Čistě teoreticky by to zájemcům o Audi a M-B hlavy zamotat mohlo, byť bych o tom spíše pochyboval. Skutečně prémiové značky mají svou klientelu a té je Volvo i jeho odnož Polestar celkem fuk, osobně neznám nikoho, kdo by o kroku takovým směrem byť jen uvažoval.Navíc, jaké to bude mít skutečné parametry se teprve ukáže v provozu. Vzpomeňme na první e-trony z počátku roku 2019 i na výrazně menší QLC z téhož roku, které "měly mít" spotřebu 24, ale reálně baštily přes 30. Jenže dnes po úpravě pohonu a dvou SW updatech jezdí e-tron léto 21, zimu 24, QLC jen o málo víc a inovovaný model audi v prosinci má jít se spotřebou znovu dolů a s kapacitou baterie nahoru. Polestar dosud ve spotřebě rozhodně nijak neexceloval, tak uvidíme, zda se to už Číňan naučil a jak mu bude první velké auto baštit a fungovat.
No ona je realita možná donutí. E-tron nelze už dva měsíce objednat (facelift + rebranding na Q8 e-tron) a hned tak objednat , myšleno s rozumnou dodací lhůtou, nepůjde. E-tron GT nelze objednat a hned tak objednat nepůjde, předpokládaná dodací lhůta je 2 roky (!!!). Q4 sice objednat lze, ale to je proti Polestaru 3 prcek a dodací lhůta je taky extrémní.A Mercedes na tom není o nic líp. Uvádí na trh jeden elektrický model za druhým, ale dodávky jsou v nedohlednu.A BMW iX trpí takovou dávkou dětských neduhů, že to nikdo rozumný nekoupí, dokud BMW neukončí své pokusy-omyly na platících zákaznících.Takže zbyde kdo? Číňan. Bohužel.
u BMW bych ještě zdůraznil mimořádnou ohyzdnost. To sice části béemvéfans nevadí, ti jsou zvyklí, ale i tam je mnohým z pohledu na tu káru na zvracení.Nedělejme si ovšem iluze, že fosilní modely dodává D3 v "normálních" dodacích lhůtách.Audi je totální průšvih, A8 rok, Q7/Q8 více než rok, Q5 téměř rok. S8, SQ8, SQ7 rok a půl a bez záruky termínu.Mercedes totéž. BMW ani nepřijme objednávku na zákaznickou konfiguraci X5, X6, X7, protože je nemá z čeho smontovat a posílá na sklady prodejců to, co slepit dokáže. Že to klienti nechtějí, to se dalo čekat.
Neprustrelna bezpecnost? Takze neco jako nepotopitelny Titanic?
Josef + JAC + ostatní boomeři: Chlapi, to je fakt tak těžké si najít aspoň základní informace? I kdybychom vzali naprosto základní počet cyklů a to 1000, tak to máme 600.000 km. To s jedním autem nenajede 99,9% populace. Ta baterie dá s prstem v nose 2000 cyklů. Asi vám nemusím psát, co to znamená. Takže pro úplné pitomce, současné baterie v EV vás přežijí, buďte v klidu.
Shimi,1. Já jsem v klidu, protože na takové auto stejně nikdy nedosáhnu a těm kteří ano to nezávidím.2. Ten tvůj výpočet na první pohled vypadá neprůstřelně, ale v praxi ve spojení s oním superrychlým nabíjením to bude spíše jak to popisuje podkolega abc.
ad 2: Nebude, kolega totiž nepochopil, jak se počítá cyklus. Je úplně jedno jestli nabíjíš stylem 0 - 100%, 10 - 90% nebo 20 - 80%. Pořád ti na jeden cyklus vychází 600 km. Respektive podle výrobce 610 km, ale na tom nezáleží, i kdyby byl v reálu dojezd jen 500 km, tak by to vycházelo na milion km pro 2000 cyklů. A taky se může lehce stát, že ta baterie zvládne 3000 cyklů a více. A co se týče superrychlého nabíjení, tak ano, není to pro baterii zrovna omlazující, ale tady je zase potřeba si uvědomit, kolikrát do roka to proběhne. V 99% se nabíjí v klidu domova.
S těma cyklem to není tak jednoduchý nesčítaj se matematický procenta. Bateriový úložiště se pro nabíjení a zejména rychlonabijeni předehřívá z vlastni energie (jinej zdroj nemá) takže jedno plný a pět částečných dobití je kurva rozdíl.
Shimi, ono také záleží jak často se auto používá a kolik najezdí. Jasně pokud to někomu bude stát v garáži a vyjede 2-3 týdně tak ano. Jestli to někdo bude hroutit denně a najede 200-300 km, což pro nějaké cesťáky je spíš norma, tak bude dobíjet denně v noci a někdy i 1-2x přes den. Myslím, že tam ještě funguje psychologie mít v baterce stále plno/ aby panebože na příští nabíječce bylo volno nebo aby jim to fungovalo/ Těch příběhů, když se někdo vydal na delší cestu a dobíjel raději při každém zastavení je plný net. Ale jinak nehodlám jít ve sporu "na krev" :-)
My nejsme ve sporu, jen diskutujeme. Mimochodem já jsem ten poslední co by obhajoval EVčka. Jen prostě nemám rád, když se všeobecně o čemkoliv říkají nesmysly a o EV se těch nesmyslů šíří hafo. To samozřejmě neznamená, že svět EV je jenom růžový, to není ani omylem.
a naozaj je ten dojazd 600km? a vzdy sa nabija len z 0 na 100%? ja len aby sme sa pri realnom pouzivani nedostali skor na 200.000 km. len to uz tak dobre nevyzera... v kazdom pripade je ale pravda, ze na to, na co sa tie EV daju realne pouzivat ("okolo komina", sem tam 100-200km), je asi aj tych 200.000 km uplne dostatocnych
Můj názor je následující. Autíčko hezké, tedy až na ten televizor v kabině. Mno a čím rychlejší nabíjení, tím rychleji jde baterka do háje. Potvrdí každý kdo tomu trochu rozumí. Takže pěkná hračka pro pracháče který si může dovolit ztratit mega za 5-6 let. Pak to za půlku prodá nějakému EV nadšenci, který po 3-4 letech když zjistí cenu nové baterie si hodí mašli.
Jaká je výdrž baterií a kolik bude stát jejich výměna.
Asi jako u všech současných prémiových BEV, tedy něco mezi 1 a 3 miliony km a proto je cena výměny naprosto nezajímavá.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.