Nové francouzské SUV půjde do prodeje až v posledním čtvrtletí tohoto roku. Máte tak dost času na rozmyšlenou, který z motorů si vybrat.
Po několika upoutávkách francouzský Renault konečně naplno představuje model Austral, SUV segmentu C a náhradu za Kadjar. na pohled robustní SUV si můžete dopřát v sedmi odstínech karoserie a řadou hliníkových kol v rozmezí 17 až 20 palců. Vrcholná výbava pak zahrnuje i dvoubarevné lakování karoserie.
Vnitřku dominují dva displeje. Digitální přístrojový štít má úhlopříčku 12,3 palce a vertikálně umístěný infotainment přidává dalších 12 palců. Aby toho nebylo málo, má řidič k dispozici 9,3palcový head-up displej promítaný na čelní sklo. Dobré je, že nejaktuálnější verze softwaru automaticky reguluje jas obrazovek.
Pro udržení kroku s konkurencí má i Austral vychytávky včetně bezdrátového nabíjení telefonů a ambientního osvětlení. Nezapomíná ale ani na praktickou stránku věci a zmiňuje 27,4 cm prostoru na kolena na zadních sedadlech, přihrádky o celkovém objemu 35 litrů a druhou řadu sedadel na 16cm kolejnicích se sklopnými opěradly v poměru 60:40. Kufr má objem od 500 do 1525 litrů.
Aby přinesl Austral ještě něco navíc, oznamuje s ním Renault novou výbavu Esprit Alpine. Má navodit sportovnější vzhled a inspiraci si přitom bere z přidružené automobilky Alpine. Pro tu je možné objednat speciální lak Satin Shale Gray a chlubí se také 20palcovými koly Daytona a leskle černými dekory.
Ale teď to nejdůležitější. Austral stojí na nejnovější platformě CMF-CD a umožňuje vzadu buď torzní příčku, nebo víceprvkovou umožňující natáčení zadních kol 4Control Advanced. V druhém případě lze počítat s poloměrem otáčení 10,1 metru. Řízení vozu má tak být snadné jako s malým městským autem.
Austral bude moct mít pod kapotou nový hybridní motor E-Tech vycházející z přeplňovaného tříválce o objemu 1,2 litru, elektromotoru a lithium-iontové 400voltové baterie o kapacitě 1,7 kWh. Kombinovaný výkon činí velmi solidních 146 kW (199 koní). V tomto setupu slibuje spotřebu 4,6 l/100 km. Dále jsou k mání ještě mild-hybridy.
Nabídku motorů otevře tříválec o objemu 1,2 litru se 48voltovou baterií, který bude dávat 130 koní ve spojení s manuální převodovkou. Další možností je známý 1,3litrový čtyřválec vyvinutý se spolupráci s Daimlerem s 12voltovou hybridní technikou o výkonu 140 či 160 koní. Slabší je s manuálem a za příplatek může mít automat X-Tronic. Pro silnější je k mání pouze automat.
Všechny elektrifikované motory mají k dispozici manuální nastavení rekuperace. Renault dále zmiňuje režimy Eco, Sport a Comfort, které doplňuje ještě Perso, tedy individuální režim. Dále je možné sáhnout po balíčku Grip Pack, který přidá režimy Snow a All road. Renault Austral půjde do prodeje v posledním čtvrtletí tohoto roku.