Nový Polestar 3 může zájemcům o Audi a Mercedes zamotat hlavy. Ujede přes 600 km a má neprůstřelnou bezpečnost

14 komentářů

Jan Taraba
14. října • 12:42

Čistě teoreticky by to zájemcům o Audi a M-B hlavy zamotat mohlo, byť bych o tom spíše pochyboval. Skutečně prémiové značky mají svou klientelu a té je Volvo i jeho odnož Polestar celkem fuk, osobně neznám nikoho, kdo by o kroku takovým směrem byť jen uvažoval.
Navíc, jaké to bude mít skutečné parametry se teprve ukáže v provozu.
Vzpomeňme na první e-trony z počátku roku 2019 i na výrazně menší QLC z téhož roku, které "měly mít" spotřebu 24, ale reálně baštily přes 30.
Jenže dnes po úpravě pohonu a dvou SW updatech jezdí e-tron léto 21, zimu 24, QLC jen o málo víc a inovovaný model audi v prosinci má jít se spotřebou znovu dolů a s kapacitou baterie nahoru. Polestar dosud ve spotřebě rozhodně nijak neexceloval, tak uvidíme, zda se to už Číňan naučil a jak mu bude první velké auto baštit a fungovat.

Tomas Fuk
14. října • 19:29

No ona je realita možná donutí. E-tron nelze už dva měsíce objednat (facelift + rebranding na Q8 e-tron) a hned tak objednat , myšleno s rozumnou dodací lhůtou, nepůjde. E-tron GT nelze objednat a hned tak objednat nepůjde, předpokládaná dodací lhůta je 2 roky (!!!). Q4 sice objednat lze, ale to je proti Polestaru 3 prcek a dodací lhůta je taky extrémní.
A Mercedes na tom není o nic líp. Uvádí na trh jeden elektrický model za druhým, ale dodávky jsou v nedohlednu.
A BMW iX trpí takovou dávkou dětských neduhů, že to nikdo rozumný nekoupí, dokud BMW neukončí své pokusy-omyly na platících zákaznících.
Takže zbyde kdo? Číňan. Bohužel.

jogurt
14. října • 19:43

u BMW bych ještě zdůraznil mimořádnou ohyzdnost. To sice části béemvéfans nevadí, ti jsou zvyklí, ale i tam je mnohým z pohledu na tu káru na zvracení.Nedělejme si ovšem iluze, že fosilní modely dodává D3 v "normálních" dodacích lhůtách.
Audi je totální průšvih, A8 rok, Q7/Q8 více než rok, Q5 téměř rok. S8, SQ8, SQ7 rok a půl a bez záruky termínu.
Mercedes totéž.
BMW ani nepřijme objednávku na zákaznickou konfiguraci X5, X6, X7, protože je nemá z čeho smontovat a posílá na sklady prodejců to, co slepit dokáže. Že to klienti nechtějí, to se dalo čekat.

jozka
14. října • 8:19

Neprustrelna bezpecnost? Takze neco jako nepotopitelny Titanic?

Shimi
13. října • 22:45

Josef + JAC + ostatní boomeři: Chlapi, to je fakt tak těžké si najít aspoň základní informace? I kdybychom vzali naprosto základní počet cyklů a to 1000, tak to máme 600.000 km. To s jedním autem nenajede 99,9% populace. Ta baterie dá s prstem v nose 2000 cyklů. Asi vám nemusím psát, co to znamená. Takže pro úplné pitomce, současné baterie v EV vás přežijí, buďte v klidu.

JAC
14. října • 6:41

Shimi,
1. Já jsem v klidu, protože na takové auto stejně nikdy nedosáhnu a těm kteří ano to nezávidím.
2. Ten tvůj výpočet na první pohled vypadá neprůstřelně, ale v praxi ve spojení s oním superrychlým nabíjením to bude spíše jak to popisuje podkolega abc.

Shimi
14. října • 8:11

ad 2: Nebude, kolega totiž nepochopil, jak se počítá cyklus. Je úplně jedno jestli nabíjíš stylem 0 - 100%, 10 - 90% nebo 20 - 80%. Pořád ti na jeden cyklus vychází 600 km. Respektive podle výrobce 610 km, ale na tom nezáleží, i kdyby byl v reálu dojezd jen 500 km, tak by to vycházelo na milion km pro 2000 cyklů. A taky se může lehce stát, že ta baterie zvládne 3000 cyklů a více. A co se týče superrychlého nabíjení, tak ano, není to pro baterii zrovna omlazující, ale tady je zase potřeba si uvědomit, kolikrát do roka to proběhne. V 99% se nabíjí v klidu domova.

homer
14. října • 17:06

S těma cyklem to není tak jednoduchý nesčítaj se matematický procenta. Bateriový úložiště se pro nabíjení a zejména rychlonabijeni předehřívá z vlastni energie (jinej zdroj nemá) takže jedno plný a pět částečných dobití je kurva rozdíl.

JAC
14. října • 8:37

Shimi, ono také záleží jak často se auto používá a kolik najezdí. Jasně pokud to někomu bude stát v garáži a vyjede 2-3 týdně tak ano. Jestli to někdo bude hroutit denně a najede 200-300 km, což pro nějaké cesťáky je spíš norma, tak bude dobíjet denně v noci a někdy i 1-2x přes den. Myslím, že tam ještě funguje psychologie mít v baterce stále plno/ aby panebože na příští nabíječce bylo volno nebo aby jim to fungovalo/ Těch příběhů, když se někdo vydal na delší cestu a dobíjel raději při každém zastavení je plný net.
Ale jinak nehodlám jít ve sporu "na krev" :-)

Shimi
14. října • 9:21

My nejsme ve sporu, jen diskutujeme. Mimochodem já jsem ten poslední co by obhajoval EVčka. Jen prostě nemám rád, když se všeobecně o čemkoliv říkají nesmysly a o EV se těch nesmyslů šíří hafo. To samozřejmě neznamená, že svět EV je jenom růžový, to není ani omylem.

abc
14. října • 5:51

a naozaj je ten dojazd 600km? a vzdy sa nabija len z 0 na 100%? ja len aby sme sa pri realnom pouzivani nedostali skor na 200.000 km. len to uz tak dobre nevyzera... v kazdom pripade je ale pravda, ze na to, na co sa tie EV daju realne pouzivat ("okolo komina", sem tam 100-200km), je asi aj tych 200.000 km uplne dostatocnych

JAC
13. října • 22:01

Můj názor je následující. Autíčko hezké, tedy až na ten televizor v kabině. Mno a čím rychlejší nabíjení, tím rychleji jde baterka do háje. Potvrdí každý kdo tomu trochu rozumí. Takže pěkná hračka pro pracháče který si může dovolit ztratit mega za 5-6 let. Pak to za půlku prodá nějakému EV nadšenci, který po 3-4 letech když zjistí cenu nové baterie si hodí mašli.

Josef
13. října • 21:57

Jaká je výdrž baterií a kolik bude stát jejich výměna.

jogurt
14. října • 8:30

Asi jako u všech současných prémiových BEV, tedy něco mezi 1 a 3 miliony km a proto je cena výměny naprosto nezajímavá.

Doporučujeme

Články odjinud