Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Po osmi letech od uvedení Range Roveru Evoque se objevuje jeho nová generace. Pro britskou značku je přehlídkou hned několika prvenství.

Nová generace malého SUV Evoque je po vzhledové stránce spíše evolucí starého modelu. Rozsáhle se však inspiruje ve větším Range Roveru Velar. Přední a zadní osvětlení je mnohem užší a karoserie zároveň ztrácí množství ostrých prolisů, působí tak mnohem uhlazenějším dojmem (zapuštěny jsou třeba i kliky dveří). Stále ovšem napoprvé víte, že se jedná o Evoque, a to například i díky svažující se linii střechy, která se dochovala také u nového modelu.

Evoque využívá nové platformy Premium Transverse Architecture, jež umožňuje instalaci hybridního ústrojí a dále rovněž prodlužuje rozvor vozu o 20 mm. Zvětšil se prostor pro cestující na zadních sedačkách a více místa zbylo i pro větší odkládací přihrádky. Zavazadelník je o 10 % větší, standardně má objem 591 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1383 litrů. Na přesné rozměry vozu si budeme muset ještě počkat.

Po vzoru většího Velaru byl také zjednodušen interiér a palubní deska. Středový displej infotainmentu se nyní částečně vysunuje do prostoru, místo původních tlačítek teď najdete ovládání topení, klimatizace a dalších funkcí níže na dotykové ploše před voličem převodovky a před řidičem je podle moderních trendů digitální přístrojový štít.

Nový Evoque je rovněž prvním modelem automobilky Land Rover, který využívá sériovou podobu systému Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidič zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Funkce má pomoci s jednodušším parkováním ve stísněných prostorách, manévrováním kolem vysokých městských obrubníků a také v terénu.

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Na možném terénním využití si u nejmenšího stylového SUV značka stále zakládá. Auto proto dostává kromě možného pohonu všech kol i známý systém Terrain Response 2, který během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Brodivost je u nového Evoque udávaných 600 mm (dříve 500 mm).

Další premiérou je pro Land Rover uvedení mild-hybridního ústrojí pracujícího s napětím 48 V a elektromotorem ve funkci startéru/generátoru, který zvládne ukládat elektrickou energii do baterií schovaných v podlaze vozu. Systém se objeví v kombinaci s celou řadou čtyřválcových vznětových i zážehových motorů řady Ingenium o objemu dvou litrů. Později obdrží Evoque i plug-in hybridní variantu s tříválcem pod kapotou.

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Mild-hybridní technika bude v podstatě zahrnovat celou nabídku motorizací Evoqu kromě nejslabší varianty s pohonem předních kol a manuální převodovkou. V rámci výkonu mluvíme jednotkách naladěných od 110 kW (150 koní) do 220 kW (300 koní). Hybridy samozřejmě využijí automatickou devítistupňovou převodovku.

Předběžná cena nejslabšího Evoque o výkonu 110 kW byla stanovena na 998.371 Kč. Zákaznici podle všeho mohou tuto verzi objednávat u autorizovaných prodejců již nyní. Kompletní nabídku a technické info se určitě dozvíme zanedlouho.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků