Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu

Ford Q1 2002, nový proces kontroly a řízení kvality pro své dodavatele. Nový systém vychází z dřívějšího hodnocení Q 1, ale zaručuje daleko bližší spolupráci FMC s dodavatelem i po udělení certifikátu.
Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu
Až dosud bylo nejvyšším výrazem uznání za vysokou kvalitu dodávek udělení tzv. Q1, ocenění, kterým se pyšní nejlepší dodavatelé Ford Motor Company. Nevýhodou ovšem byla skutečnost, že dodavatel, jenž Q 1 získal, nemusel nadále s Fordem být v intenzivním kontaktu. To znamená, že pro oba partnery bylo obtížné nadále společně pracovat na udržování a dalším zvyšování kvality dodávek. To se nyní díky systému Q 1 2002 změní.

„Od svých dodavatelů očekáváme, že se nespokojí s dosaženou úrovní a že budou využívat všech nástrojů nejen k udržování, ale i dalšímu zvyšování kvality", řekl Carlos Mazzorin, viceprezident Ford Motor Company, zodpovědný mimo jiné za celosvětové nákupy komponentů. "Proto přicházíme s Q 1 2002. V předchozím systému hodnocení Ford nedokázal s dodavatelem spolupracovat vždy tak úzce a konstantně, jak by bylo třeba. Podle nového Q1 2002 bude tato spolupráce velmi těsná a dovolí nám dosahovat nejen ještě vyšší kvality, ale i větší efektivity.“

Požadavky pro získání a udržení Statutu špičkového dodavatele FMC tak nyní budou ještě náročnější. Společnosti, které již dříve dosáhly ocenění Q 1, teď do 1. února 2002 musí sami zhodnotit kvalitu své práce, ať už jde o kvalitu či kvantitu dodávek, balení, dopravu či dodržení časového plánu, ale třeba i ochranu životního prostředí. Specialista FMC toto "samohodnocení " posoudí a ověří – a na základě jeho detailní zprávy pak dodavatel Q1 2002 získá  nebo nezíská. Hodnocení se přitom musí každých šest měsíců obnovovat.

„Systém hodnocení Q 1 fungoval dobře, nicméně Q1 2002 vyhovuje současným požadavkům dynamického trhu ještě lépe. Společnosti, které se neustále nezlepšují, zůstávají pozadu“, uvedl Mazzorin.

Cena Q1 2002 se týká jen přímých Fordových dodavatelů, kterých je v současné době v České republice 18. Z toho 10 z nich je již držitelem Q1. I pro ně ovšem Q1 2002 v příštích měsících znamená nutnost obhajování tohoto ocenění podle nových požadavků.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků