Nový Renault Clio poprvé v pohybu. Bude i jako hybrid, ukáže se už v Paříži

Tvary karoserie by se mezigeneračně příliš měnit neměly. Revoluce však nastane v oblasti pohonných jednotek.

Na podzim letošního roku tomu bude šest let od představení současné generace Renaultu Clio. K tomu došlo na autosalonu v Paříži, jehož další ročník otevře brány už letos v říjnu. A právě během této akce proběhne oficiální odhalení nástupce, který se poprvé ukazuje v pohybu na špionážních snímcích.

Základní tvary karoserie se mezigeneračně příliš měnit nebudou, což ale není v segmentu malých městských aut nic neobvyklého (pokud pomineme třeba Nissan Micra nebo Citroën C3). Podle britského Autoexpressu, který snímky zveřejnil, se vůz nechá inspirovat konceptem Renault Symbioz, patrně se však bude jednat nanejvýš o masku chladiče nebo světla.

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Mnohem více změn by se mělo odehrát v interiéru. Podle Laurense van den Ackera, šéfdesignéra automobilky Renault, uvnitř najdete mnohem větší, vertikálně umístěný displej infotainmentu, který se stane dominantou samotného kokpitu, a nabídne širší možnosti konektivity. Van den Acker tvrdí, že interiéry nových Renaultů musejí být stejně atraktivní jako exteriéry.

Vůz bude postaven na modifikované platformě CMF-B. Stejné, jakou používá současný Nissan Micra. V nabídce konvenčních agregátů nebude chybět tříválcová nula-devítka TCe či nový agregát 1.3 TCe, který už aktuálně najdeme v modelech Scénic, Captur nebo Mercedesu třídy A. Zatím není jasné, zda budou zahrnuty i turbodiesely, které v malých vozech postupně ztrácejí smysl.

První jízda Citroënem C3 nové generace: Na výmolech je excelentní

První jízda Citroënem C3 nové generace: Na výmolech je excelentní

Vůbec poprvé se Clio podle Autoexpressu dočká mild-hybridní techniky pracující se 48voltovým okruhem. Důvodem je samozřejmě tlak na snížení emisí, volba na něj ale zřejmě padne i s ohledem na servisní jednoduchost a cenovou dostupnost. Značka vyloučila plug-in hybridní variantu, tedy alespoň pro blízkou budoucnost, i tak se však vůz stane nedílnou součástí elektrifikace

Renaultu. Do roku 2022 chce mít francouzská automobilka v nabídce osm elektrických a dvanáct hybridních modelů, na jejichž vývoj padlo 18 miliard eur. Zdroje budou využity také na rozvoj autonomních technologií.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 37 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků