmavší odstín, zatímco okraje jsou výrazně světlejší. Hlavní světlomety mají nově pět místo tří segmentů a LED technologii přinášejí už v základu. Denní LED svícení se proměňuje na sestavu vodorovných proužků. Od centrálního otvoru nárazníku je oddělují ploutve různých barev. Ve výbavě Techno ladí s barvou karoserie, v případě linie Esprit Alpine mají matně šedou podobu.

Zadní nárazník nese nové aerodynamické otvory po stranách vytvářející větší přítlak. V prvních dvou úrovních výbavy má spodní část matně černou úpravu, zatímco u Techna dostanete černý lesk. Stejně jako vpředu u Esprit Alpine je tato část matně šedá. Zadní světla osvěžují čiré kryty s krystalickým motivem. Karoserie je dostupná v sedmi různých odstínech zahrnujících i perletě. K nim Renault navrhnul šest sad litých kol s průměry 16 a 17 palců.

Celkové proporce vozu se příliš nezměnily. Ve srovnání s předchůdcem je nové Clio o 3 mm delší (4053 mm), o 1 mm nižší (1439 mm) a šířka se nezměnila vůbec (1988 mm). V interiéru si dala automobilka záležet na lepším dílenském zpracování a kvalitnějších materiálech. Sedadla, výplně dveří a palubní deska jsou poprvé pokryty ekologicky udržitelnou tkaninou a interiér celkově využívá „animal free“ strategii.

 

Propracovanější úroveň digitalizace prezentuje digitální kokpit s úhlopříčkami 7, nebo 10 palců. Větší verze replikuje údaje navigace a detailněji informuje o práci dvaceti jízdních asistentů. Multimediální systém Renault Easy Link má úhlopříčku 7 nebo 9,3 palce. Pro lepší pobyt na palubě nabízí Clio automatickou klimatizaci, bezklíčkové startování a bezdrátové nabíjení telefonu. Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné a loket si lze položit o centrální opěrku.

Početná armáda jízdních asistentů podporuje řidiče při parkování kamerovým systém 360°, zatímco během jízdy přijde vhod aktivní protikolizní asistent detekující chodce a cyklisty. Na delších cestách přináší úlevu adaptivní tempomat s funkcí stop&go a aktivní udržení v jízdním pruhu.

Nové Clio nabídne zajímavý mix pohonných jednotek uzpůsobených pro různé způsoby použití. Základní verze je cenově dostupným řešením pro jízdy ve městě a přilehlém okolí. Atmosférický litrový tříválec SCe poskytuje výkon 65 koní s točivým momentem 95 N.m a je spojený s pětirychlostním manuálem. Silnější verze TCe už nabídne tříválec s přeplňováním naladěný na 90 koní se 160 N.m točivého momentu. V kombinaci se šestistupňovým manuálem vyniká hladkostí projevu.

Renault překvapivě ponechá vznětový motor Blue dCi 100 zejména kvůli firemním zákazníkům. Motor se šestirychlostním manuálem se nejlépe cítí na dálnici a rychlostních silnicích, kde potěší úsporností.

Provedení TCe 100 umožňuje Cliu jezdit na LPG, čímž redukuje jeho emise CO2 o 8 procent. Díky tomu si můžete výkon 100 koní a točivý moment 170 N.m užít při celkovém dojezdu přes 1000 kilometrů.

Pomyslným vrcholem je hybridní ústrojí E-Tech 145 čerpající know-how ze 150 různých patentů a zkušeností z formule 1. Čtyřválci o objemu 1,6 litru s výkonem 94 koní sekunduje 36kW elektromotor a 18kW startér-generátor. Soustavu ještě doplňuje 1,2kWh baterie. Hybrid se vždy rozjíždí na elektřinu a v bezemisním režimu je Clio prakticky 80 procent jízdy po městě. Výsledkem je o 40 procent lepší spotřeba ve srovnání s konvenčním pohonem a emise CO2 jen 93g/km.

Jak jsme zmínili výše, nové Clio bude k dostání ve speciální výbavě Esprit Alpine. Ta přináší specifická 17palcová kola, sportovní provedení masky chladiče a malé plakety francouzské trikolory. Ty spolu s logy Alpine najdeme také v interiéru. Tomu dominují hluboké anatomické sedačky, jejichž čalounění je vyrobené z tkaniny obsahující 72procentní podíl recyklovaných PET lahví. Sportovního ducha přejímá také nově navržený volant spolu s hliníkovými pedály.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud