Nový Renault Arkana poprvé otestujeme rovnou v Česku. Ptejte se, co vás zajímá!

První ceny nového modelu Arkana zveřejnilo české zastoupení Renaultu v první polovině dubna. Se stylovým crossoverem se dnes poprvé svezeme rovnou na českých silnicích a vy sami můžete ovlivnit, co se dočtete v prvních jízdních dojmech.

Renault Arkana vzbudil velká očekávání už v srpnu 2018, kdy se poprvé ukázal jako show car na moskevském autosalonu. Stylové SUV-kupé v mainstreamovém segmentu chybělo a Renault tím pádem vyplnit díru na trhu, bylo by tedy přinejmenším zarážející vyhradit vůz pouze ruskému trhu. Tak se nakonec nestalo, byť jsme na oficiální potvrzení, že se arkana dostane i k nám, čekali až do září loňského roku.

Renault Arkana pro Evropu v obří galerii. Stylovka odhaluje i ceny, nízké nejsou

Renault Arkana pro Evropu v obří galerii. Stylovka odhaluje i ceny, nízké nejsou

Arkana má v portfoliu Renaultu důležitou misi. Podle Zdeňka Grunta, šéfa českého zastoupení značek Renault a Dacia, je nositelem značení E-Tech, což napovídá i označení „přirozeně hybridní“ na stránkách Renautlu. Předprodej vozu na českém trhu začal v první polovině dubna a nikoho už tehdy nemělo překvapit, že se pod kapotou nacházejí výhradně benzinové motory, navíc oba hybridní.

Základ tvoří mild-hybridní třináctistovka TCe 140 EDC s výkonem 103 kW a točivým momentem 260 N.m, zvolit ale můžete také full-hybrid E-Tech 145 s kombinovaným výkonem 105 kW a základem v benzinové šestnáctistovce SCe. Později dorazí i mild-hybridní třináctistovka TCe s výkonem 118 kW. Pohon všech kol a manuální převodovku nečekejte.

Nový Renault Arkana přijel do ČR. Mimo prémii míří i akční cenou od 620.000 Kč

Nový Renault Arkana přijel do ČR. Mimo prémii míří i akční cenou od 620.000 Kč

Vzhledem k mild- a full-hybridní technice, automatickým převodovkám a bohaté výbavě už v základu byste zřejmě čekali hodně drahé auto, ceny ale zatím považujeme za přiměřené. Nejlevnější arkana dnes stojí 620.000 Kč, což je na 140koňový kompaktní crossover, který u nás navíc nemá přímou konkurenci, slušné. Na výběr jsou tři výbavy (Zen, Intens, R.S. Line), a protože Renault v rámci uvedení arkany na český trh připravil akční nabídku, je možné koupit nejlépe vybavenou verzi R.S. Line s full-hybridem už za 758.000 Kč. Kdyby nebylo cenového zvýhodnění 60.000 Kč a výkupního bonusu, stál by stejný vůz ceníkových 838.000 Kč.

Na papíře to s Renaultem Arkana vypadá dobře, teď už jen zbývá se posadit za volant a vyrazit na silnice. To se v mém případě stane dnes v odpoledních hodinách a vy máte příležitost ptát se na to, co vás o novém stylovém Renaultu zajímá. První jízda bude podle všeho probíhat hlavně v pražských ulicích, na co ale nebudu po jízdě znát odpověď já sám, to rád předám lidem z Renaultu, kteří budou během testování na místě.

Takto vypadá Renault Arkana v úplném základu. Rusové po něm přesto šílí

Takto vypadá Renault Arkana v úplném základu. Rusové po něm přesto šílí

Vaše dotazy můžete zasílat na adresu dotazy.autorevue@cncenter.cz. Odpovědi se budu snažit zahrnout do jízdních dojmů, které na Autorevue.cz vydáme co nevidět.

Renault Arkana: Technická data a české ceny
Motorizace TCe 140 EDC E-TECH Hybrid 145
Zdvihový objem [cm3] 1333 1598
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší (systémový) výkon [kW/min] 103/4500-6000 105/-
Točivý moment [N.m/min] 260/1750-3500 148/3600 (spal. motor)
+205 (elektromotor)
+50 (start-generátor)
Převodovka 7A sekvenční Multi-mode
Max. rychlost [km/h] 205 172
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,8 10,8
Spotřeba [l/100 km] 5,8-5,9 4,9-5,1
Provozní hmotnost [kg] 1411-1477 1510
Akční cena Zen [Kč] 620.000 640.000
Akční cena Intens [Kč] 685.000 705.000
Akční cena R.S. Line [Kč] 758.000 778.000
Ceny jsou v rámci současného zvýhodnění až 60.000 Kč.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Dnes je díky spojení s Nissanem třetí největší autoskupinou na světě.

Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M3 Competition: Nekouše, ale stejně ho budete šťourat klackem

BMW M3 Competition

Šestiválec, dvě turba, pohon zadních kol a rozměry a hmotnost dvacet let staré M5. Nové BMW M3 Competition je tady a brousí si zuby na to nejlepší, co se dnes dá koupit.

včera | Vladimír Kadera
TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků