Na testovacím polygonu přistál Range Rover Sport ve verzi P510e, tedy verze osazená třílitrovým benzinovým šestiválcem a plug-in hybridním ústrojím. Kombinovaně nabídne 375 kW (510 k) a 700 Nm. Zdroj: km77.com

Na testovacím polygonu přistál Range Rover Sport ve verzi P510e, tedy verze osazená třílitrovým benzinovým šestiválcem a plug-in hybridním ústrojím. Kombinovaně nabídne 375 kW (510 k) a 700 Nm. | Zdroj: km77.com

Nový Range Rover Sport PHEV v losím testu neoslnil. Zradily ho pneumatiky i třítunová hmotnost

Luxusní britské SUV skrze svůj název naznačuje, že si se zatáčkami poradí. Praktický test ukázal, že má značné rezervy.

Kolegové ze španělského webu a YouTube kanálu km77.com provedli další ze svých zkoušek ovladatelnosti dle přesně dané metodiky. Tentokrát na jejich testovacím polygonu přistál Range Rover Sport ve verzi P510e, tedy verze osazená třílitrovým benzinovým šestiválcem a plug-in hybridním ústrojím. Kombinovaně nabídne 375 kW (510 k) a 700 Nm, které by měla umět díky pohonu všech kol dobře využít. Praxe ale ukázala, že v losím testu v tomto případě není možné ošálit fyziku.

Vůz si v první disciplíně, tedy slalomu, nevedl špatně. Pomáhalo mu řízení kol zadní nápravy a mezi kuželkami se až na samotné finále proplétal vcelku zdatně. Testovací jezdec zmiňuje, že ho do jisté míry štvalo, že není možné využít plný výkon, pokud nejsou přední kola téměř rovně. V samotném losím testu se ale ukázalo, že hmotnost a setrvačnost vozu jsou na takový manévr ve vyšší rychlosti prostě příliš veliké.

V této konfiguraci s výbavou Autobiography kolegové z km77.com naměřili hmotnost 3030 kilogramů – bez řidiče a nákladu. Dalším omezením se ukázaly být celoroční pneumatiky Pirelli Scorpion Zero v rozměru 285/40 R23. Díky menším náklonům a lépe potlačené nedotáčivosti sice Sport zvládl zkoušky ve vyšších rychlostech než klasický Range Rover, ale doporučení z tohoto testu zní: Kupte si pořádné letní pneumatiky.

Doporučujeme

Články odjinud