Svět se zbláznil? I nový RAM 1500 bude hybrid...

Nový RAM 1500 prošel odtučňovací kúrou a vylepšením techniky

S novými pick-upy se v Detroitu téměř roztrhl pytel. Mezi zdejšími premiérami se ovšem určitě neztratí nový RAM 1500. Podstatnou informací pro všechny zájemce o tento vůz je sdělení, že oproti stávající generaci bude ten chystaný o sto kilogramů lehčí. To znamená, že se zmenší spotřeba a logicky také nosnost.

Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Nové tvary nejsou samoúčelné. Tvůrci díky nim vylepšili aerodynamiku. Použili dokonce i prvky aktivní aerodynamiky. Úspornější budou také přepracované pohonné jednotky. 3,6litrový šestiválec Pentastar produkuje 305 amerických koní a 365 Nm točivý moment. Hemi V8 s objemem válců 5,7 litru pak má výkon 395 amerických koní.

Velkou novinkou je možnost montáže 48voltového hybridního systému zvaného eTorque. Šestiválci přidá 122 N.m, osmiválci 176 N.m. Motor V8 pak má také systém pro odpojování momentálně nepotřebných válců. Motory budou spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Ford v Detroitu ukázal nejnovější pickup F-150. Dostane i naftové motory

Ford v Detroitu ukázal nejnovější pickup F-150. Dostane i naftové motory

Interiér se také značně proměnil. Například obrazovky infotainmentu můžou mít velikost až 12 palců. Samozřejmostí je více USB zásuvek, palubní síť Wifi, monitorování okolí vozu v úhlu 360 stupňů, monitorování aut v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat a nouzové samočinné brzdění.

Výrobce slibuje, že vůz nabídne v plné škále variant a konfigurací. K dispozici bude šest úrovní výbavy, karoserie bude moci být vyvedena ve 12 odstínech, interiér se nabídne ve třech variantách. V těch nejluxusnějších se objeví dřevo, pravá kůže i kov. Ložná plocha získá tři možné délky, přičemž všechny jsou větší než dosud. Naložit půjdou náklady s hmotností až 1043 kilogramů a pick-up utáhne až 5,7 tuny těžký přívěs.

I nyní bude k mání ultimativní verze Rebel s 33palcovými pneumatikami, zvýšeným podvozkem, uzávěrkou zadního diferenciálu a řadou dalších úprav nezbytných pro jízdu v opravdu drsném terénu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků