Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Po osmi letech od uvedení Range Roveru Evoque se objevuje jeho nová generace. Pro britskou značku je přehlídkou hned několika prvenství.

Nová generace malého SUV Evoque je po vzhledové stránce spíše evolucí starého modelu. Rozsáhle se však inspiruje ve větším Range Roveru Velar. Přední a zadní osvětlení je mnohem užší a karoserie zároveň ztrácí množství ostrých prolisů, působí tak mnohem uhlazenějším dojmem (zapuštěny jsou třeba i kliky dveří). Stále ovšem napoprvé víte, že se jedná o Evoque, a to například i díky svažující se linii střechy, která se dochovala také u nového modelu.

Evoque využívá nové platformy Premium Transverse Architecture, jež umožňuje instalaci hybridního ústrojí a dále rovněž prodlužuje rozvor vozu o 20 mm. Zvětšil se prostor pro cestující na zadních sedačkách a více místa zbylo i pro větší odkládací přihrádky. Zavazadelník je o 10 % větší, standardně má objem 591 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1383 litrů. Na přesné rozměry vozu si budeme muset ještě počkat.

Po vzoru většího Velaru byl také zjednodušen interiér a palubní deska. Středový displej infotainmentu se nyní částečně vysunuje do prostoru, místo původních tlačítek teď najdete ovládání topení, klimatizace a dalších funkcí níže na dotykové ploše před voličem převodovky a před řidičem je podle moderních trendů digitální přístrojový štít.

Nový Evoque je rovněž prvním modelem automobilky Land Rover, který využívá sériovou podobu systému Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidič zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Funkce má pomoci s jednodušším parkováním ve stísněných prostorách, manévrováním kolem vysokých městských obrubníků a také v terénu.

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Na možném terénním využití si u nejmenšího stylového SUV značka stále zakládá. Auto proto dostává kromě možného pohonu všech kol i známý systém Terrain Response 2, který během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Brodivost je u nového Evoque udávaných 600 mm (dříve 500 mm).

Další premiérou je pro Land Rover uvedení mild-hybridního ústrojí pracujícího s napětím 48 V a elektromotorem ve funkci startéru/generátoru, který zvládne ukládat elektrickou energii do baterií schovaných v podlaze vozu. Systém se objeví v kombinaci s celou řadou čtyřválcových vznětových i zážehových motorů řady Ingenium o objemu dvou litrů. Později obdrží Evoque i plug-in hybridní variantu s tříválcem pod kapotou.

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Mild-hybridní technika bude v podstatě zahrnovat celou nabídku motorizací Evoqu kromě nejslabší varianty s pohonem předních kol a manuální převodovkou. V rámci výkonu mluvíme jednotkách naladěných od 110 kW (150 koní) do 220 kW (300 koní). Hybridy samozřejmě využijí automatickou devítistupňovou převodovku.

Předběžná cena nejslabšího Evoque o výkonu 110 kW byla stanovena na 998.371 Kč. Zákaznici podle všeho mohou tuto verzi objednávat u autorizovaných prodejců již nyní. Kompletní nabídku a technické info se určitě dozvíme zanedlouho.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 2 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků