Nový Range Rover Evoque oficiálně: Kouká skrz kapotu a může být hybrid!

Po osmi letech od uvedení Range Roveru Evoque se objevuje jeho nová generace. Pro britskou značku je přehlídkou hned několika prvenství.

Nová generace malého SUV Evoque je po vzhledové stránce spíše evolucí starého modelu. Rozsáhle se však inspiruje ve větším Range Roveru Velar. Přední a zadní osvětlení je mnohem užší a karoserie zároveň ztrácí množství ostrých prolisů, působí tak mnohem uhlazenějším dojmem (zapuštěny jsou třeba i kliky dveří). Stále ovšem napoprvé víte, že se jedná o Evoque, a to například i díky svažující se linii střechy, která se dochovala také u nového modelu.

Evoque využívá nové platformy Premium Transverse Architecture, jež umožňuje instalaci hybridního ústrojí a dále rovněž prodlužuje rozvor vozu o 20 mm. Zvětšil se prostor pro cestující na zadních sedačkách a více místa zbylo i pro větší odkládací přihrádky. Zavazadelník je o 10 % větší, standardně má objem 591 litrů, po sklopení zadních opěradel až 1383 litrů. Na přesné rozměry vozu si budeme muset ještě počkat.

Po vzoru většího Velaru byl také zjednodušen interiér a palubní deska. Středový displej infotainmentu se nyní částečně vysunuje do prostoru, místo původních tlačítek teď najdete ovládání topení, klimatizace a dalších funkcí níže na dotykové ploše před voličem převodovky a před řidičem je podle moderních trendů digitální přístrojový štít.

Nový Evoque je rovněž prvním modelem automobilky Land Rover, který využívá sériovou podobu systému Ground View, který vytváří dojem průhledné kapoty. Virtuální pohled na displeji infotainmentu tak řidič zajišťuje přehled o tom, kam zrovna vjíždí předními koly. Funkce má pomoci s jednodušším parkováním ve stísněných prostorách, manévrováním kolem vysokých městských obrubníků a také v terénu.

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Range Rover Velar je nejlepší SUV roku 2018. Hádejte, kdo si to myslí

Na možném terénním využití si u nejmenšího stylového SUV značka stále zakládá. Auto proto dostává kromě možného pohonu všech kol i známý systém Terrain Response 2, který během jízdy rozpoznává povrch a následně automaticky upravuje nastavení vozu. Brodivost je u nového Evoque udávaných 600 mm (dříve 500 mm).

Další premiérou je pro Land Rover uvedení mild-hybridního ústrojí pracujícího s napětím 48 V a elektromotorem ve funkci startéru/generátoru, který zvládne ukládat elektrickou energii do baterií schovaných v podlaze vozu. Systém se objeví v kombinaci s celou řadou čtyřválcových vznětových i zážehových motorů řady Ingenium o objemu dvou litrů. Později obdrží Evoque i plug-in hybridní variantu s tříválcem pod kapotou.

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Jaguar Land Rover otevírá nový závod v Nitře. Bude vyrábět 100 tisíc aut ročně

Mild-hybridní technika bude v podstatě zahrnovat celou nabídku motorizací Evoqu kromě nejslabší varianty s pohonem předních kol a manuální převodovkou. V rámci výkonu mluvíme jednotkách naladěných od 110 kW (150 koní) do 220 kW (300 koní). Hybridy samozřejmě využijí automatickou devítistupňovou převodovku.

Předběžná cena nejslabšího Evoque o výkonu 110 kW byla stanovena na 998.371 Kč. Zákaznici podle všeho mohou tuto verzi objednávat u autorizovaných prodejců již nyní. Kompletní nabídku a technické info se určitě dozvíme zanedlouho.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků