Nový Renault Captur oficiálně: Prostornější, modernější a rovněž jako plug-in hybrid

Bez většího povyku nám Renault z čista jasna předvádí novou generaci SUV Captur. Novinka je větší, prostornější uvnitř, naplněná novou technikou, a to rovněž v případu pohonu, který může být hybridní.

Přestože se to nemusí zdát, Renault nový Captur vcelku zásadně překopal a se základem na nové generaci platformy CMF-B má novinka používat 85 % nových dílů oproti předchůdci. Exteriér poté navazuje na designový směr posledních Renaultů, takže i na SUV se objevují nové full-LED světlomety s výrazným zakřivením denního svícení, přičemž záď nového Capturu doznala změn na designu asi nejvíce.

Jelikož nová generace povyrostla o 10 cm na délku 4,23 m a zároveň se zvětšil rozvor o 2 cm na 2,63 m, Captur má teď nabídnout prostornější interiér, přičemž větší je nyní i zavazadlový prostor se základním objemem 400 litrů (dříve 377 l). Stejně jako u nového Clia pak Renault mluví o zlepšení kvality materiálů kabiny a prémiovém pocitu.

Nový Renault Triber je levné SUV, které na českém trhu chybí. Vydrží snad věčně

Nový Renault Triber je levné SUV, které na českém trhu chybí. Vydrží snad věčně

Ostatně architektura interiéru se Cliem inspiruje, kdy palubní desce dominuje velký, na výšku situovaný displej infotainmentu o velikosti až 9,3 palce (pro nejvyšší výbavu), a níže je do prostoru vysutý středový panel s voličem převodovky, pod nímž najdete odkládací prostor pro bezdrátové nabíjení telefonu. Před řidičem se pak nachází digitální přístrojový štít.

Stejně jako Clio se i Captur chlubí rozsáhlou nabídkou asistenčních a bezpečnostních systémů – adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, asistent pro jízdu v koloně a na dálnici v pruhu, adaptivní světlomety, autonomní nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů či parkovací asistent s automatickým řízením.

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Řídili jsme nový Renault Clio: Francouzi se poučili. Jdou do boje s nejlepšími!

Pod kapotou Capturu se objeví celá řada motorů, hlavní novinkou bude ale od příštího roku dostupné plug-in hybridní ústrojí, které kombinuje benzinový 1,6litrový čtyřválec, dvojici elektromotorů a akumulátor o kapacitě 9,8 kWh. Výkonností parametry jednotky zatím Renault neuvádí, pouze víme, že v čistě elektrickém režimu bude možné ujet 45 km.

Z klasičtějších motorizací se do Capturu dostane litrový benzinový tříválec s turbem, který zajistí výkon 73 kW (100 koní). Nad ním se objeví přeplňovaný 1,3litrový čtyřválec naladěný na 96 kW (130 koní) nebo 114 kW (155 koní). Z naftových motorů bude k mání 1,5litrový čtyřválec o síle 70 kW (95 koní) nebo 85 kW (115 koní). V závislosti na motorizacích budou nabízeny pěti- a šestistupňové manuální a sedmistupňové automatické převodovky.

Uvedení nového Renaultu Captur na český trh se očekává na přelomu roku. Na první cenovky si tedy musíme ještě počkat.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 7 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků