Nový RAM 1500 TRX dorazil do Česka. Je to nejsilnější a nejrychlejší pick-up světa!

Potkat tuto americkou bestii na českých silnicích bude nepochybně vzácnost.

Bestiální RAM 1500 TRX, který se pyšní titulem nejvýkonnějšího a nejrychlejšího sériově vyráběného pick-upu světa, se naplno představil už loni na podzim. Už tehdy se objevily informace, že rival Raptoru od Fordu zamíří i k nám. A to nyní včetně cenovky potvrzuje český Tucar, autorizovaný prodejce a servis vozů Dodge/RAM v Tuklatech u Prahy, který se rovněž zabývá individuálním dovozem amerických aut do Česka.

Hlavní zprávou je tedy bezpochyby samotná cenovka. Svého T-Rexe můžete mít za 3.180.000 Kč bez DPH. Za tyto peníze dostanete masivní pick-up využívající kompresorem přeplňovaný motor V8 HEMI o objemu 6,2 litru, produkující výkon 523 kW (711 koní) a točivý moment 880 N.m ve spojení s pohonem všech kol a osmistupňovou automatickou převodovkou.

Dynamiku rychlého pick-upu nelze nezmínit. Akceleraci z místa na 96 km/h (60 mph) zvládne za 4,5 sekundy, přičemž na 160 km/h pokračuje za 10,5 sekundy. Sprint na čtvrt míle je otázkou 12,9 sekundy, kdy na konci TRX dosahuje rychlosti 174 km/h. Maximálně je přitom rychlost elektronicky omezená na 190 km/h.

Suzuki Jimny N1 míří do Česka. Zdražilo, i tak ale budou prodejci odmítat zájemce

Suzuki Jimny N1 míří do Česka. Zdražilo, i tak ale budou prodejci odmítat zájemce

Oproti klasickému RAMu 1500 dostalo TRX samozřejmě i hromadu dalších speciálních dílů, standardně je tedy pick-up vybaven adaptivními sportovními tlumiči Bilstein, elektronickým diferenciálem zadní nápravy či 35palcovými pneumatikami Goodyear Wrangler Territory (325/65 R18). Kola o velikost 18 palců mohou být volitelně vybavena jistícím systémem beadlock.

TRX má o 5 cm vyšší světlou výšku (celkem 30 cm) ve srovnání se standardním modelem a zvládá překonávat brody o hloubce až 81 cm. Maximální užitečné zatížení je na hodnotě 595 kg, tažná kapacita pak až 3675 kg.

Nová Toyota Tundra předčasně odhalena. Reakce na chybu dealera přišla rychle

Nová Toyota Tundra předčasně odhalena. Reakce na chybu dealera přišla rychle

RAM neztrácí ani na standardní komfortní a bezpečnostní výbavě, přední světlomety jsou adaptivní full-LED, uvnitř zase najdete 12palcový infotainment s navigací. Od českého prodejce ale nakonec zaznívá, že konfigurace vlastní specifikace TRX může být omezená s ohledem na nestíhající výrobu v USA způsobenou nedostatkem čipů a nutných komponentů.

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků