Vypadá to, že vůbec nejslabší verze zmiňovaná během světové premiéry k nám výhledově nezamíří.
Po prvních jízdách se znovuzrozeným Renaultem 5 ve formě elektromobilu se už konečně dozvídáme i jeho oficiální českou cenu. Retro hatchback u nás bude začínat od 675.000 Kč v základní výbavě Evolution. K zatím jedině odhalené cenovce Renault dodává, že kompletní ceník plánuje uvést na přelomu listopadu a prosince. Ve stejnou dobu také spustí objednávky. Později tedy čekejme pro R5 E-Tech celkem tři různé výbavy a výběr dvou kapacit baterie.
Základní výbava Evolution je výhradně kombinována s baterií o kapacitě 40 kWh zajišťující dojezd až 300 km (takzvaný Urban range). Součástí je také slabší elektromotor o výkonu 90 kW (120 k) a točivém momentu 225 Nm. Nabíjet lze výkonem 11 kW v rámci palubní AC nabíječky nebo výkonem 80 kW u veřejných DC rychlonabíječek.
Ve standardní výbavě má novodobá „pětka“ vlastně všechno potřebné – přední full LED světlomety, světelný a dešťový senzor, zadní parkovací senzory, soubor dnes nutných asistenčních systémů, 10palcový infotainment a 7palcový digitální přístrojový štít, elektrické ovládání předních a zadních oken, automatickou klimatizaci nebo tepelné čerpadlo. Po stránce stylingu jezdí na ocelových 18palcových kolech, je lakován zelenou metalízou a interiér má látkové čalounění s prošíváním v barvách francouzské trikolory.
Komu by základní verze R5 E-Tech nesedla, Renault už láká na chystané uvedení specifikací se silnějším elektromotorem 110 kW (150 k/245 Nm), a rovněž větší baterií o kapacitě 52 kW, která poskytne dojezd až 410 km (Comfort range) a možnost DC nabíjení výkonem až 100 kW. Zatím to však vypadá, že vůbec nejslabší verze (70 kW/95 k), zmiňovaná během světové premiéry modelu, k nám výhledově nezamíří.
Standardní výbavu Evolution poté doplní úroveň Techno, obsahující také adaptivní tempomat, větší 10palcový přístrojový štít, ukazatel stavu nabíjení na kapotě nebo 18palcová litá kola, zatímco nejvyšší úrovní bude Iconic Cinq s parkovacími senzory vpředu, na bocích i vzadu, vyhříváním předních sedadel a volantu, čalouněním umělou kůží nebo černým lakováním střechy.
Renault 5 E-Tech: Technické údaje a první české ceny |
Verze |
Urban range |
Comfort range |
Pohon |
přední kola |
Výkon [kW] |
90 |
110 |
Točivý moment [N.m] |
225 |
245 |
Akumulátor [kWh] |
40 |
52 |
Nabíjení max. [kW] |
80 |
100 |
Dojezd [km] |
300 |
410 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
bude upřesněno |
8,0 |
Maximální rychlost [km/h] |
150 |
Hmotnost [kg] |
1372-1412 |
1449-1469 |
Rozměry [mm] |
3920x1770x1500 |
Rozvor [mm] |
2540 |
Objem kufru [l] |
326 |
Cena Evolution [Kč] |
675.000 |
- |
Cena Techno [Kč] |
bude upřesněno |
bude upřesněno |
Cena Iconic Cinq [Kč] |
bude upřesněno |
bude upřesněno |