Menší atletický sourozenec plnotučného Range dostane novou platformu, spoustu hybridů a s trochou štěstí i výkon přes 600 koní.
Na podzim loňského roku měla svou premiéru pátá generace všehoschopného britského SUV. Její techniku převezme o něco menší, ale stále hodně veliký model Sport. Stát bude na nové platformě MLA Flex, která má nabídnout zhruba dvakrát větší torzní tuhost, než konstrukce druhé generace, a také by měla výrazně méně přenášet vibrace od vozovky. Dá se čekat, že nabídka pohonu bude kopírovat velký Range – těšit se tedy můžeme na benzinové a naftové motory.
Vznětové jednotky mají šest válců v řadě a mild-hybridní techniku, nabídnou výkon 183 kW, 221 kW a 257 kW. Zážehové šestiválce pak disponují 294 kW (s mild hybridem) či 324 kW nebo 375 kW ve formě plug-in hybridu s elektrickým dojezdem až 100 km na jedno nabití. Ohledně benzinových osmiválců sáhne Range Rover Sport k technice BMW, konkrétně po jednotce V8 4.4 twin turbo s 390 kW a u provedení SVR zřejmě po vyšlechtěné dvakrát přeplňované V8 ze současných verzí BMW M.
Podle informací magazínu Autocar provede Land Rover úpravy motoru, aby odpovídal charakteru značky. Ve vrcholné formě, určené pro BMW M s označením Performance, má motor s označením S63 výkon 460 kW (625 k) a točivý moment 800 Nm. Pod kapotou Sportu nahradí kompresorový pětilitrový osmiválec řady AJ, jehož původ lze vystopovat až do roku 1996. Ten ve své nejvýkonnější podobě dával 441 kW (600 k) ve sportovním Jaguaru XE SV Project 8.