Svět se zbláznil? I nový RAM 1500 bude hybrid...

Nový RAM 1500 prošel odtučňovací kúrou a vylepšením techniky

S novými pick-upy se v Detroitu téměř roztrhl pytel. Mezi zdejšími premiérami se ovšem určitě neztratí nový RAM 1500. Podstatnou informací pro všechny zájemce o tento vůz je sdělení, že oproti stávající generaci bude ten chystaný o sto kilogramů lehčí. To znamená, že se zmenší spotřeba a logicky také nosnost.

Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Už i Renault má svůj pickup, jmenuje se Alaskan

Nové tvary nejsou samoúčelné. Tvůrci díky nim vylepšili aerodynamiku. Použili dokonce i prvky aktivní aerodynamiky. Úspornější budou také přepracované pohonné jednotky. 3,6litrový šestiválec Pentastar produkuje 305 amerických koní a 365 Nm točivý moment. Hemi V8 s objemem válců 5,7 litru pak má výkon 395 amerických koní.

Velkou novinkou je možnost montáže 48voltového hybridního systému zvaného eTorque. Šestiválci přidá 122 N.m, osmiválci 176 N.m. Motor V8 pak má také systém pro odpojování momentálně nepotřebných válců. Motory budou spolupracovat s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Ford v Detroitu ukázal nejnovější pickup F-150. Dostane i naftové motory

Ford v Detroitu ukázal nejnovější pickup F-150. Dostane i naftové motory

Interiér se také značně proměnil. Například obrazovky infotainmentu můžou mít velikost až 12 palců. Samozřejmostí je více USB zásuvek, palubní síť Wifi, monitorování okolí vozu v úhlu 360 stupňů, monitorování aut v mrtvém úhlu, adaptivní tempomat a nouzové samočinné brzdění.

Výrobce slibuje, že vůz nabídne v plné škále variant a konfigurací. K dispozici bude šest úrovní výbavy, karoserie bude moci být vyvedena ve 12 odstínech, interiér se nabídne ve třech variantách. V těch nejluxusnějších se objeví dřevo, pravá kůže i kov. Ložná plocha získá tři možné délky, přičemž všechny jsou větší než dosud. Naložit půjdou náklady s hmotností až 1043 kilogramů a pick-up utáhne až 5,7 tuny těžký přívěs.

I nyní bude k mání ultimativní verze Rebel s 33palcovými pneumatikami, zvýšeným podvozkem, uzávěrkou zadního diferenciálu a řadou dalších úprav nezbytných pro jízdu v opravdu drsném terénu.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 146 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků