Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Po osmi letech od uvedení Range Roveru Evoque se objevuje jeho nová generace. Pro britskou značku je přehlídkou hned několika prvenství.

Nová generace malého SUV Evoque je po vzhledové stránce spíše evolucí starého modelu. Rozsáhle se však inspiruje ve větším Range Roveru Velar. Přední a zadní osvětlení je mnohem užší a karoserie zároveň ztrácí množství ostrých prolisů, působí tak mnohem uhlazenějším dojmem (zapuštěny jsou třeba i kliky dveří). Stále ovšem napoprvé víte, že se jedná o Evoque, a to například i díky svažující se linii střechy, která se dochovala také u nového modelu.

Evoque využívá nové platformy Premium Transverse Architecture, jež umožňuje instalaci hybridního ústrojí a dále rovněž prodlužuje rozvor vozu o 20 mm. Zvětšil se prostor pro cestující na zadních sedačkách a více místa zbylo i pro větší odkládací přihrádky. Zavazadelník je o 10 % větší, standardně má objem 591 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1383 litrů. Na přesné rozměry vozu si budeme muset ještě počkat.

Po vzoru většího Velaru byl také zjednodušen interiér a palubní deska. Středový displej infotainmentu se nyní částečně vysunuje do prostoru, místo původních tlačítek teď najdete ovládání topení, klimatizace a dalších funkcí níže na dotykové ploše před voličem převodovky a před řidičem je podle moderních trendů digitální přístrojový štít.

Nový Evoque je rovněž prvním modelem automobilky Land Rover, který využívá sériovou podobu systému Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidič zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Funkce má pomoci s jednodušším parkováním ve stísněných prostorách, manévrováním kolem vysokých městských obrubníků a také v terénu.

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Na možném terénním využití si u nejmenšího stylového SUV značka stále zakládá. Auto proto dostává kromě možného pohonu všech kol i známý systém Terrain Response 2, který během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Brodivost je u nového Evoque udávaných 600 mm (dříve 500 mm).

Další premiérou je pro Land Rover uvedení mild-hybridního ústrojí pracujícího s napětím 48 V a elektromotorem ve funkci startéru/generátoru, který zvládne ukládat elektrickou energii do baterií schovaných v podlaze vozu. Systém se objeví v kombinaci s celou řadou čtyřválcových vznětových i zážehových motorů řady Ingenium o objemu dvou litrů. Později obdrží Evoque i plug-in hybridní variantu s tříválcem pod kapotou.

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Mild-hybridní technika bude v podstatě zahrnovat celou nabídku motorizací Evoqu kromě nejslabší varianty s pohonem předních kol a manuální převodovkou. V rámci výkonu mluvíme jednotkách naladěných od 110 kW (150 koní) do 220 kW (300 koní). Hybridy samozřejmě využijí automatickou devítistupňovou převodovku.

Předběžná cena nejslabšího Evoque o výkonu 110 kW byla stanovena na 998.371 Kč. Zákaznici podle všeho mohou tuto verzi objednávat u autorizovaných prodejců již nyní. Kompletní nabídku a technické info se určitě dozvíme zanedlouho.

Land Rover

První vůz Land Rover vznikl ve Velké Británii v roce 1947 jako inspirace americkým Jeepem.

V roce 1978 se značka specializující se na terénní automobily oddělila od Rover Company. Vlastnilo ji BMW a Ford, od roku 2008 patří k indickému Tata Motors.

Range Rover • Range Rover Velar • Range Rover Evoque • Land Rover Discovery • Land Rover Defender

TEST Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI (147 kW) DSG: Palba z černé pistole

Volkswagen Golf GTD

Po testech Volkswagenů Golf GTE a GTI tady máme tu zřejmě nejméně sportovní variantu GTD. Ačkoliv to není sporťák, svůj smysl v nabídce rozhodně má.

14.  5.  2021 | Richard Herbich | 10 příspěvků
Řídili jsme nové Porsche Taycan Cross Turismo: Letí na silnici, dovádí v terénu!

Porsche Taycan Cross Turismo

Dostali jsme příležitost vyzkoušet nový přírůstek do elektrické rodiny Porsche Taycan. Je praktičtější a neztratí se ani mimo zpevněné cesty.

12.  5.  2021 | Stanislav Kolman | 5 příspěvků
TEST Subaru Forester 2.0ie-S ES Sport: Pozor, vezu rybičky!

Subaru Forester ES Sport

Subaru Forester se nyní prodává i ve verzi Sport. Nečekejte ale žádné turbohrátky, tohle je hraní si s barvičkami.

9.  5.  2021 | Vladimír Kadera | 2 příspěvky