Bohužel, oficiální premiéra bude překvapením pouze ve faktech, protože na sociálních sítích se objevily snímky, které se zdají být věrohodným originálem. Foto: Renault

Bohužel, oficiální premiéra bude překvapením pouze ve faktech, protože na sociálních sítích se objevily snímky, které se zdají být věrohodným originálem. | Foto: Renault

Na novodobý Renault 5 jsme hodně dlouho čekali a dnes konečně nestal jeho velký den. Automobilka si naplánovala premiéru na první den ženevského autosalonu. Foto: Renault

Na novodobý Renault 5 jsme hodně dlouho čekali a dnes konečně nestal jeho velký den. Automobilka si naplánovala premiéru na první den ženevského autosalonu. | Foto: Renault

Renault 5 by měl na trh dorazit se 40kWh a 52kWh akumulátorem pro dojezd asi 400 km. Foto: Renault

Renault 5 by měl na trh dorazit se 40kWh a 52kWh akumulátorem pro dojezd asi 400 km. | Foto: Renault

Baterie má modifikované uspořádání článků a ušetřilo se na ní 15 kg ve srovnání s baterií v Zoe. Foto: Renault

Baterie má modifikované uspořádání článků a ušetřilo se na ní 15 kg ve srovnání s baterií v Zoe. | Foto: Renault

Díky využití platformy AmpR Small lze očekávat víceprvkové zavěšení kol, které přispěje ke kvalitní jízdě. Foto: Renault

Díky využití platformy AmpR Small lze očekávat víceprvkové zavěšení kol, které přispěje ke kvalitní jízdě. | Foto: Renault

Jeho užití vzadu je pro segment B vzácností. Foto: Renault

Jeho užití vzadu je pro segment B vzácností. | Foto: Renault

Elektromotor naladěný na 134 k je také nově vyvinutý. Foto: Renault

Elektromotor naladěný na 134 k je také nově vyvinutý. | Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

 Foto: Renault

| Foto: Renault

Na novodobý Renault 5 jsme hodně dlouho čekali a dnes konečně nestal jeho velký den. Automobilka si naplánovala premiéru na první den ženevského autosalonu. Foto: Renault
Renault 5 by měl na trh dorazit se 40kWh a 52kWh akumulátorem pro dojezd asi 400 km. Foto: Renault
Baterie má modifikované uspořádání článků a ušetřilo se na ní 15 kg ve srovnání s baterií v Zoe. Foto: Renault
Díky využití platformy AmpR Small lze očekávat víceprvkové zavěšení kol, které přispěje ke kvalitní jízdě. Foto: Renault
55
Fotogalerie

Nový Renault 5 E-Tech konečně oficiálně! Číslo 5 ožívá s technikou, která ve třídě nemá obdoby

Je to tu! Dynamický skřítek má výbavu velkých bratrů a stylu na rozdávání. První vozy v Česku čekejte na začátku roku 2025.

Na novodobý Renault 5 E-Tech jsme hodně dlouho čekali a dnes konečně nastal jeho velký den. Automobilka si naplánovala premiéru na první den ženevského autosalonu.

Už upoutávky a fotky z testování naznačily, že vůz zůstane věrný původnímu konceptu z roku 2021. Zepředu se nepatrně změnila grafika světel, tvar LED denního svícení a centrální otvor ve spodní části nárazníku. Na kapotě zůstal náznak nasávacího otvoru po vzoru původní pětky, ale tady je do něj integrován ukazatel stavu nabití baterie.

Z boku je patrný stejný design 18palcových kol s pneumatikami rozměru 195/55. Zakulacená zpětná zrcátka jsou o něco větší a kliky předních dveří mají klasickou podobu, nikoliv vysouvací. Zadní zůstávají integrované do C sloupku. Vzadu se změnil vzhled nárazníku v dolní části s difuzorem. Kontrastní pruh spojující vertikální světla, který byl u konceptu osvětlený, zde zůstane jen jako černá lišta. Karoserie bude dostupná v pěti barvách karoserie, přičemž stěžejní bude žlutá a zelená Pop. Karoserie na délku měří 3,92 m s rozvorem 2,54 m. Zapadá tedy přesně mezi modely Twingo a Clio.

Palubní deska je orientovaná na řidiče. Podobně jako v Meganu-E Tech sedí na vrchu konzole sdružující 7 až 10palcový digitální přístrojový štít a 10palcové multimediální zařízení orientované na šířku. Systém OpenR Link se systémem Google nabízí přes 50 aplikací a inteligentního avatara Rena, který je schopný reagovat na 200 hovorových dotazů. Samozřejmostí je bezdrátový Apple CarPlay a Android Auto. Chytrá navigace plánuje cesty s ohledem na trasu a nabíjecí body.

Díky vyšší stavbě palubní desky se na středovou konzoli vešly výdechy klimatizace a pás fyzických tlačítek. Níže vidíme tlačítko elektronické brzdy a malou odkládací přihrádku. Převodovka ovládá pákou vpravo pod volantem. Zajímavým prvkem je pruhované ztvárnění palubní desky před spolujezdcem. V nejvyšší výbavě Iconic ji zdobí červený pruh a podsvícené logo.

Zajímavostí je použití čalounění z recyklované džínoviny na sedadlech, palubní desce a výplních dveří. Pro umocnění retro designu doplňuje šedou sytě žlutý odstín. Celkem je možné nakonfigurovat 128 různých podob interiéru.  

Navzdory malým rozměrům činí šířka interiéru 1,38 m vpředu a 1,36 m vzadu. Díky baterii uložené pod podlahou má zavazadlový prostor objem 326 l. Ve zbytku interiéru najdeme odkládací prostory o objemu 19 l. Kromě toho posádka ocení vysoký standard odhlučnění, zatímco tepelné čerpadlo pomáhá šetrně udržet příjemnou teplotu.

Renault 5 E-Tech je prvním modelem postaveným na platformě AmpR Small vycházející ze základu CMF-B. Výhledově ji budeme vídat v celé řadě dalších elektromobilů, protože je stěžejním prvkem snižování nákladů.

Novinka slibuje zajímavé jízdní vlastnosti díky moderní přední nápravě, strmějšímu řízení a víceprvkové zadní nápravě, která je v segmentu B vzácností. Elektrický motor bez permanentních magnetů je menší než u elektrického Meganu i Scenicu E-Tech. Na trhu bude dostupný s výkony 70, 90 a 110 kW. Točivý moment se pohybuje od 215 do 245 Nm. Základem je 40kWh baterie, větší s 52 kWh bude dostupná jen k nejsilnějšímu motoru, který otevře zářijové prodeje. Ujede na ni 400 km. Vítaným benefitem je táhnutí přívěsu do 500 kg.

Verze s 90 a 110 kW budou vybaveny oboustrannou střídavou nabíječkou o výkonu 11 kW, takže budou umět napájet externí příslušenství. Palubní systém zvládne plně nabít velkou baterii z 10 % za 4 hodiny. U menší sestavy je to o hodinu méně. Na cestách lze využít DC stanice s výkonem 100 kW u nejsilnější verze, v případě prostřední je výkon limitován na 80 kW. V obou případech stačí 30 minut nabíjení k tomu, aby se baterie dostala z 15 % na 80 %.

Nový volant se startovacím tlačítkem umožňuje rychle přepínat mezi aktivitou pěti jízdních asistentů. Jízdní podpora je převzatá z Meganu E-Tech. Nechybí hlídání jízdy v pruhu, asistent pro couvání, sledování bdělosti řidiče, bezpečné opuštění vozidla a prvky autonomního řízení 2. úrovně. 

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud