Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Tvary karoserie by se mezigeneračně příliš měnit neměly. Revoluce však nastane v oblasti pohonných jednotek.

Na podzim letošního roku tomu bude šest let od představení současné generace Renaultu Clio. K tomu došlo na autosalonu v Paříži, jehož další ročník otevře brány už letos v říjnu. A právě během této akce proběhne oficiální odhalení nástupce, který se poprvé ukazuje v pohybu na špionážních snímcích.

Základní tvary karoserie se mezigeneračně příliš měnit nebudou, což ale není v segmentu malých městských aut nic neobvyklého (pokud pomineme třeba Nissan Micra nebo Citroën C3). Podle britského Autoexpressu, který snímky zveřejnil, se vůz nechá inspirovat konceptem Renault Symbioz, patrně se však bude jednat nanejvýš o masku chladiče nebo světla.

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Mnohem více změn by se mělo odehrát v interiéru. Podle Laurense van den Ackera, šéfdesignéra automobilky Renault, uvnitř najdete mnohem větší, vertikálně umístěný displej infotainmentu, který se stane dominantou samotného kokpitu, a nabídne širší možnosti konektivity. Van den Acker tvrdí, že interiéry nových Renaultů musejí být stejně atraktivní jako exteriéry.

Vůz bude postaven na modifikované platformě CMF-B. Stejné, jakou používá současný Nissan Micra. V nabídce konvenčních agregátů nebude chybět tříválcová nula-devítka TCe či nový agregát 1.3 TCe, který už aktuálně najdeme v modelech Scénic, Captur nebo Mercedesu třídy A. Zatím není jasné, zda budou zahrnuty i turbodiesely, které v malých vozech postupně ztrácejí smysl.

První jízda Citroënem C3 nové generace: Na výmolech je excelentní

První jízda Citroënem C3 nové generace: Na výmolech je excelentní

Vůbec poprvé se Clio podle Autoexpressu dočká mild-hybridní techniky pracující se 48voltovým okruhem. Důvodem je samozřejmě tlak na snížení emisí, volba na něj ale zřejmě padne i s ohledem na servisní jednoduchost a cenovou dostupnost. Značka vyloučila plug-in hybridní variantu, tedy alespoň pro blízkou budoucnost, i tak se však vůz stane nedílnou součástí elektrifikace Renaultu.

Do roku 2022 chce mít francouzská automobilka v nabídce osm elektrických a dvanáct hybridních modelů, na jejichž vývoj padlo 18 miliard eur. Zdroje budou využity také na rozvoj autonomních technologií.

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo, zastoupeny budou nanejvýš lokálními dealery. Novinkou budou přidružené výstavy Mondial de la Moto a Mondial de la Mobilité.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října, od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie Ceed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 Aircross • Renault Clio • Suzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků