Bez většího povyku nám Renault z čista jasna předvádí novou generaci SUV Captur. Novinka je větší, prostornější uvnitř, naplněná novou technikou, a to rovněž v případu pohonu, který může být hybridní.
Přestože se to nemusí zdát, Renault nový Captur vcelku zásadně překopal a se základem na nové generaci platformy CMF-B má novinka používat 85 % nových dílů oproti předchůdci. Exteriér poté navazuje na designový směr posledních Renaultů, takže i na SUV se objevují nové full-LED světlomety s výrazným zakřivením denního svícení, přičemž záď nového Capturu doznala změn na designu asi nejvíce.
Jelikož nová generace povyrostla o 10 cm na délku 4,23 m a zároveň se zvětšil rozvor o 2 cm na 2,63 m, Captur má teď nabídnout prostornější interiér, přičemž větší je nyní i zavazadlový prostor se základním objemem 400 litrů (dříve 377 l). Stejně jako u nového Clia pak Renault mluví o zlepšení kvality materiálů kabiny a prémiovém pocitu.
Ostatně architektura interiéru se Cliem inspiruje, kdy palubní desce dominuje velký, na výšku situovaný displej infotainmentu o velikosti až 9,3 palce (pro nejvyšší výbavu), a níže je do prostoru vysutý středový panel s voličem převodovky, pod nímž najdete odkládací prostor pro bezdrátové nabíjení telefonu. Před řidičem se pak nachází digitální přístrojový štít.
Stejně jako Clio se i Captur chlubí rozsáhlou nabídkou asistenčních a bezpečnostních systémů – adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, asistent pro jízdu v koloně a na dálnici v pruhu, adaptivní světlomety, autonomní nouzové brzdění, sledování mrtvého úhlu, kamerový systém s rozsahem 360 stupňů či parkovací asistent s automatickým řízením.
Pod kapotou Capturu se objeví celá řada motorů, hlavní novinkou bude ale od příštího roku dostupné plug-in hybridní ústrojí, které kombinuje benzinový 1,6litrový čtyřválec, dvojici elektromotorů a akumulátor o kapacitě 9,8 kWh. Výkonností parametry jednotky zatím Renault neuvádí, pouze víme, že v čistě elektrickém režimu bude možné ujet 45 km.
Z klasičtějších motorizací se do Capturu dostane litrový benzinový tříválec s turbem, který zajistí výkon 73 kW (100 koní). Nad ním se objeví přeplňovaný 1,3litrový čtyřválec naladěný na 96 kW (130 koní) nebo 114 kW (155 koní). Z naftových motorů bude k mání 1,5litrový čtyřválec o síle 70 kW (95 koní) nebo 85 kW (115 koní). V závislosti na motorizacích budou nabízeny pěti- a šestistupňové manuální a sedmistupňové automatické převodovky.
Uvedení nového Renaultu Captur na český trh se očekává na přelomu roku. Na první cenovky si tedy musíme ještě počkat.