Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

mpolan  |  03. 07. 2019 12:56

Na první pohled moc pěkné. Zvenku i uvnitř. Zajímavé pojetí konzole pro řadicí páku, takové "úlety" mám rád.
Jen doufám, že ten růst se projeví především na vnitřním prostoru, i když kombi to asi stejně nenahradí.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  03. 07. 2019 13:44

mpolan: Jo, nevypadá to vůbec špatně a musím uznat, že ten zadek se jim fakt povedl.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 14:01

Jediné, co mě mrzí, je malé víko kufru a vysoká hrana vůči stávajícímu Capturu. Pro mě to znamená zase stopku... Já si prostě nové auto nekoupím.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  03. 07. 2019 14:31

mpolan: Počkej počkej, takže nebude nová 2008?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 15:02

U té čekám na to, co provedou s cenou, když auto nafoukli o 15 cm. A mám obavy z menší výšky, že to bude mít taky vliv na průchodnost kufru. Ale líbí se mi, to jo. U Renaultu by to spíš bylo zachování značky...

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  03. 07. 2019 15:22

2008 by byla fajn, ale nemá čtyřválec.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 19:38

Je neuvěřitelné, jaké míry dokáže dosáhnout zaslepenost lidí proti inovacím...

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  03. 07. 2019 21:15

Pokud má být tříválec ta inovace, tak to jsem se upřímně zasmál.

Odpovědět  |   | 
Carl  |  03. 07. 2019 21:19

Tříválec do osobního auta je zhovadilost, protože:
1. Vždy vibruje v příčné ose a i přes snahu o vyvážení excentrickými závažími tyto vibrace nelze zcela eliminovat.
2. Má nevyrovnanou dodávku výkonu. Nikdy nejde naladit tak aby měl rovnoměrnou dodávku síly od volnoběhu po omezovač otáček, jak je to dosažitelné u víceválcových motorů. Tento problém totiž nelze uspokojivě vyřešit, protože zážeh se děje jen jednou za 240° otáčky klikové hřídele, takže je zde poměrně značná část rotace klikové hřídele (1/6, 60°), po kterou se jen volně protáčí bez jakéhokoli impulsu od pístů. To je dlouhá doba, kdy motor prostě nemá co nabídnout a zejména v nižších a středních otáčkách nemůže mít bryskní a hladkou dodávkou výkonu jako víceválcové koncepce. To také dále umocňuje vibrace motoru, znovu zejména v nižších otáčkách, neboť ve vyšších se časový úsek mezi zážehy úměrně zkracuje.
3. Oba zmíněné projevy se pak starají o problém třetí, zvuk. Charakteristický zvukový projev u většiny lidí evokuje věci jako mixér, vysavač, mlýnek na kávu, ne pohonnou jednotku automobilu.
Důvodem zavádění tříválců není jejich parádní průběh výkonu, ani hladký běh, ani lahodný zvuk, ale výhradně jenom snaha výrobců splnit papírové normy CO2.

Odpovědět  |   | 
Jumbo  |  03. 07. 2019 21:56

A hlavně ušetřit výrobní náklady.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 07:15

Už jsem si pár tříválců projel. Ano, to, co popisuješ, platilo pro nechvalně proslulé HTP. Ale jinak to neplatí. Tebou popsané projevy popisují neschopnost motorářů Škody, ne chybu koncepce.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  04. 07. 2019 10:22

Plati to do pismene.

Dynamiku pohybu soustavy klikove hridele s ojnicemi a pisty popisuje soustava diferencialnych rovnic. Ackoliv to neni zrovna stredoskolska zalezitost, za to cca. stoleti a pul existence spalovacich motoru se jedna o jiz znamou a dobre probadanou zalezitost. Tyhle rovnice davaji zcela jasne odpovedi na to, jaky je prubeh reakcnich sil v loziscich, jaky je prubeh vykonu a krouticiho momentu na klikove hrideli atd. atd.

Jiste, nevyvazene hmoty lze kompenzovat pridanim hmot majicich za cil system lepe vyvazit, nepriznivy prubeh vykonu a krouticiho momentu zase pouzitim trojhomotoveho setrvacniku atd. Otazkou ovsem je, zda pak takove reseni neni nakonec drazsi nez ctryvalcovy motor.

Trivalcove motory samozrejme prodelaly za posleni leta velky pokrok, ale stale jsou to jen trivalcove motory. Nikdy nemohou - jako cokoliv jineho - prekrocit omezeni dana fyzikou. A to platilo v minulosti, plati dnes a zcela evidentne to bude platit i v budoucnu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 11:20

Jako kdyby ty čtyřválce nebylo taky nutno vyvažovat...
Z hlediska prosté fyziky máš možná pravdu, ale jak jsem psal, u normálních aut se to rušivě neprojevuje. Bohužel plno "čechů" má zkušenost jen s nepodařeným HTP a o pořádné motory ani nezavadili.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  03. 07. 2019 13:57

Tak myslím, že se toto fakt povedlo.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  03. 07. 2019 13:59

Dle meho nazoru se Renault a Peugeot/Citroen posledni leta dost snazi. A podle pozitivnich recenzi rekatoru nemeckych autowebzinu si to nemyslim jen ja sam.

Ackoliv jsem odposud zadny francouzsky vuz nevlastnil, protoze to vzdy vyzadovalo nejaky ten kompromis, jsou mi dnes ta jejich auta cim dal tim vice sympaticka. Jen skoda, ze dnes nabizeji do vlajkovych modelu uz jen oturbene 1.6 benziny.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  03. 07. 2019 14:36

Ja som tiez kupil Renault, lebo som mal v poslednej dobe pocit, ze kazdy to chvali a snazia sa. Ale je to upna blbost, Renault je hrkajuci huciaci odpad. Citroen je lepsi, tam je skor otazka dlhodoba vydrz a spolahlivost.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 15:02

Pomoc, ono to přišlo zvracet i sem... Auto.cz musí už hodně upadat, když i ty prudíš jinde.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  03. 07. 2019 15:27

Ono se není čemu divit. Na Slovensko dorazil průmysl až v 60ých letech společně s elektrifikací.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  04. 07. 2019 17:33

Pozeram rozne weby, to bolo len upozornenie pre potencialneho zakaznika. Realita je ina, ako dojmy.

Odpovědět  |   | 
Puk  |  03. 07. 2019 15:16

Situace uz je trochu lepsi. Oturbene 1.8 Tce z Meganu RS. Jen s mesim turbem. A novy dieselovy 2.0 dCi. Pro Talismana a Espace pry OK.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  03. 07. 2019 15:50

Mate s necim z toho zkusenosti?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  03. 07. 2019 22:05

Nové Renaulty sa konečne začínajú podobať na autá pre ľudí, a nie na autíčka pre Barbieny. Hlavne v interiéri.

Odpovědět  |   | 
Rohlík  |  04. 07. 2019 00:50

Divím se, že tento web zatím neinformoval o úmrtí Leeho Iacoccy, "otce" Mustangu a pozdějšího zachránce Chrysleru.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 07. 2019 07:45

Zpracoval pro VW, BMW, AUDI, Škoda ? Ne! Tak co se divíš.

Odpovědět  |   | 
Lumír  |  04. 07. 2019 08:58

Další nový " starý" model vydávaný za novou generaci. StarýCPtur

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 10:13

Captur JE nová generace, stejně jako Clio. Zcela nová platforma, nové motory, karoserie. Akorát zachovali velmi povedený design.
Nebo mi prozradíš, jak jde v rámci faceliftu auto ve všech směrech zvětšit, natáhnout rozvor, rozchody náprav a další věci?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 46 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A
MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijela k Grandhotelu Pupp autem za 5 milionů!

MFF Karlovy Vary 2019: Hlavní hvězda přijel…

I v letošním roce je automobilka BMW oficiálním partnerem filmového festivalu v Karlových Varech. Zjišťovali jsme, jakými vozy se budou prohánět ty největší hvězdy.

28.  6.  2019 | | 20 N/A