Grafik s přezdívkou Theottle si nyní vysnil nedávno představený elektrický Renault 5 jako kabriolet a nutno uznat, že retro design s futuristickými prvky se k autu bez střechy náramně hodí. Zdroj: Theottle/R5 Wiki

Grafik s přezdívkou Theottle si nyní vysnil nedávno představený elektrický Renault 5 jako kabriolet a nutno uznat, že retro design s futuristickými prvky se k autu bez střechy náramně hodí. | Zdroj: Theottle/R5 Wiki

Výroba samozřejmě nehrozí, nová R5 má být dostupným a masovým elektroautem, což se s kabriolety obojí zcela vylučuje. Zdroj: Theottle

Výroba samozřejmě nehrozí, nová R5 má být dostupným a masovým elektroautem, což se s kabriolety obojí zcela vylučuje. | Zdroj: Theottle

Mimochodem, původní Renault 5 bez střechy skutečně existoval. V roce 1989 jej stavěla belgická společnost EBS, sídlící na východním předměstí Bruselu – její původní budovu si i dnes můžete prohlédnout na Google mapách. Zdroj: R5 Wiki

Mimochodem, původní Renault 5 bez střechy skutečně existoval. V roce 1989 jej stavěla belgická společnost EBS, sídlící na východním předměstí Bruselu – její původní budovu si i dnes můžete prohlédnout na Google mapách. | Zdroj: R5 Wiki

Vozy vznikly v počtu pouhých 1400 kusů, dle dobových svědectví ve vysoké a téměř tovární kvalitě. Zdroj: R5 Wiki

Vozy vznikly v počtu pouhých 1400 kusů, dle dobových svědectví ve vysoké a téměř tovární kvalitě. | Zdroj: R5 Wiki

Tato auta dostala výztuhy spodní části karoserie z 2mm plechu, dodatečnou protikorozní ochranu a řadu dalších specifických prvků. Cena za přestavbu startovala na 8998 německých markách a práce zabraly zhruba 25 dnů. Zdroj: R5 Wiki

Tato auta dostala výztuhy spodní části karoserie z 2mm plechu, dodatečnou protikorozní ochranu a řadu dalších specifických prvků. Cena za přestavbu startovala na 8998 německých markách a práce zabraly zhruba 25 dnů. | Zdroj: R5 Wiki

Renault 5 kabrio Zdroj: Theottle

Renault 5 kabrio | Zdroj: Theottle

Renault 5 kabrio Zdroj: R5 Wiki

Renault 5 kabrio | Zdroj: R5 Wiki

Renault 5 kabrio Zdroj: Theottle

Renault 5 kabrio | Zdroj: Theottle

Renault 5 kabrio Zdroj: Theottle

Renault 5 kabrio | Zdroj: Theottle

Výroba samozřejmě nehrozí, nová R5 má být dostupným a masovým elektroautem, což se s kabriolety obojí zcela vylučuje. Zdroj: Theottle
Mimochodem, původní Renault 5 bez střechy skutečně existoval. V roce 1989 jej stavěla belgická společnost EBS, sídlící na východním předměstí Bruselu – její původní budovu si i dnes můžete prohlédnout na Google mapách. Zdroj: R5 Wiki
Vozy vznikly v počtu pouhých 1400 kusů, dle dobových svědectví ve vysoké a téměř tovární kvalitě. Zdroj: R5 Wiki
Tato auta dostala výztuhy spodní části karoserie z 2mm plechu, dodatečnou protikorozní ochranu a řadu dalších specifických prvků. Cena za přestavbu startovala na 8998 německých markách a práce zabraly zhruba 25 dnů. Zdroj: R5 Wiki
9
Fotogalerie

Nový Renault 5 jako kabrio? Krásný sen! Jeho předchůdce byl úžasná rarita

Doba, kdy Renault vyráběl auta pro radost a ne kvůli prodejním číslům, je pryč. A přitom by to nové pětce bez střechy tak slušelo…

Vzpomenete si, kdy naposledy vyráběl Renault kabriolety? Pokud nás paměť neklame, rozlučkou s tímto typem karoserie byl trojkový Mégane, který končil v roce 2016. V průběhu výroby této generace se v nabídce francouzské značky ještě stačilo mihnout (2010 až 2013) dnes již téměř zapomenuté minikabrio s názvem Wind na technice Twinga druhé generace – šlo o velmi zajímavou mašinku díky střeše, která se z pozice nad posádkou celá v jednom kuse otočila o 180 stupňů pod výklopný kryt v zádi.

Grafik s přezdívkou Theottle si nyní vysnil nedávno představený elektrický Renault 5 jako kabriolet a nutno uznat, že retro design s futuristickými prvky se k autu bez střechy náramně hodí. Skládací látkovou střechu designér elegantně schoval do zádi vozu s vyšší linií pasu, celkem zásadní změnou jsou u jeho vize seříznutá zadní světla, která u hatchbacku jinak zasahují do zadních sloupků. Výroba samozřejmě nehrozí, nová R5 má být dostupným a masovým elektroautem, což se s kabriolety obojí zcela vylučuje.

Mimochodem, původní Renault 5 bez střechy skutečně existoval. V roce 1989 jej stavěla belgická společnost EBS, sídlící na východním předměstí Bruselu – její budovu si i dnes můžete prohlédnout na Google mapách na adrese Mercuriusstraat 19, 1930 Zaventem. Vozy vznikly v počtu pouhých 1400 kusů, dle dobových svědectví ve vysoké a téměř tovární kvalitě. Tato auta dostala výztuhy spodní části karoserie z 2mm plechu, dodatečnou protikorozní ochranu a řadu dalších specifických prvků. Cena za přestavbu startovala na 8998 německých markách a práce zabraly zhruba 25 dnů.

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud