Svět se zbláznil? I nový RAM 1500 bude hybrid...

Nový RAM 1500 prošel odtučňovací kúrou a vylepšením techniky

S novými pick-upy se v Detroitu téměř roztrhl pytel. Mezi zdejšími premiérami se ovšem určitě neztratí nový RAM 1500. Podstatnou informací pro všechny zájemce o tento vůz je sdělení, že oproti stávající generaci bude ten chystaný o sto kilogramů lehčí. To znamená, že se zmenší spotřeba a logicky také nosnost.

Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Nové tvary nejsou samoúčelné. Tvůrci díky nim vylepšili aerodynamiku. Použili dokonce i prvky aktivní aerodynamiky. Úspornější budou také přepracované pohonné jednotky. 3,6litrový šestiválec Pentastar produkuje 305 amerických koní a 365 Nm točivý moment. Hemi V8 s objemem válců 5,7 litru pak má výkon 395 amerických koní.

Velkou novinkou je možnost montáže 48voltového hybridního systému zvaného eTorque. Šestiválci přidá 122 N.m, osmiválci 176 N.m. Motor V8 pak má také systém pro odpojování momentálně nepotřebných válců. Motory budou spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Ford v Detroitu ukázal nejnovější pickup F-150. Dostane i naftové motory

Ford v Detroitu ukázal nejnovější pickup F-150. Dostane i naftové motory

Interiér se také značně proměnil. Například obrazovky infotainmentu můžou mít velikost až 12 palců. Samozřejmostí je více USB zásuvek, palubní síť Wifi, monitorování okolí vozu v úhlu 360 stupňů, monitorování aut v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat a nouzové samočinné brzdění.

Výrobce slibuje, že vůz nabídne v plné škále variant a konfigurací. K dispozici bude šest úrovní výbavy, karoserie bude moci být vyvedena ve 12 odstínech, interiér se nabídne ve třech variantách. V těch nejluxusnějších se objeví dřevo, pravá kůže i kov. Ložná plocha získá tři možné délky, přičemž všechny jsou větší než dosud. Naložit půjdou náklady s hmotností až 1043 kilogramů a pick-up utáhne až 5,7 tuny těžký přívěs.

I nyní bude k mání ultimativní verze Rebel s 33palcovými pneumatikami, zvýšeným podvozkem, uzávěrkou zadního diferenciálu a řadou dalších úprav nezbytných pro jízdu v opravdu drsném terénu.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků