Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu

Ford Q1 2002, nový proces kontroly a řízení kvality pro své dodavatele. Nový systém vychází z dřívějšího hodnocení Q 1, ale zaručuje daleko bližší spolupráci FMC s dodavatelem i po udělení certifikátu.
Nový proces kontroly a řízení kvality dodavatelů Fordu
Až dosud bylo nejvyšším výrazem uznání za vysokou kvalitu dodávek udělení tzv. Q1, ocenění, kterým se pyšní nejlepší dodavatelé Ford Motor Company. Nevýhodou ovšem byla skutečnost, že dodavatel, jenž Q 1 získal, nemusel nadále s Fordem být v intenzivním kontaktu. To znamená, že pro oba partnery bylo obtížné nadále společně pracovat na udržování a dalším zvyšování kvality dodávek. To se nyní díky systému Q 1 2002 změní.

„Od svých dodavatelů očekáváme, že se nespokojí s dosaženou úrovní a že budou využívat všech nástrojů nejen k udržování, ale i dalšímu zvyšování kvality", řekl Carlos Mazzorin, viceprezident Ford Motor Company, zodpovědný mimo jiné za celosvětové nákupy komponentů. "Proto přicházíme s Q 1 2002. V předchozím systému hodnocení Ford nedokázal s dodavatelem spolupracovat vždy tak úzce a konstantně, jak by bylo třeba. Podle nového Q1 2002 bude tato spolupráce velmi těsná a dovolí nám dosahovat nejen ještě vyšší kvality, ale i větší efektivity.“

Požadavky pro získání a udržení Statutu špičkového dodavatele FMC tak nyní budou ještě náročnější. Společnosti, které již dříve dosáhly ocenění Q 1, teď do 1. února 2002 musí sami zhodnotit kvalitu své práce, ať už jde o kvalitu či kvantitu dodávek, balení, dopravu či dodržení časového plánu, ale třeba i ochranu životního prostředí. Specialista FMC toto "samohodnocení " posoudí a ověří – a na základě jeho detailní zprávy pak dodavatel Q1 2002 získá  nebo nezíská. Hodnocení se přitom musí každých šest měsíců obnovovat.

„Systém hodnocení Q 1 fungoval dobře, nicméně Q1 2002 vyhovuje současným požadavkům dynamického trhu ještě lépe. Společnosti, které se neustále nezlepšují, zůstávají pozadu“, uvedl Mazzorin.

Cena Q1 2002 se týká jen přímých Fordových dodavatelů, kterých je v současné době v České republice 18. Z toho 10 z nich je již držitelem Q1. I pro ně ovšem Q1 2002 v příštích měsících znamená nutnost obhajování tohoto ocenění podle nových požadavků.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků