Nový Range Rover Sport je tu. Nabídne sedm míst a dvě verze pohonu 4x4

Land Rover oficiálně představil třetího z řady Range Rover. Nová generace verze Sport následuje svého většího sourozence a přidává několik zajímavostí navíc.
Seznam kapitol
  1. Range Rover Sport, 3 x video
  2. Fotogalerie

Nový Range Rover Sport byl vyvíjen spolu s Range Roverem, takže asi nikoho nepřekvapí, že oba automobily mají společný základ, což u minulé generace neplatilo. Nový Sport tedy používá ve velké míře hliníkové slitiny a díky tomu nabídne také podstatně nižší hmotnost. Oficiální informace slibují rozdíl až 420 kg, který se (stejně jako u Range Roveru) týká základní naftové motorizace.

Range Rover Sport je delší o 62 mm, širší o 55 mm a na rozvoru přibral 178 mm. V porovnání s Range Roverem je o 149 mm kratší, o 55 mm nižší a o 45 kg lehčí. Vůz dostal také více skloněné čelní okno, které kromě jiného vylepšuje aerodynamiku. Ta by měla být celkově lepší o osm procent.

Klepněte pro větší obrázek

Interiér už v podstatě známe, ve velké míře kopíruje nový Range Rover. Land Rover ovšem slibuje sportovnější posaz, volant s tlustším věncem a na místo otočného ovladače automatické převodovky dostal nový Sport klasický pákový volič. Kromě toho samozřejmě nechybí ani pádla pod volantem.

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Zadní cestující se mohou těšit na prostor pro kolena větší o 24 mm, přičemž k dispozici bude také třetí řada sedadel, která se vyklápí z podlahy. Ve výbavě pak nechybí řada prvků, včetně například head-up displeje, sledování únavy řidiče, asistenta dálkových světel nebo asistenta jízdy v pruzích. Koupit si můžete i wi-fi hotspot.

Nabídka motorizací zahrnuje čtyři pohonné jednotky. Základem bude verze TDV6 s dieselovým šestiválcem naladěným na 258 koní a 600 Nm. Stovku umí za 7,6 s a maximálně se rozjede na 209 km/h. Výkonnější alternativou je SDV6, která nabídne 292 koní a stejný točivý moment. Při zrychlení je o čtyři desetiny lepší a může jet až 222 km/h. U benzinových motorizací nechybí nový kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec (340 k) a vrcholem bude přeplňovaný pětilitrový osmiválec s obligátním výkonem 510 koní. U něj je stovka otázkou 5,3 s a maximální rychlost až 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Později se dostaví ještě verze SDV8, tedy naftový osmiválec o objemu 4,4 l s parametry 339 koní a 700 Nm. Nabídku motorizací pak do konce letošního roku doplní také naftový hybrid. Zajímavé je také zmínka v tiskové zprávě o možnosti použití čtyřválcového motoru, což by přineslo hmotnost pod hranicí dvou tun. Aktuálně začíná Range Rover Sport na 2,1 t. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a bohužel mají také systém start/stop.

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

V nabídce najdeme dvě verze systému pohonu všech kol. Jednou z možností je logicky technika, kterou používá Range Rover, tedy planetový diferenciál s uzávěrkou a redukcí. Pro zákazníky, kteří nemají ambice používat vůz v terénu, je připravena silniční verze vybavena mezinápravovým diferenciálem Torsen se základním poměrem 42/58 ve prospěch zadní nápravy, což má zajistit zábavné, respektive sportovní jízdní vlastnosti. Podvozek je také kompletně nový a také zde se hojně používaly hliníkové slitiny. Maximální světlá výška se zvedla na 285 mm, projet dokážete až 850 mm hlubokou vodu. Mimochodem Range Rover Sport má systém, který vám bude hloubku vody ukazovat.

Range Rover Sport nové generace má namířeno na 169 trhů z celého světa. K dispozici bude ve třetím čtvrtletí letošního roku. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Range Rover Sport, 3 x video
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků