Nový Range Rover Sport: lehčí, úspornější, rychlejší

Na trh se chystá nová generace Range Roveru Sport. Má být lehčí, úspornější, rychlejší, prostě po všech stránkách lepší a především má také důkladně zatopit svým konkurentům.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sportovnější Range Rover,
  2. Sedm luxusně, Head-up displej poprvé
  3. Fotogalerie

Range Rover Sport se poprvé objevil v roce 2004 coby koncept Stormer. O rok později už přišlo sériové provedení, které prodělalo v roce 2010 facelift. Celkově Land Rover uvádí od roku 2005 do roku 2013 400 000 prodaných kusů. Nová generace má určitě na co navazovat a podobně jako u nového Range Roveru, také u tohoto menšího sourozence si dali u Land Roveru hodně záležet.

Nový Range Rover Sport je tu. Nabídne sedm míst a dvě verze pohonu 4x4

Nový Range Rover Sport je tu. Nabídne sedm míst a dvě verze pohonu 4x4

Cílem bylo postavit auto, které bude více Range Rover a zároveň bude také více sportovní. Ve středu zájmu se octila ještě nižší hmotnost, o lepší stabilita jízdy, nižší spotřeba paliva, respektive vyšší účinnost. Vyjádřeno čísly je nová generace RR Sport lehčí o 420 kg, úspornější až o 24% a nabídne o třetinu lepší jízdní vlastnosti.

Sportovnější Range Rover

Nový Sport stojí na základech Range Roveru, nicméně změn je více než dost. Vpředu najdeme dvojité lichoběžníkové zavěšení, vzadu víceprvkovou nápravu. Na rozdíl od vrcholu značky Land Roveru má Sport jiné pružiny, větší stabilizátory, nižší světlou výšku, přepracovanou geometrii kol, rozdíly bychom také našli na ramenech a tak dále. Všechny tyto úpravy na podvozku mají zajistit ostřejší reakce a větší stabilitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Kvůli lepším jízdním vlastnostem dostal Range Rover Sport přepracované obě nápravy. Vzadu nechybí aktivní samosvorný diferenciál.

Zajímavé jízdní vlastnosti pak ještě vylepší zadní aktivní samosvorný diferenciál. Land Rover slibuje jeho reakce rychlejší o 30%, než co bylo k vidění u jakéhokoliv předchozího Range Roveru. Posilovač řízení je elektrický a také on by měl být sportovnější. Navíc britská novinka nabídne kromě známých režimů systému Terrain Response ještě mód Dynamic a ten upraví kromě odpružení nebo reakcí motoru právě také chování posilovače řízení.

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

Jak už asi víte, Range Rover Sport dorazí na trh s možností výběru dvou pohonů všech kol. První používá planetový diferenciál doplněný o vícelamelovou spojku a redukci. V takovém případě jsou standardně poháněné obě nápravy v poměru 50/50. Redukce pracuje s poměrem 2.93:1. Jednodušší alternativou je mezinápravový diferenciál Torsen. Tento systém je o 18 kilogramů lehčí a standardně používá rozložení v poměru 42/58 ve prospěch zadní nápravy. Dopředu lze dostat až 63% točivého momentu, dozadu pak 77%. Preference zadní nápravy není náhodná, Sport by tak měl získat dynamičtější chování v zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na výběr jsou dva druhy pohonu všech kol. Planetový diferenciál s redukcí, nebo mezinápravový diferenciál Torsen.

Podobně jako u velkého Range Roveru, také Sport se může pochlubit tím, že jeho kola se při jízdách v terénu mohou pohybovat nahoru a dolu v rozsahu až 546 mm. Touareg podle toho, co uvádí Land Rover nabídne 476 mm, Mercedes GL 329 mm. Když přijde na věc, zvládne nový Land rover projet až 850 mm hlubokou vodu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Sportovnější Range Rover,
  2. Sedm luxusně, Head-up displej poprvé
  3. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 4 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky