Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

Evropský motoristický svět aktuálně žije frankfurtským autosalonem, velké věci se však dějí také u nás. Dnes byl totiž oficiálně uveden na český trh Renault Clio nové generace a při té příležitosti byly uveřejněny dlouho očekávané ceny. A myslíme, že řadu lidí potěší. Nové Clio bude v úvodu nabízeno se čtyřmi motory a stejným počtem výbav.

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Základem je litrový tříválec SCe 65 o výkonu 48 kW a točivém momentu 95 N.m, za který ve výbavě Life dáte rovných 259.000 Kč. S jiným motorem základní výbava kombinovat nelze. Konkurence je dražší. Třeba Kia Rio 1.25 CVVT/62 kW začíná na 279.980 Kč, Škoda Fabia 1.0 MPI/44 kW je za 269.900 Kč a Volkswagen Polo Trendline 1.0 MPI/59 kW stojí 305.900 Kč.

Renault Clio nové generace v ČR: Vybrané prvky základní výbavy
Life Zen (Life+)
Full LED světlomety, LED svítilny Manuální klimatizace
Tempomat s omezovačem rychlosti Radio s dotykovým 7" displejem
6 airbagů Ocelové disky kol 16"
Varovnání před opuštěním  pruhu Elektricky ovládaná zadní okna
Elektrické ovládání předních oken Volant potažený umělou kůží
Centrální zamykání Chromované ozdobné prvky

Motor SCe 65 je jediným atmosférickým agregátem současné nabídky, dále už se tedy přeplňování nevyhnete. Tříválec TCe 100 o výkonu 74 kW a točivém momentu 160 N.m stojí s výbavou Zen 319.000 Kč, s linií Intens je za 354.000 Kč a se sportovněji laděnou výbavou R.S. Line začíná na 384.000 Kč. Chcete-li podobný výkon u konkurence, u Kie si připravte 304.980 Kč (1.4 CVVT/74 kW Comfort), Fabia vás vyjde na 304.900 Kč (1.0 TSI/70 kW Active) a za Polo dáte 357.900 Kč (1.0 TSI/70 kW Comfortline).

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Vrchol nabídky představuje agregát TCe 130 GPF s dvouspojkovou automatickou převodovkou. Jde o povedenou třináctistovku s výkonem 96 kW a točivým momentem 240 N.m. S linií Intens vychází na 429.000 Kč a za R.S. Line si připlatíte dalších 30.000 Kč. Podobně výkonné Rio dostanete od 399.980 Kč (1.0 T-GDI GPF/88 kW 7DCT), Fabia končí na 81 kilowattech s manuálem, a u Pola musíte sáhnout buď po 1.0 TSI/85 kW DSG Highline (447.900 Kč), nebo 1.5 TSI/110 kW DSG Highline (509.900 Kč).

Renault Clio nové generace v ČR: Vybrané prvky základní výbavy
Intens (Zen+) Intens+)
Automatická klimatizace Sportovní nárazní, boční lišty, zadní difuzor
Navigace Sportovní sedadla
Hands-free karta Renault Volant potažený perforovanou kůží
Zadní parkovací senzory Hliníkové sportovní pedály
Barevný přístrojový štít 7" Litá 17" kola
Látkové čalounění s umělou kůží Zatmavená zadní skla
Litá 16" kola Dekory se strukturou karbonu
Světlomety Full LED Performance Černá stropnice

Naftový motor je v nabídce jediný a bude spíše „do počtu“, než že by šlo o prodejní trhák. Řeč je o patnáctistovce Blue dCi 115 s výkonem 85 kW a točivým momentem 260 N.m, která je k mání pouze s výbavou Zen. Stojí 395.000 Kč, u Ria a Fabie ale naftový motor neseženete vůbec a v Polu je 1.6 TDI/70 kW od 423.900 Kč (Comfortline).

Renault Clio nové generace v ČR: Technická data a české ceny
Motor SCe 65 TCe 100 TCe 130 Blue dCi 115
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1333 1461
Nejvyšší výkon [kW/min] 48/6250 74/5000 96/5000 85/3750
Točivý moment [Nm/min] 95/3600 160/2750 240/1600 260/2000
Převodovka 5M 5M 7A 6M
Provozní hmotnost [kg] 1137 1178 1248 1277
Zrychlení 0-100 km/h [s] - 11,8 9 9,9
Maximální rychlost [km/h] - 187 200 197
Komb. spotřeba [l/100 km] - 4,4 5,2 3,6
Cena Life [Kč] 259.000 - - -
Cena Zen [Kč] - 319.000 - 395.000
Cena Intens [Kč] - 354.000 429.000 -
Cena R.S. Line [Kč] - 384.000 459.000 -
Zaváděcí ceny bez bonusu za výkup starého vozu, motor Sce stále není zcela homologovaný
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků