Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

mpolan  |  03. 07. 2019 12:56

Na první pohled moc pěkné. Zvenku i uvnitř. Zajímavé pojetí konzole pro řadicí páku, takové "úlety" mám rád.
Jen doufám, že ten růst se projeví především na vnitřním prostoru, i když kombi to asi stejně nenahradí.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  03. 07. 2019 13:44

mpolan: Jo, nevypadá to vůbec špatně a musím uznat, že ten zadek se jim fakt povedl.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 14:01

Jediné, co mě mrzí, je malé víko kufru a vysoká hrana vůči stávajícímu Capturu. Pro mě to znamená zase stopku... Já si prostě nové auto nekoupím.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  03. 07. 2019 14:31

mpolan: Počkej počkej, takže nebude nová 2008?

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 15:02

U té čekám na to, co provedou s cenou, když auto nafoukli o 15 cm. A mám obavy z menší výšky, že to bude mít taky vliv na průchodnost kufru. Ale líbí se mi, to jo. U Renaultu by to spíš bylo zachování značky...

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  03. 07. 2019 15:22

2008 by byla fajn, ale nemá čtyřválec.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 19:38

Je neuvěřitelné, jaké míry dokáže dosáhnout zaslepenost lidí proti inovacím...

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  03. 07. 2019 21:15

Pokud má být tříválec ta inovace, tak to jsem se upřímně zasmál.

Odpovědět  |   | 
Carl  |  03. 07. 2019 21:19

Tříválec do osobního auta je zhovadilost, protože:
1. Vždy vibruje v příčné ose a i přes snahu o vyvážení excentrickými závažími tyto vibrace nelze zcela eliminovat.
2. Má nevyrovnanou dodávku výkonu. Nikdy nejde naladit tak aby měl rovnoměrnou dodávku síly od volnoběhu po omezovač otáček, jak je to dosažitelné u víceválcových motorů. Tento problém totiž nelze uspokojivě vyřešit, protože zážeh se děje jen jednou za 240° otáčky klikové hřídele, takže je zde poměrně značná část rotace klikové hřídele (1/6, 60°), po kterou se jen volně protáčí bez jakéhokoli impulsu od pístů. To je dlouhá doba, kdy motor prostě nemá co nabídnout a zejména v nižších a středních otáčkách nemůže mít bryskní a hladkou dodávkou výkonu jako víceválcové koncepce. To také dále umocňuje vibrace motoru, znovu zejména v nižších otáčkách, neboť ve vyšších se časový úsek mezi zážehy úměrně zkracuje.
3. Oba zmíněné projevy se pak starají o problém třetí, zvuk. Charakteristický zvukový projev u většiny lidí evokuje věci jako mixér, vysavač, mlýnek na kávu, ne pohonnou jednotku automobilu.
Důvodem zavádění tříválců není jejich parádní průběh výkonu, ani hladký běh, ani lahodný zvuk, ale výhradně jenom snaha výrobců splnit papírové normy CO2.

Odpovědět  |   | 
Jumbo  |  03. 07. 2019 21:56

A hlavně ušetřit výrobní náklady.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 07:15

Už jsem si pár tříválců projel. Ano, to, co popisuješ, platilo pro nechvalně proslulé HTP. Ale jinak to neplatí. Tebou popsané projevy popisují neschopnost motorářů Škody, ne chybu koncepce.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  04. 07. 2019 10:22

Plati to do pismene.

Dynamiku pohybu soustavy klikove hridele s ojnicemi a pisty popisuje soustava diferencialnych rovnic. Ackoliv to neni zrovna stredoskolska zalezitost, za to cca. stoleti a pul existence spalovacich motoru se jedna o jiz znamou a dobre probadanou zalezitost. Tyhle rovnice davaji zcela jasne odpovedi na to, jaky je prubeh reakcnich sil v loziscich, jaky je prubeh vykonu a krouticiho momentu na klikove hrideli atd. atd.

Jiste, nevyvazene hmoty lze kompenzovat pridanim hmot majicich za cil system lepe vyvazit, nepriznivy prubeh vykonu a krouticiho momentu zase pouzitim trojhomotoveho setrvacniku atd. Otazkou ovsem je, zda pak takove reseni neni nakonec drazsi nez ctryvalcovy motor.

Trivalcove motory samozrejme prodelaly za posleni leta velky pokrok, ale stale jsou to jen trivalcove motory. Nikdy nemohou - jako cokoliv jineho - prekrocit omezeni dana fyzikou. A to platilo v minulosti, plati dnes a zcela evidentne to bude platit i v budoucnu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 11:20

Jako kdyby ty čtyřválce nebylo taky nutno vyvažovat...
Z hlediska prosté fyziky máš možná pravdu, ale jak jsem psal, u normálních aut se to rušivě neprojevuje. Bohužel plno "čechů" má zkušenost jen s nepodařeným HTP a o pořádné motory ani nezavadili.

Odpovědět  |   | 
Karlos  |  03. 07. 2019 13:57

Tak myslím, že se toto fakt povedlo.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  03. 07. 2019 13:59

Dle meho nazoru se Renault a Peugeot/Citroen posledni leta dost snazi. A podle pozitivnich recenzi rekatoru nemeckych autowebzinu si to nemyslim jen ja sam.

Ackoliv jsem odposud zadny francouzsky vuz nevlastnil, protoze to vzdy vyzadovalo nejaky ten kompromis, jsou mi dnes ta jejich auta cim dal tim vice sympaticka. Jen skoda, ze dnes nabizeji do vlajkovych modelu uz jen oturbene 1.6 benziny.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  03. 07. 2019 14:36

Ja som tiez kupil Renault, lebo som mal v poslednej dobe pocit, ze kazdy to chvali a snazia sa. Ale je to upna blbost, Renault je hrkajuci huciaci odpad. Citroen je lepsi, tam je skor otazka dlhodoba vydrz a spolahlivost.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  03. 07. 2019 15:02

Pomoc, ono to přišlo zvracet i sem... Auto.cz musí už hodně upadat, když i ty prudíš jinde.

Odpovědět  |   | 
Kaa  |  03. 07. 2019 15:27

Ono se není čemu divit. Na Slovensko dorazil průmysl až v 60ých letech společně s elektrifikací.

Odpovědět  |   | 
xxc  |  04. 07. 2019 17:33

Pozeram rozne weby, to bolo len upozornenie pre potencialneho zakaznika. Realita je ina, ako dojmy.

Odpovědět  |   | 
Jiří Korec  |  15. 10. 2019 00:45

Kolik jste těch Renaultů měl?Je vidět, že zde jen pomlouváte značku Renault.Měli jsme
Clio2,Clio 3,Megane 3 a nyní Megane 4.Žena má teď Clio 3 již 11 let a je tam původní baterie,jen jsem měnil náplně a auto je bez koroze.Já jezdím Meganem 4 teď čtvrtým rokem
a bez jediné závady 60tkm.Příští rok půjdu do Captůra 96 kW,tak co?
Jinak jsem měl předtím také Škodovky,ale změna je život.
Mimochodem, měl jsem také nový VW GOLF 4 a na 60tkm odešel motor.Výměna na záruku.
Jinak když jsem se asi po 3 letech opřel o dveře,tak se samy zamkly.
Takže pro mě vždy už jen RENAULT!!!!!!

Odpovědět  |   | 
Puk  |  03. 07. 2019 15:16

Situace uz je trochu lepsi. Oturbene 1.8 Tce z Meganu RS. Jen s mesim turbem. A novy dieselovy 2.0 dCi. Pro Talismana a Espace pry OK.

Odpovědět  |   | 
serpentina wostra  |  03. 07. 2019 15:50

Mate s necim z toho zkusenosti?

Odpovědět  |   | 
josephko  |  03. 07. 2019 22:05

Nové Renaulty sa konečne začínajú podobať na autá pre ľudí, a nie na autíčka pre Barbieny. Hlavne v interiéri.

Odpovědět  |   | 
Rohlík  |  04. 07. 2019 00:50

Divím se, že tento web zatím neinformoval o úmrtí Leeho Iacoccy, "otce" Mustangu a pozdějšího zachránce Chrysleru.

Odpovědět  |   | 
Peter  |  04. 07. 2019 07:45

Zpracoval pro VW, BMW, AUDI, Škoda ? Ne! Tak co se divíš.

Odpovědět  |   | 
Lumír  |  04. 07. 2019 08:58

Další nový " starý" model vydávaný za novou generaci. StarýCPtur

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  04. 07. 2019 10:13

Captur JE nová generace, stejně jako Clio. Zcela nová platforma, nové motory, karoserie. Akorát zachovali velmi povedený design.
Nebo mi prozradíš, jak jde v rámci faceliftu auto ve všech směrech zvětšit, natáhnout rozvor, rozchody náprav a další věci?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A