Nový Range Rover Sport je tu. Nabídne sedm míst a dvě verze pohonu 4x4

Land Rover oficiálně představil třetího z řady Range Rover. Nová generace verze Sport následuje svého většího sourozence a přidává několik zajímavostí navíc.
Seznam kapitol
  1. Range Rover Sport, 3 x video
  2. Fotogalerie

Nový Range Rover Sport byl vyvíjen spolu s Range Roverem, takže asi nikoho nepřekvapí, že oba automobily mají společný základ, což u minulé generace neplatilo. Nový Sport tedy používá ve velké míře hliníkové slitiny a díky tomu nabídne také podstatně nižší hmotnost. Oficiální informace slibují rozdíl až 420 kg, který se (stejně jako u Range Roveru) týká základní naftové motorizace.

Range Rover Sport je delší o 62 mm, širší o 55 mm a na rozvoru přibral 178 mm. V porovnání s Range Roverem je o 149 mm kratší, o 55 mm nižší a o 45 kg lehčí. Vůz dostal také více skloněné čelní okno, které kromě jiného vylepšuje aerodynamiku. Ta by měla být celkově lepší o osm procent.

Klepněte pro větší obrázek

Interiér už v podstatě známe, ve velké míře kopíruje nový Range Rover. Land Rover ovšem slibuje sportovnější posaz, volant s tlustším věncem a na místo otočného ovladače automatické převodovky dostal nový Sport klasický pákový volič. Kromě toho samozřejmě nechybí ani pádla pod volantem.

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Test Range Rover TDV6 - hlavně nic neměnit

Zadní cestující se mohou těšit na prostor pro kolena větší o 24 mm, přičemž k dispozici bude také třetí řada sedadel, která se vyklápí z podlahy. Ve výbavě pak nechybí řada prvků, včetně například head-up displeje, sledování únavy řidiče, asistenta dálkových světel nebo asistenta jízdy v pruzích. Koupit si můžete i wi-fi hotspot.

Nabídka motorizací zahrnuje čtyři pohonné jednotky. Základem bude verze TDV6 s dieselovým šestiválcem naladěným na 258 koní a 600 Nm. Stovku umí za 7,6 s a maximálně se rozjede na 209 km/h. Výkonnější alternativou je SDV6, která nabídne 292 koní a stejný točivý moment. Při zrychlení je o čtyři desetiny lepší a může jet až 222 km/h. U benzinových motorizací nechybí nový kompresorem přeplňovaný třílitrový šestiválec (340 k) a vrcholem bude přeplňovaný pětilitrový osmiválec s obligátním výkonem 510 koní. U něj je stovka otázkou 5,3 s a maximální rychlost až 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Později se dostaví ještě verze SDV8, tedy naftový osmiválec o objemu 4,4 l s parametry 339 koní a 700 Nm. Nabídku motorizací pak do konce letošního roku doplní také naftový hybrid. Zajímavé je také zmínka v tiskové zprávě o možnosti použití čtyřválcového motoru, což by přineslo hmotnost pod hranicí dvou tun. Aktuálně začíná Range Rover Sport na 2,1 t. Všechny motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou a bohužel mají také systém start/stop.

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

Range Rover 2013: první jízdní dojmy

V nabídce najdeme dvě verze systému pohonu všech kol. Jednou z možností je logicky technika, kterou používá Range Rover, tedy planetový diferenciál s uzávěrkou a redukcí. Pro zákazníky, kteří nemají ambice používat vůz v terénu, je připravena silniční verze vybavena mezinápravovým diferenciálem Torsen se základním poměrem 42/58 ve prospěch zadní nápravy, což má zajistit zábavné, respektive sportovní jízdní vlastnosti. Podvozek je také kompletně nový a také zde se hojně používaly hliníkové slitiny. Maximální světlá výška se zvedla na 285 mm, projet dokážete až 850 mm hlubokou vodu. Mimochodem Range Rover Sport má systém, který vám bude hloubku vody ukazovat.

Range Rover Sport nové generace má namířeno na 169 trhů z celého světa. K dispozici bude ve třetím čtvrtletí letošního roku. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Range Rover Sport, 3 x video
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků