Nový Prius, průkopník s atraktivním vzhledem

Nový Prius, průkopník s atraktivním vzhledem

Světová premiéra čtvrté generace vozu Toyota Prius se uskuteční na nadcházejícím autosalonu IAA ve Frankfurtu. Nový model opět posouvá možnosti nových technologií a dokládá úspěch hybridního pohonu, jenž vyvinula Toyota. 

Nový Prius vychází ze silných stránek a úspěchů svých předchůdců. I on nastaví nové parametry při měření spotřeby paliva, emisí i celkové hospodárnosti aut. Každá generace tohoto modelu přinášela ve všech jmenovaných oblastech zlepšení. Nejnovější vozy však znamenají doposud nejvýraznější posun. Tento výsledek je pouze jedním z několika aspektů průkopnického vozu, který v průběhu let přicházel s řadou dalších inovací a zvyšoval svoji atraktivitu pro řidiče. 

Nový Prius, poháněný plně hybridním hnacím ústrojím nové generace od Toyoty, přináší výrazný posun ve spotřebě paliva mimo město a dokáže majitelům nabídnout i mnohem vyšší požitek z jízdy. Akcelerace je nyní hladší a za vyšších rychlostí je vůz také tišší. Auto vykazuje lineárnější charakter s lepší koordinací zrychlování a otáček motoru. 

Dynamické schopnosti nového vozu vycházejí z možností první globální platformy TNGA (Toyota New Global Architecture). Vůz díky ní získal nižší těžiště, které znamená lepší ovladatelnost a vyšší stabilitu. Designéři dostali „volnější ruku“, což vedlo ke snížení počtu křivek. Nový Prius získal atletičtější profil a celkově atraktivnější zevnějšek. Platforma TNGA se projevuje i v interiéru. Ten charakterizují skvělé obestavění prostoru, výborná poloha za volantem, vysoká úroveň pohodlí a pocit bezpečí. Zlepšení se dotklo také zavazadlového prostoru, který se zvětšil díky menší hybridní baterii s vyšší energetickou hustotou v kombinaci s novou zadní nápravou s dvojitými lichoběžníky, jež nyní nijak do úložného prostoru nezasahují. 

Prius nadále zůstává velvyslancem značky Toyota a je symbolem toho nejlepšího z nových technologií zvyšujících úroveň bezpečnosti, funkčnosti, výkonu a pohodlí. 

Prioritou je i nadále bezpečnost. Z toho důvodu je podvozek platformy TNGA optimalizován tak, aby v případě srážky vykazoval mimořádnou odolnost. V novém Priusu se balíček bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense rozšířil o adaptivní tempomat řízený radarem a funkci detekce chodců v rámci bezpečnostního systému pro předcházení kolizím (PCS). 

Plně hybridní hnací ústrojí prošlo výraznou modernizací s cílem zlepšit spotřebu paliva, snížit hmotnost a dosáhnout lepší jízdní dynamiky. Zevrubné konstrukční změny motoru přinesly tepelnou účinnost na úrovni přes 40 procent, což je celosvětově nejlepší výsledek mezi zážehovými jednotkami. Zmenšily se další součásti hybridní soustavy pohonu a současně došlo k optimalizaci jejich uspořádání. To opět přispělo k posunutí těžiště celého vozidla blíže k zemi. Nový hybridní akumulátor typu NiMH je nyní kompaktnější s výrazně vyšší odolností a má lepší parametry dobíjení. 

Všechny provedené změny a použité inovace jsou poněkud v rozporu se zažitým pohledem na to, jak by měl eko-automobil jezdit i vypadat. Nový Prius je v tomto ohledu opět průkopníkem. Demonstruje ryzí přínosy technologie plně hybridního pohonu od Toyoty. Tyto výhody budou průběžně využívány i v nových generacích dalších hybridních modelů značky.

bazar

Toyota Land Cruiser 3
Rok výroby: 2004
Stav: 161 758 km
Cena: 330 000 Kč
Toyota RAV 4 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 965 km
Cena: 264 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2014
Stav: 130 394 km
Cena: 300 000 Kč
Toyota Aygo 1
Rok výroby: 2006
Stav: 118 684 km
Cena: 75 000 Kč
Toyota Auris 1,2
Rok výroby: 2016
Stav: 22 728 km
Cena: 350 000 Kč
Toyota Avensis 2
Rok výroby: 2007
Stav: 164 465 km
Cena: 118 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 1 příspěvek
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků