Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu

Ford Q1 2002, nový proces kontroly a řízení kvality pro své dodavatele. Nový systém vychází z dřívějšího hodnocení Q 1, ale zaručuje daleko bližší spolupráci FMC s dodavatelem i po udělení certifikátu.
Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu
Až dosud bylo nejvyšším výrazem uznání za vysokou kvalitu dodávek udělení tzv. Q1, ocenění, kterým se pyšní nejlepší dodavatelé Ford Motor Company. Nevýhodou ovšem byla skutečnost, že dodavatel, jenž Q 1 získal, nemusel nadále s Fordem být v intenzivním kontaktu. To znamená, že pro oba partnery bylo obtížné nadále společně pracovat na udržování a dalším zvyšování kvality dodávek. To se nyní díky systému Q 1 2002 změní.

„Od svých dodavatelů očekáváme, že se nespokojí s dosaženou úrovní a že budou využívat všech nástrojů nejen k udržování, ale i dalšímu zvyšování kvality", řekl Carlos Mazzorin, viceprezident Ford Motor Company, zodpovědný mimo jiné za celosvětové nákupy komponentů. "Proto přicházíme s Q 1 2002. V předchozím systému hodnocení Ford nedokázal s dodavatelem spolupracovat vždy tak úzce a konstantně, jak by bylo třeba. Podle nového Q1 2002 bude tato spolupráce velmi těsná a dovolí nám dosahovat nejen ještě vyšší kvality, ale i větší efektivity.“

Požadavky pro získání a udržení Statutu špičkového dodavatele FMC tak nyní budou ještě náročnější. Společnosti, které již dříve dosáhly ocenění Q 1, teď do 1. února 2002 musí sami zhodnotit kvalitu své práce, ať už jde o kvalitu či kvantitu dodávek, balení, dopravu či dodržení časového plánu, ale třeba i ochranu životního prostředí. Specialista FMC toto "samohodnocení " posoudí a ověří – a na základě jeho detailní zprávy pak dodavatel Q1 2002 získá  nebo nezíská. Hodnocení se přitom musí každých šest měsíců obnovovat.

„Systém hodnocení Q 1 fungoval dobře, nicméně Q1 2002 vyhovuje současným požadavkům dynamického trhu ještě lépe. Společnosti, které se neustále nezlepšují, zůstávají pozadu“, uvedl Mazzorin.

Cena Q1 2002 se týká jen přímých Fordových dodavatelů, kterých je v současné době v České republice 18. Z toho 10 z nich je již držitelem Q1. I pro ně ovšem Q1 2002 v příštích měsících znamená nutnost obhajování tohoto ocenění podle nových požadavků.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků