Doba, kdy Renault vyráběl auta pro radost a ne kvůli prodejním číslům, je pryč. A přitom by to nové pětce bez střechy tak slušelo…
Vzpomenete si, kdy naposledy vyráběl Renault kabriolety? Pokud nás paměť neklame, rozlučkou s tímto typem karoserie byl trojkový Mégane, který končil v roce 2016. V průběhu výroby této generace se v nabídce francouzské značky ještě stačilo mihnout (2010 až 2013) dnes již téměř zapomenuté minikabrio s názvem Wind na technice Twinga druhé generace – šlo o velmi zajímavou mašinku díky střeše, která se z pozice nad posádkou celá v jednom kuse otočila o 180 stupňů pod výklopný kryt v zádi.
Grafik s přezdívkou Theottle si nyní vysnil nedávno představený elektrický Renault 5 jako kabriolet a nutno uznat, že retro design s futuristickými prvky se k autu bez střechy náramně hodí. Skládací látkovou střechu designér elegantně schoval do zádi vozu s vyšší linií pasu, celkem zásadní změnou jsou u jeho vize seříznutá zadní světla, která u hatchbacku jinak zasahují do zadních sloupků. Výroba samozřejmě nehrozí, nová R5 má být dostupným a masovým elektroautem, což se s kabriolety obojí zcela vylučuje.
Mimochodem, původní Renault 5 bez střechy skutečně existoval. V roce 1989 jej stavěla belgická společnost EBS, sídlící na východním předměstí Bruselu – její budovu si i dnes můžete prohlédnout na Google mapách na adrese Mercuriusstraat 19, 1930 Zaventem. Vozy vznikly v počtu pouhých 1400 kusů, dle dobových svědectví ve vysoké a téměř tovární kvalitě. Tato auta dostala výztuhy spodní části karoserie z 2mm plechu, dodatečnou protikorozní ochranu a řadu dalších specifických prvků. Cena za přestavbu startovala na 8998 německých markách a práce zabraly zhruba 25 dnů.