Nový Porsche Boxster: výkonnější motory, více individuality

Nová generace Porsche Boxsteru se veřejnosti představí na blížícím se pařížském autosalónu, na kterém budete moci rovnou podepsat první objednávky. Na trh pak novinka dorazí 27. listopadu.
Nový Porsche Boxster: výkonnější motory, více individuality

Srdcem nového Boxsteru je podobně jako u starší generace šestiválec o objemu 2.7 l, výkon ale vzrostl z původních 228 koní na 240 koní (176 kW). Výrobce udává maximální rychlost 256 km/h, zrychlení z 0 km/h na 100 km/h za 6,2 s a průměrnou spotřebu 9,6 litrů na 100 km. Boxster S má pak motor o objemu 3.2 l a výkonu 280 koní oproti 260 koní u předchozí generace (206 kW). Řidič si může užít maximální rychlosti 268 km/h a akcelerace z 0 km/h na 100 km/h za 5,5 s. U této verze je udávaná spotřeba 10,4 litrů na 100 km.

Design nové generace Boxsteru se více odlišuje od modelu 911 Carrera než tomu bylo u minulých generací. Nové rysy najdete u tvaru světlometů a přední mlhovky jsou posazeny samostatně v dolní části nárazníku. Při pohledu z boku si jistě všimnete větších nasávacích otvorů před zadními koly, Boxster dostal více vytažené prahy a celkově i více místa uvnitř.

K přenosu síly motoru na zadní poháněná kola slouží pětistupňová, u verze S šestistupňová manuální převodovka. Za příplatek si můžete pořídit pětistupňový automat Tiptronic S. Mezi novinky patří okenní airbagy, Porsche Boxster je první roadster na světě, který je bude mít. Do základu dostane nejlevnější porsche sedmnáctipalcová litá kola, výkonnější Esko pak osmnáctky.

Obě verze Boxsteru budou nepatrně dražší než současná generace, základní model pořídíte za 43 068 eur, výkonnější pak za 51 304 eur.

Tip: Přečtěte si podrobný článek o nové generaci Porsche 911 Carrery.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků