Máte-li dost peněz na auto, jehož potenciál reálně snad ani nevyužijete, ale prostě ho chcete, stojí za to zastavit se v Land Roveru, protože tam najdete jeden z nejluxusnějších off-roadů světa  | Range Rover Foto: Albion Cars

Máte-li dost peněz na auto, jehož potenciál reálně snad ani nevyužijete, ale prostě ho chcete, stojí za to zastavit se v Land Roveru, protože tam najdete jeden z nejluxusnějších off-roadů světa  | Range Rover | Foto: Albion Cars

Range Rover je ikona a ve světě skutečně platí za jeden nejluxusnějších off-roadů, byť je pravdou, že to, co si s ním spousta majitelů běžně dovolí, v pohodě zvládne kdejaké SUV s elektronickými pomocníky | Range Rover Foto: Albion Cars

Range Rover je ikona a ve světě skutečně platí za jeden nejluxusnějších off-roadů, byť je pravdou, že to, co si s ním spousta majitelů běžně dovolí, v pohodě zvládne kdejaké SUV s elektronickými pomocníky | Range Rover | Foto: Albion Cars

Před nahrávacími studii, fotbalovými svatostánky či jezdeckými kluby jistě potkáte Range Rover či Bentley Bentayga častěji než v terénu, tady ale nejde o to, co si reálně dovolíte, ale spíše o to, co si můžete dovolit | Range Rover Foto: Albion Cars

Před nahrávacími studii, fotbalovými svatostánky či jezdeckými kluby jistě potkáte Range Rover či Bentley Bentayga častěji než v terénu, tady ale nejde o to, co si reálně dovolíte, ale spíše o to, co si můžete dovolit | Range Rover | Foto: Albion Cars

Přestože na tiskovce k uvedení nového Range Roveru na český trh mnohokrát zaznělo slovo „evoluce“, vězte, že Britové nenechali nic náhodě  | Range Rover Foto: Albion Cars

Přestože na tiskovce k uvedení nového Range Roveru na český trh mnohokrát zaznělo slovo „evoluce“, vězte, že Britové nenechali nic náhodě  | Range Rover | Foto: Albion Cars

Začali od podlahy, respektive od platformy MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture), která umožňuje nejen dvojí délku rozvoru náprav, ale pěti-, čtyř- i sedmimístné provedení interiéru | Range Rover Foto: Albion Cars

Začali od podlahy, respektive od platformy MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture), která umožňuje nejen dvojí délku rozvoru náprav, ale pěti-, čtyř- i sedmimístné provedení interiéru | Range Rover | Foto: Albion Cars

Sedm míst má přitom Range Rover poprvé. Rozdíl mezi „krátkým“ a dlouhým rozvorem činí 200 mm a největší Range na délku měří 5252 mm | Range Rover Foto: Albion Cars

Sedm míst má přitom Range Rover poprvé. Rozdíl mezi „krátkým“ a dlouhým rozvorem činí 200 mm a největší Range na délku měří 5252 mm | Range Rover | Foto: Albion Cars

Nová architektura je z 80 procent vyrobena z hliníku, i tak ale tato socha na kolech váží nejméně 2380 kg a sedmimístný osmiválec zatížený normalizovaným eurořidičem váží přes 2,7 tuny | Range Rover Foto: Albion Cars

Nová architektura je z 80 procent vyrobena z hliníku, i tak ale tato socha na kolech váží nejméně 2380 kg a sedmimístný osmiválec zatížený normalizovaným eurořidičem váží přes 2,7 tuny | Range Rover | Foto: Albion Cars

Range Rover nově schovává kliky dveří a na rozdíl od velaru se zaměřil i na detaily. Velký Range nevysunuje škaredé kliky s matným plastem, ale lakem karoserie pokrývá i části, které v drtivé většině případů zůstávají skryty. | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Range Rover nově schovává kliky dveří a na rozdíl od velaru se zaměřil i na detaily. Velký Range nevysunuje škaredé kliky s matným plastem, ale lakem karoserie pokrývá i části, které v drtivé většině případů zůstávají skryty. | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Prostřední sedadlo poslouží i krajním cestujícím. Sklopení opěradla (samosebou elektricky) totiž vznikne pohodlná loketní opěrka s displejem pro ovládání komfortních funkcí | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Prostřední sedadlo poslouží i krajním cestujícím. Sklopení opěradla (samosebou elektricky) totiž vznikne pohodlná loketní opěrka s displejem pro ovládání komfortních funkcí | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Zatímco vpředu byste revoluci opravdu hledali marně a hádám, že řada lidí si ani hned nevšimne, že míjí nový Range Rover, vzadu je to oproti předchůdci úplně jiná liga | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Zatímco vpředu byste revoluci opravdu hledali marně a hádám, že řada lidí si ani hned nevšimne, že míjí nový Range Rover, vzadu je to oproti předchůdci úplně jiná liga | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Range Rover je drahý s vrcholným 4,4litrovým osmiválcem od BMW se s pár příplatky snadno přehoupne přes 5 milionů | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Range Rover je drahý s vrcholným 4,4litrovým osmiválcem od BMW se s pár příplatky snadno přehoupne přes 5 milionů | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Za cenu Range Roveru First Edition s dlouhým rozvorem a motorem P400 MHEV (třílitr, 294 kW, 550 N.m) byste pořídili osmiválcový Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic (stojí 4.313.650 Kč) | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Za cenu Range Roveru First Edition s dlouhým rozvorem a motorem P400 MHEV (třílitr, 294 kW, 550 N.m) byste pořídili osmiválcový Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic (stojí 4.313.650 Kč) | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Zajímavé je, že přestože prostor pro řidiče opět vsadil na displeje (už poslední evoluce předchůdce měla středovou konzolu prakticky shodnou s menším modelem Velar), na téměř všechny komfortní funkce jsou tady pořád nádherná a propracovaná tlačítka | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Zajímavé je, že přestože prostor pro řidiče opět vsadil na displeje (už poslední evoluce předchůdce měla středovou konzolu prakticky shodnou s menším modelem Velar), na téměř všechny komfortní funkce jsou tady pořád nádherná a propracovaná tlačítka | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Ohromný středový displej (13,1“) má dneska kdekdo, stejně jako velký digitální přístrojový štít (13,7“), jenže když si představíte, že v tomto luxusním koženém pokojíčku zdoláváte téměř metr hluboký brod (oficiálně 900 mm), dojde vám, jak zdánlivě nespojitelní světy tohle auto spojuje | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Ohromný středový displej (13,1“) má dneska kdekdo, stejně jako velký digitální přístrojový štít (13,7“), jenže když si představíte, že v tomto luxusním koženém pokojíčku zdoláváte téměř metr hluboký brod (oficiálně 900 mm), dojde vám, jak zdánlivě nespojitelní světy tohle auto spojuje | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Zabouchnete za sebou dveře a ocitáte se v naprostém tichu | Range Rover Foto: Autorevue.cz

Zabouchnete za sebou dveře a ocitáte se v naprostém tichu | Range Rover | Foto: Autorevue.cz

| Range Rover Foto: Autorevue.cz

| Range Rover | Foto: Autorevue.cz

| Range Rover Foto: Autorevue.cz

| Range Rover | Foto: Autorevue.cz

| Range Rover Foto: Autorevue.cz

| Range Rover | Foto: Autorevue.cz

Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV. Zdroj: Land Rover

Ačkoliv se novinka vnějším designem nezdá natolik odlišná, všechny klíčové atributy tradičního modelu posunuje Land Rover na další úroveň, která bude moci konkurovat v poslední době bohatě rozšířené konkurenci luxusních SUV. | Zdroj: Land Rover

Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří... Zdroj: Land Rover

Design je evolucí. Land Rover se snažil linie hranatějšího modelu dále zaoblit a zjednodušit. Znát to je především na uhlazené přídi, bocích vozu se zapuštěnými klikami dveří... | Zdroj: Land Rover

...a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru. Zdroj: Land Rover

...a rovněž na zádi, která je u nové generace největší změnou – úzké zadní LED svítilny jsou na první pohled zatemněné, a to včetně směrových světel, umístěných na stranách pod horizontálním panelem dveří kufru. | Zdroj: Land Rover

Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm). Zdroj: Land Rover

Samotná platforma Range Roveru je zbrusu nová. Se základem MLA-Flex novinka zase o něco vyrostla, především pak po stránce rozvoru, který bude nabízen dvou provedeních pro krátký model SWB (2997 mm) a prodloužený LWB (3197 mm). | Zdroj: Land Rover

U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí. Zdroj: Land Rover

U prodloužené verze s celkovou délkou 5252 mm (standardně 5052 mm) pak značka poprvé nabízí i možnost sedmimístné konfigurace interiéru. Do třetí řady sedadel přitom bez větších problému usednou i dospělí. | Zdroj: Land Rover

Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů. Zdroj: Land Rover

Dvoudílné dveře zavazadlového prostoru si novinka ponechává s možností funkce lavičky se sedátky. Standardní objem kufru (za druhou řadou sedadel) čítá 725 litrů. | Zdroj: Land Rover

V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít. Zdroj: Land Rover

V interiéru došlo také na zjednodušení palubní desky, kde je dominantou velký zakřivený 13,1palcový displej infotainmentu s haptickou odezvou. Před řidičem je pak 13,7palcový digitální přístrojový štít. | Zdroj: Land Rover

Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru. Zdroj: Land Rover

Další dvojice obrazovek (11,4 palce) může na přání bavit cestující v druhé řadě sedadel, zatímco 8palcový dotykový displej je zabudován také vzadu do středového panelu mezi sedadly při zvolení čtyřmístné konfigurace interiéru. | Zdroj: Land Rover

Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory. Zdroj: Land Rover

Z dalších příplatků lze zmínit audiosystém Meridian s 35 reproduktory. | Zdroj: Land Rover

Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace. Zdroj: Land Rover

Podvozek s adaptivním vzduchovým odpružením používá nově pětiprvkovou zadní nápravu a rovněž elektronicky řízené aktivní stabilizátory vpředu i vzadu. Nastavení podvozku upravuje systém i díky datům z navigace. | Zdroj: Land Rover

Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál. Zdroj: Land Rover

Novinkou je dále systém natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 7,3 stupně. Pohon všech kol s redukcí je přirozeně standardem, nechybí elektronicky řízený zadní diferenciál. | Zdroj: Land Rover

Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Zdroj: Land Rover

Pod kapotou se objevují zážehové i vznětové motorizace, vždy ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. | Zdroj: Land Rover

Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m. Zdroj: Land Rover

Vrcholem bude P530 s 4,4litrovým twin-turbo V8 (v upravené formě původem od BMW), která zajistí výkon 530 koní (390 kW) a točivý moment 750 N.m. | Zdroj: Land Rover

Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m. Zdroj: Land Rover

Pod ní najde místo zážehový třílitrový řadový šestiválec P400 s mild-hybridní výpomocí, výkonem 400 koní (294 kW) a točivým momentem 550 N.m. | Zdroj: Land Rover

Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m). Zdroj: Land Rover

Mild-hybridní jsou poté i vznětové třílitrové šestiválce D250 (250 k/183 kW, 600 N.m), D300 (300 k/221 kW, 650 N.m) a D350 (350 k/257 kW, 700 N.m). | Zdroj: Land Rover

A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce. Zdroj: Land Rover

A nakonec využívá zážehové řadové šestiválce o objemu tří litrů i plug-in hybridní P440e (kombinovaně 440 k/324 kW, 620 N.m) a P510e (510 k/375 kW, 700 N.m), kde je součástí ústrojí elektromotor (105 kW) integrovaný v převodovce. | Zdroj: Land Rover

V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh). Zdroj: Land Rover

V čistě elektrickém režimu umí plug-in hybridní Range Rover ujet až 100 km (baterie o využitelné kapacitě 31,8 kWh). | Zdroj: Land Rover

Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč. Zdroj: Land Rover

Do prodeje míří nový Range Rover už nyní. První cenovky tak zveřejňuje i české zastoupení značky. S výchozí vznětovou motorizaci D250 začíná novinka od 3.241.132 Kč, na druhou stranu P530 s V8 startuje od 3.674.353 Kč. | Zdroj: Land Rover

Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024. Zdroj: Land Rover

Plug-in hybrid se zatím v nabídce v Česku neobjevuje. Blízkou budoucností je nakonec i čistě elektrická verze modelu, kterou má značka uvést v roce 2024. | Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

 Zdroj: Land Rover

| Zdroj: Land Rover

Range Rover je ikona a ve světě skutečně platí za jeden nejluxusnějších off-roadů, byť je pravdou, že to, co si s ním spousta majitelů běžně dovolí, v pohodě zvládne kdejaké SUV s elektronickými pomocníky | Range Rover Foto: Albion Cars
Před nahrávacími studii, fotbalovými svatostánky či jezdeckými kluby jistě potkáte Range Rover či Bentley Bentayga častěji než v terénu, tady ale nejde o to, co si reálně dovolíte, ale spíše o to, co si můžete dovolit | Range Rover Foto: Albion Cars
Přestože na tiskovce k uvedení nového Range Roveru na český trh mnohokrát zaznělo slovo „evoluce“, vězte, že Britové nenechali nic náhodě  | Range Rover Foto: Albion Cars
Začali od podlahy, respektive od platformy MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture), která umožňuje nejen dvojí délku rozvoru náprav, ale pěti-, čtyř- i sedmimístné provedení interiéru | Range Rover Foto: Albion Cars
53
Fotogalerie

Nový Range Rover dorazil do Česka. Kde jiní končí, on začíná. Vypadá jako socha na kolech

Za základní cenu nového Range Roveru byste pořídili BMW X7 ve vrcholné verzi M50i a ještě by vám pár set tisíc zbylo. S tímto autem ale budete chtít jet až na vrchol světa.

Pokud hledáte opravdový luxus na kolech, nemusíte nutně hned běžet k Rolls-Roycu nebo Bentley. Máte-li dost peněz na auto, jehož potenciál reálně snad ani nevyužijete, ale prostě ho chcete, stojí za to zastavit se v Land Roveru, protože tam najdete jeden z nejluxusnějších off-roadů světa. A dobrou zprávou je, že nemusíte nikam za hranice, protože už nakoupíte i v České republice.

Nová, v pořadí pátá generace legendárního Range Roveru, se poprvé oficiálně ukázala teprve na konci října a jen pár dnů poté jsme znali i české ceny. Range Rover je ikona a ve světě skutečně platí za jeden nejluxusnějších off-roadů, byť je pravdou, že to, co si s ním spousta majitelů běžně dovolí, v pohodě zvládne kdejaké SUV s elektronickými pomocníky. Před nahrávacími studii, fotbalovými svatostánky či jezdeckými kluby jistě potkáte Range Rover či Bentley Bentayga častěji než v terénu, tady ale nejde o to, co si reálně dovolíte, ale spíše o to, co si můžete dovolit.

Přestože na tiskovce k uvedení nového Range Roveru na český trh mnohokrát zaznělo slovo „evoluce“, vězte, že Britové nenechali nic náhodě. Začali od podlahy, respektive od platformy MLA-Flex (Modular Longitudinal Architecture), která umožňuje nejen dvojí délku rozvoru náprav, ale pěti-, čtyř- i sedmimístné provedení interiéru. Sedm míst má přitom Range Rover poprvé. Rozdíl mezi „krátkým“ a dlouhým rozvorem činí 200 mm a největší Range na délku měří 5252 mm. Nová architektura je z 80 procent vyrobena z hliníku, i tak ale tato socha na kolech váží nejméně 2380 kg a sedmimístný osmiválec zatížený normalizovaným eurořidičem váží přes 2,7 tuny.

Kompletní představení nové generace Range Roveru jsme přinesli již dříve a probrali jsme také české ceny, naživo jsem si ale vůz mohl prohlédnout až začátkem týdne v prostorách dealerství Albion Cars v Průhonicích. A řeknu vám, kdybych nevěděl, že přede mnou stojí sériové auto, myslel bych si, že jde o koncept. Tím nemyslím, že by bylo na Range Roveru něco nedodělaného či jen na oko. Kombinace platinového laku, ohromných 23palcových kol a mimořádně čistých linií bez zbytečných výstřelků je ale jako z jiného světa. Obecně vzato se toho přitom mezigeneračně tak moc nezměnilo.

Range Rover nově schovává kliky dveří a na rozdíl od velaru se zaměřil i na detaily. Velký Range nevysunuje škaredé kliky s matným plastem, ale lakem karoserie pokrývá i části, které v drtivé většině případů zůstávají skryty. Zatímco vpředu byste revoluci opravdu hledali marně a hádám, že řada lidí si ani hned nevšimne, že míjí nový Range Rover, vzadu je to oproti předchůdci úplně jiná liga. Klasické svítilny jsou minulostí a místo nich nastoupily úzké svislé pruhy propojené silnou lištou s nápisem Range Rover. Pokud hledáte příklad čistoty designu, je to nový Range Rover. Nádhera!

Stejně jako předchůdce má i nový Range Rover vodorovně dělené víko kufru, přičemž sklopením spodní části vznikne pohodlná plocha k sezení. Jenže to není všechno – kufr má totiž také zajímavě řešenou přepážky ložné plochy, která nejenže rozděluje prostor na menší sekce (když vezete méně zavazadel, tak proč by se měla poflakovat po celém prostoru?), ale plní také funkci opěrky zad. Můžete si dokonce připlatit za na míru ušité polštáře, přídavné osvětlení a repráky v horní části pátých dveří, čímž podle výrobce vznikne místo pro outdoorovou relaxaci. Něco podobného nabízí i Rolls-Royce Cullinan, jeho řešení je ale o poznání více nóbl než v Range Roveru.

Zajímavé je, že přestože prostor pro řidiče opět vsadil na displeje (už poslední evoluce předchůdce měla středovou konzolu prakticky shodnou s menším modelem Velar), na téměř všechny komfortní funkce jsou tady pořád nádherná a propracovaná tlačítka. Krajní zadní sedadla mohou mít masážní funkce, je možné je polohovat, a vzadu vpravo si dokonce netáhnete nohy jako v limuzíně. Prostřední sedadlo poslouží i krajním cestujícím. Sklopení opěradla (samosebou elektricky) totiž vznikne pohodlná loketní opěrka s displejem pro ovládání komfortních funkcí.

Možná si říkáte, proč se tomu tak strašně divím, když tohle je v luxusních autech (SUV nevyjímaje) docela běžné, jenže když se posadím do mimořádně precizních aut jako BMW X7 nebo Mercedes-Benz GLS, necítím takovou řemeslnost jako v Range Roveru. Tím nechci říct, že by to byla špatná auta, ale trochu u nich schází punc výjimečnosti, který Range Rover zejména z historického hlediska má.

Přitom z fotek pracoviště řidiče to není až tak znát. Ohromný středový displej (13,1“) má dneska kdekdo, stejně jako velký digitální přístrojový štít (13,7“), jenže když si představíte, že v tomto luxusním koženém pokojíčku zdoláváte téměř metr hluboký brod (oficiálně 900 mm), dojde vám, jak zdánlivě nespojitelní světy tohle auto spojuje.

Zabouchnete za sebou dveře a ocitáte se v naprostém tichu, a kdyby se k vám přece chtěly nějaké vnější ruchy prodrat, měl by je zlikvidovat systém aktivního potlačení hluku s dvojicí 60mm reproduktorů v předních a krajních zadních hlavových opěrkách. Nevím, jak to působí na vás, ale ve mně to všechno budí neodkladnou potřebu vyrazit s Range Roverem až na konec světa. Nebo spíše co nejblíže jeho vrcholu.

Třeba ve spojitosti s Rolls-Roycem Cullinan jsem nad tímto nikdy neuvažoval, byť i ten se už na prvních upoutávkách tvářil mimořádně odhodlaně, brodil se, zdolával strmá kamenitá stoupání a snášel nástrahy pouště. Jenže kvůli tomu nestojí asi trojnásobek ceny nejlevnějšího Range Roveru. Range nemá dvanáctiválec, při jeho výrobě je zřejmě menší podíl ruční práce a zakázkový program nebude tak rozsáhlý jako u vozů z Goodwoodu či Crewe (Bentley). Má konvenční techniku, ale mixem jeho vlastností je vlastně výjimečný. 

Range Rover, přestože na to nevypadá, má konkurenty jinde než u Rollsu. Budou to právě BMW X7 či Mercedes-Benz GLS, ovšem zatímco obě tato auta začínají někde na 2,3 milionech korun, základní Range Rover s mild-hybridním naftovým šestiválcem D250 (183 kW, 600 N.m) stojí nejméně 3.241.132 Kč. I osmiválcové BMW X7 M50i stojí méně než tři miliony a za cenu Range Roveru First Edition s dlouhým rozvorem a motorem P400 MHEV (třílitr, 294 kW, 550 N.m) byste pořídili osmiválcový Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic (stojí 4.313.650 Kč)!

Ano, Range Rover je drahý s vrcholným 4,4litrovým osmiválcem od BMW se s pár příplatky snadno přehoupne přes 5 milionů, ale koho tohle zajímá? To auto je z mého pohledu někde mezi „běžnou“ prémií a ultraluxusem Bentley a mám podezření, že bude jezdit famózně na dálnici, na okreskách, ve městě, v horách… Prostě úplně všude. Už jeho předchůdce byl takový a tyto geny se u Range Roveru dědí z generace na generaci.

Range Rover: České ceny nové generace (standardní rozvor)
Motor D250 MHEV D300 MHEV D350 MHEV P400 MHEV P530
Největší výkon [kW] 183 221 257 294 390
Točivý moment [N.m] 600 650 700 550 750
Převodovka 8A 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 206 218 234 242 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,3 6,9 6,1 5,8 4,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,7 7,7 7,7 9,7 11,4
Cena Range Rover [Kč] 3.241.132 3.337.404 3.431.001 3.431.001 3.674.353
Cena Autobiography [Kč] 3.866.896 3.963.167 4.056.764 4.056.764 4.300.116
Cena First Edition [Kč] - - 4.276.049 4.276.049 4.519.401

Doporučujeme

Články odjinud