Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu

Ford Q1 2002, nový proces kontroly a řízení kvality pro své dodavatele. Nový systém vychází z dřívějšího hodnocení Q 1, ale zaručuje daleko bližší spolupráci FMC s dodavatelem i po udělení certifikátu.
Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu
Až dosud bylo nejvyšším výrazem uznání za vysokou kvalitu dodávek udělení tzv. Q1, ocenění, kterým se pyšní nejlepší dodavatelé Ford Motor Company. Nevýhodou ovšem byla skutečnost, že dodavatel, jenž Q 1 získal, nemusel nadále s Fordem být v intenzivním kontaktu. To znamená, že pro oba partnery bylo obtížné nadále společně pracovat na udržování a dalším zvyšování kvality dodávek. To se nyní díky systému Q 1 2002 změní.

„Od svých dodavatelů očekáváme, že se nespokojí s dosaženou úrovní a že budou využívat všech nástrojů nejen k udržování, ale i dalšímu zvyšování kvality", řekl Carlos Mazzorin, viceprezident Ford Motor Company, zodpovědný mimo jiné za celosvětové nákupy komponentů. "Proto přicházíme s Q 1 2002. V předchozím systému hodnocení Ford nedokázal s dodavatelem spolupracovat vždy tak úzce a konstantně, jak by bylo třeba. Podle nového Q1 2002 bude tato spolupráce velmi těsná a dovolí nám dosahovat nejen ještě vyšší kvality, ale i větší efektivity.“

Požadavky pro získání a udržení Statutu špičkového dodavatele FMC tak nyní budou ještě náročnější. Společnosti, které již dříve dosáhly ocenění Q 1, teď do 1. února 2002 musí sami zhodnotit kvalitu své práce, ať už jde o kvalitu či kvantitu dodávek, balení, dopravu či dodržení časového plánu, ale třeba i ochranu životního prostředí. Specialista FMC toto "samohodnocení " posoudí a ověří – a na základě jeho detailní zprávy pak dodavatel Q1 2002 získá  nebo nezíská. Hodnocení se přitom musí každých šest měsíců obnovovat.

„Systém hodnocení Q 1 fungoval dobře, nicméně Q1 2002 vyhovuje současným požadavkům dynamického trhu ještě lépe. Společnosti, které se neustále nezlepšují, zůstávají pozadu“, uvedl Mazzorin.

Cena Q1 2002 se týká jen přímých Fordových dodavatelů, kterých je v současné době v České republice 18. Z toho 10 z nich je již držitelem Q1. I pro ně ovšem Q1 2002 v příštích měsících znamená nutnost obhajování tohoto ocenění podle nových požadavků.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 119 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 280 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 256 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 191 512 km
Cena: 74 000 Kč
Ford Galaxy 1,9
Rok výroby: 2003
Stav: 264 758 km
Cena: 76 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků