Na první pohled se to nemusí zdát, novinek však tradiční SUV od Land Roveru přináší celou řadu.
Pátá generace luxusního a v terénu nadále velmi schopného SUV Range Rover konečně přichází (předchůdce byl s námi již od roku 2012). Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV.
Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru.
Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm). U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí. Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů.
V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít. Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru. Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory.
Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace. Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál.
Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m. Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m.
Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m). A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce. V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh).
Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč. Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024.