Pátá generace luxusního a v terénu nadále velmi schopného SUV Range Rover konečně přichází (předchůdce byl s námi již od roku 2012). | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Pátá generace luxusního a v terénu nadále velmi schopného SUV Range Rover konečně přichází (předchůdce byl s námi již od roku 2012). | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří... | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří... | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

...a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

...a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm). | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm). | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m). | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m). | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh). | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh). | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024. | Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover

| Range Rover (2022) | Zdroj: Land Rover

Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover
Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří... | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover
...a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru. | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover
Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm). | Range Rover (2022) Zdroj: Land Rover
41
Fotogalerie

Nový Range Rover oficiálně: Evoluční design doplňují hi-tech prvky a BMW V8

Na první pohled se to nemusí zdát, novinek však tradiční SUV od Land Roveru přináší celou řadu.

Pátá generace luxusního a v terénu nadále velmi schopného SUV Range Rover konečně přichází (předchůdce byl s námi již od roku 2012). Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV.

Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru.

Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm). U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí. Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů.

V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít. Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru. Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory.

Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace. Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál.

Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m. Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m.

Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m). A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce. V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh).

Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč. Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

Doporučujeme

Články odjinud