Nový Renault Clio Grandtour stojí tak akorát - 245 900 korun

V Česku se dnes představila větší verze nového Clia. Podle marketingové ředitelky Renault ČR Mariny Picardové se nevyvíjela jako hatchback, na který designéři přilepili delší záď, ale paralelně jako samostatný vůz.

Nicméně rysy před časem představeného Clia nezapře. To je zřejmé na první pohled. Současně se Grandtour inspiroval sportovními kombíky vyšších tříd. Česká centrála očekává, že mezi kupci budou ti, kteří už doma mají, nebo někdy měli vůz z vyšší kategorie.

Dvacet procent

Na evropských trzích Renault Clio Grandtour předešlé generace uspěl, získal dvacetiprocentní podíl v segmentu B mezi kombi vozů.

V okolních zemích se Clio ve variantě kombi prodává nejvíc na Slovensku (tvoří 13 procent prodejů Clia), v Rakousku 10 procent a v Polsku 8 procent.

U českých zákazníků tvořilo Clio kombi 20 procent z prodaných vozů tohoto typu. Za posledních pět let si Clio Grandtourů odvezli čeští řidiči z autosalonů 3873 kusů (statistika za roky 2008-2012).

Převezete koberec (ale za příplatek)

Čím nový vůz zaujme? Na první pohled delším zadním převisem než má hatchback (825 mm). Díky tomu se do kufru vejde více, v základním provedení má objem 443 litrů, po sklopení zadních sedadel (dělená 1/3 a 2/3) naroste na 1380 litrů.

Pokud sklopíte i pravé přední sedadlo, odvezete například koberec o délce 2,48 metru, což je podle vyjádření Mariny Picardové špička v této třídě.

Ale pozor – v první výbavové řadě toto sklopné sedadlo není k dispozici, ve výbavě Expression stojí 5000 korun a až v nejvyšší výbavě je v ceně.

Pod podlážkou zavazadlového prostoru neschází další oblíbený malý prostor na drobnosti. Na množství a velikost ukládacích schránek a prostorů Češi kladou důraz, Clio Grandtour jim tedy vychází všemi směry vstříc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový vůz měří na délku 4267 mm a na výšku 1445. Šířka zavazadlového prostoru je 994 až 1011 mm, výška jeho prahu pak 606 mm.

Podobně jako u hatchbacku má Grandtour kliky zadních dveří zapuštěné ve sloupku C, takže z boku se kombík opravdu tváří sportovněji, než jeho usedlejší předchůdci. Cestující na zadních sedadlech ocení o 15 mm více místa nad hlavou (od sedáku ke střeše 862 mm).

Čtyři motory

Nabídka motorizací je dostatečná: dva benzinové a dva naftové agregáty. Jak vyplynulo ze slov představitelů francouzské automobilky v Česku, Renault sází hlavně na nový benzinový turbomotor 0,9 litru TCe 90. Je to tříválec se stejným výkonem jako měl předcházející benzinový motor 1,4 l. Jeho spotřeba je  4,5 l/100 km. Nechybí ani Start/Stop systém.

V základní verzi Authentique je však benzinový 1,2 l 16 V se 75 koni. Ten se nabízí za základních 245 900 Kč se čtyřmi airbagy, denním LED svícením a pomocnými systémy pro bezpečnou jízdu ABS, ESC, či ASR.

V dieselovém provedení je k mání nový Energy dCi 90. Jak napovídá číslovka v jeho názvu, má 90 koní a průměrnou spotřebu 3,6 l/100 km. Klasický 1,5 litru dCi je nabízen ve dvou výkonových variantách, 75 a 90 koní.

V nejvyšší výbavě Dynamique stojí Renault Clio Grandtour 385 900 korun. Všechny cenové stupně zahrnují asistenční systém pro rozjezd v kopci, bezklíčkové otevírání dveří, tempomat s omezovačem rychlosti. Rezerva není, k dispozici je sada na opravu.

Na zelenou zapomeňte

Ze zajímavějších prvků za příplatek je k dispozici parkovací kamera za 13 000 korun či prosklená pevná střecha za stejnou cenu.

V nejrůznějších cenách jsou pak balíčky jako City, Pack Komfort a Design, což představuje například ztmavená okna, loketní opěrka se schránkou vpředu, elektricky vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka a další drobnosti.

Podobně jako u ostatních nových modelů z poslední doby lze zakoupit vylepšení pro komunikaci a navigaci, které sbližují malý kombík s vozy vyšších tříd (internetové propojení vozu, hudební systém s 8 reproduktory a podobně).

V nabídce barev pro Clio zcela schází zelená barva (dříve u Clia RS). Marina Picardová k tomu řekla: „Výrazná zelená se sice líbila designérům, ale u zákazníků zcela propadla. Takže není.“ Chybí dokonce i u jiných modelů značky.

Zelený charakter své produkce chce proto Renault prezentovat jinak, technickými parametry aut, přívlastky jako Energy a Eco2.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků