Chystané britské SUV na baterie prošlo dalším kolem zkoušek ve švédském Arjeplogu. Jeho pohon všech kol i systém ThermAssist obstály.
Prototypy připravované elektrické varianty velkého Range během letošní zimy najezdily přes 70 tisíc kilometrů v rámci testů fungování v arktických podmínkách. Vývojáři na severu Evropy zkoumali fungování tepelného managementu, jízdní dynamiky s možností ovládání jedním pedálem i práci dvoukomorového vzduchového odpružení. V rámci této fáze vývoje prošel zkouškami systém ThermAssist, který snižuje spotřebu energie pro vytápění až o 40 procent a zároveň rekuperuje teplo od hnacího ústrojí a z kabiny.
Toto teplo pak používá k temperování baterie, čímž jednak prodlužuje dojezd a zároveň zajišťuje optimální rychlost nabíjení v mrazivých teplotách. Připomeňme si, že novinka využívá 800V baterii vlastní konstrukce Land Roveru, kterou tvoří 344 prismatických článků ve dvou vrstvách. Kapacita činí 117 kWh.
Testování jízdních vlastností se zaměřilo mimo jiné na jednopedálové ovládání v terénu – například pří jízdě z kopce po uvolnění pedálu vůz zastaví a aktivuje systém Hill hold. Dalším pohybem pedálu se pak může auto rozjet, aniž by řidiče musel používat brzdový pedál. Ke zkouškám docházelo v terénu se 17procentním a 28procentním klesáním a stoupáním.
Za polárním kruhem Range Rover také testoval pohon všech kol, který funguje ve spolupráci se systémy Terrain Response v terénu a Intelligent Driveline Dynamics. Díky elektromotorům je prý možné přesněji dávkovat točivý moment v rozsahu od 0 do 100 procent pro zadní kola. Kontrola trakce pak reguluje rychlost motoru během 50 milisekund a omezuje prokluz až stokrát rychleji, než u srovnatelného vozu se spalovacím motorem.
„Range Rover by měl ve svém jízdním charakteru bezchybně kombinovat schopnosti a kultivovanost. Zajistit obojí v elektromobilu tak, aby to neubralo vozidlu na kvalitě v jiných oblastech, je nesmírně náročné. Zvýšením torzní tuhosti a zlepšením reakcí se nám podařilo zachovat obvyklý jízdní zážitek vozu Range Rover, který je důvěrně známý. Tento slib jsme splnili spojením všech základních prvků vozu Range Rover s novými a pokročilými technologiemi,“ uvedl šéf vývoje vozu Matt Becker.
Zdroj: Land Rover