Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Tvary karoserie by se mezigeneračně příliš měnit neměly. Revoluce však nastane v oblasti pohonných jednotek.

Na podzim letošního roku tomu bude šest let od představení současné generace Renaultu Clio. K tomu došlo na autosalonu v Paříži, jehož další ročník otevře brány už letos v říjnu. A právě během této akce proběhne oficiální odhalení nástupce, který se poprvé ukazuje v pohybu na špionážních snímcích.

Základní tvary karoserie se mezigeneračně příliš měnit nebudou, což ale není v segmentu malých městských aut nic neobvyklého (pokud pomineme třeba Nissan Micra nebo Citroën C3). Podle britského Autoexpressu, který snímky zveřejnil, se vůz nechá inspirovat konceptem Renault Symbioz, patrně se však bude jednat nanejvýš o masku chladiče nebo světla.

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Mnohem více změn by se mělo odehrát v interiéru. Podle Laurense van den Ackera, šéfdesignéra automobilky Renault, uvnitř najdete mnohem větší, vertikálně umístěný displej infotainmentu, který se stane dominantou samotného kokpitu, a nabídne širší možnosti konektivity. Van den Acker tvrdí, že interiéry nových Renaultů musejí být stejně atraktivní jako exteriéry.

Vůz bude postaven na modifikované platformě CMF-B. Stejné, jakou používá současný Nissan Micra. V nabídce konvenčních agregátů nebude chybět tříválcová nula-devítka TCe či nový agregát 1.3 TCe, který už aktuálně najdeme v modelech Scénic, Captur nebo Mercedesu třídy A. Zatím není jasné, zda budou zahrnuty i turbodiesely, které v malých vozech postupně ztrácejí smysl.

První jízda Citroënem C3 nové generace: Na výmolech je excelentní

První jízda Citroënem C3 nové generace: Na výmolech je excelentní

Vůbec poprvé se Clio podle Autoexpressu dočká mild-hybridní techniky pracující se 48voltovým okruhem. Důvodem je samozřejmě tlak na snížení emisí, volba na něj ale zřejmě padne i s ohledem na servisní jednoduchost a cenovou dostupnost. Značka vyloučila plug-in hybridní variantu, tedy alespoň pro blízkou budoucnost, i tak se však vůz stane nedílnou součástí elektrifikace Renaultu.

Do roku 2022 chce mít francouzská automobilka v nabídce osm elektrických a dvanáct hybridních modelů, na jejichž vývoj padlo 18 miliard eur. Zdroje budou využity také na rozvoj autonomních technologií.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků