Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

Bez většího povyku nám Renault z čista jasna předvádí novou generaci SUV Captur. Novinka je větší, prostornější uvnitř, naplněná novou technikou, a to rovněž v případu pohonu, který může být hybridní.

Přestože se to nemusí zdát, Renault nový Captur vcelku zásadně překopal a se základem na nové generaci platformy CMF-B má novinka používat 85 % nových dílů oproti předchůdci. Exteriér poté navazuje na designový směr posledních Renaultů, takže i na SUV se objevují nové full-LED světlomety s výrazným zakřivením denního svícení, přičemž záď nového Capturu doznala změn na designu asi nejvíce.

Jelikož nová generace povyrostla o 10 cm na délku 4,23 m a zároveň se zvětšil rozvor o 2 cm na 2,63 m, Captur má teď nabídnout prostornější interiér, přičemž větší je nyní i zavazadlový prostor se základním objemem 400 litrů (dříve 377 l). Stejně jako u nového Clia pak Renault mluví o zlepšení kvality materiálů kabiny a prémiovém pocitu.

Nový Renault Triber je levné SUV, které na českém trhu chybí. Vydrží snad věčně

Nový Renault Triber je levné SUV, které na českém trhu chybí. Vydrží snad věčně

Ostatně architektura interiéru se Cliem inspiruje, kdy palubní desce dominuje velký, na výšku situovaný displej infotainmentu o velikosti až 9,3 palce (pro nejvyšší výbavu), a níže je do prostoru vysutý středový panel s voličem převodovky, pod nímž najdete odkládací prostor pro bezdrátové nabíjení telefonu. Před řidičem se pak nachází digitální přístrojový štít.

Stejně jako Clio se i Captur chlubí rozsáhlou nabídkou asistenčních a bezpečnostních systémů – adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, asistent pro jízdu v koloně a na dálnici v pruhu, adaptivní světlomety, autonomní nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů či parkovací asistent s automatickým řízením.

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Pod kapotou Capturu se objeví celá řada motorů, hlavní novinkou bude ale od příštího roku dostupné plug-in hybridní ústrojí, které kombinuje benzinový 1,6litrový čtyřválec, dvojici elektromotorů a akumulátor o kapacitě 9,8 kWh. Výkonností parametry jednotky zatím Renault neuvádí, pouze víme, že v čistě elektrickém režimu bude možné ujet 45 km.

Z klasičtějších motorizací se do Capturu dostane litrový benzinový tříválec s turbem, který zajistí výkon 73 kW (100 koní). Nad ním se objeví přeplňovaný 1,3litrový čtyřválec naladěný na 96 kW (130 koní) nebo 114 kW (155 koní). Z naftových motorů bude k mání 1,5litrový čtyřválec o síle 70 kW (95 koní) nebo 85 kW (115 koní). V závislosti na motorizacích budou nabízeny pěti- a šestistupňové manuální a sedmistupňové automatické převodovky.

Uvedení nového Renaultu Captur na český trh se očekává na přelomu roku. Na první cenovky si tedy musíme ještě počkat.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků