Nový přístup k autonomnímu řízení. Ford si patentoval odnímatelný volant a pedály

Na nových patentových snímcích Fordu vidíme interiér autonomního vozu bez ovládacích prvků. To není nic tak zvláštního. Šokují až další nákresy z tohoto balíčku. Americká automobilka si totiž nechala patentovat volant a pedály, které uživatel může snadno sundat a opět nasadit.

Vše by mělo být doplněno o senzory, které autu napoví, jestli jsou ovládací prvky nasazeny. Airbag řidiče by měl být v případě absence volantu součástí přístrojové desky.

Logo ukrývá trychtýř pro plnění ostřikovací kapaliny: Nový patent Fordu

Logo ukrývá trychtýř pro plnění ostřikovací kapaliny: Nový patent Fordu

Patent společnosti byl podán začátkem tohoto měsíce. Není jasné, zda vůbec, nebo kdy, bude myšlenka realizována třeba ve formě konceptu. Dejte nám vědět v diskusi nebo na facebook, zda si myslíte, že něco takového je ta správná cesta.

Podívejte se na patentové nákresy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků