| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot
| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot
| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot
| Peugeot e-408 Zdroj: Peugeot
13
Fotogalerie

Nový Peugeot e-408 doplňuje elektrickou nabídku značky. Už známe české ceny

Elektrický crossover nakonec překonává dosavadní techniku menšího sourozence e-308, na nejnovější SUV značky se však zatím nechytá.

Po dvou letech od oficiální premiéry Peugeotu 408 tuto modelovou řadu stylového crossoveru doplňuje i čistě elektrická verze e-408. Uvedení elektromobilu znamená pro francouzskou značku naplnění dlouhodobého plánu mít pro každý osobní i užitkový vůz ze svého portfolia čistě elektrickou variantu – nyní tak mluvíme o celkem 12 modelech. Elektrický pohon v nabídce 408 doplní současnou paletu mild-hybridu a plug-in hybridu.

Elektromotor pohánějící přední kola má v e-408 výkon 157 kW (210 koní) a točivý moment 345 Nm. Energii zajišťuje jednotce baterie o využitelné kapacitě 58,2 kWh. Dojezd na jedno nabití uvádí Peugeot na maximum 453 km (WLTP). Pro AC nabíjení je vůz vybaven 11kW třífázovou nabíječkou, v případě DC rychlonabíjení lze nabíjet výkonem až 120 kW, což představuje obnovení energie z 20 na 80 % za zhruba 30 minut nebo navýšení dojezdu o 100 km za přibližně 10 minut.

Samotný výkon pohonného ústrojí závisí na zvoleném jízdním režimu. S výchozím nastavením Normal poskytne elektromotor 140 kW (190 k) a 300 Nm. Výše zmíněný maximální výkon je dostupný pouze v režimu Sport – nebo chvilkově při razantním sešlápnutí plynu. Úsporné nastavení Eco nakonec přiškrtí jednotku na ještě nižších 125 kW (170 k) a 270 Nm pro šetření energie baterie a dosažení co nejvyššího dojezdu.

Nový Peugeot e-408 se mimochodem zařazuje schopnostmi nad hatchback a kombi e-308 (115 kW, 54 kWh, 416 km), zároveň se však musí spokojit s místem pod dvojicí stejně výkonných SUV e-3008 a e-5008, které už dostaly baterie o kapacitě minimálně 73 kWh zajišťující dojezd přes 500 km.

Ve standardní výbavě má e-408 přední LED světlomety, 19palcová kola, konfigurovatelný 10palcový digitální přístrojový štít, bezdrátové rozhraní Apple CarPlay/Android Auto infotainmentu, on-line 3D navigaci, dvouzónovou klimatizaci, tepelné čerpadlo, zadní parkovací kameru a senzory nebo vyhřívaný volant a přední sedadla.

Na český trh vstupuje e-408 s akční nabídkou, která ušetří 60.000 Kč ze standardní ceny. Úrovně výbavy zůstávají stejné jako u zbytku dosavadních motorizací. Standardní výbava Allure začíná na akčních 1.050.000 Kč, vrcholné GT startuje od 1.140.000 Kč.

Peugeot 408: Technické údaje a české ceny  
Motorizace Hybrid 136 (MHEV) Hybrid 225 (PHEV) Elektromotor
Objem [ccm] 1199 1598 -
Výkon [kW/ot.min] 100/5500 132/6000 -
Točivý moment [N.m/ot.min] 230/1750 250/1750 -
Výkon elektromotoru [kW] 15,6 81 157
Systémový výkon [kW] - 165 -
Akumulátor [Wh*/kWh] 890* 12,4 58,2
Dojezd EV [km] - 63 453
Pohon přední kola
Převodovka e-DSC6 e-EAT8 -
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,4 7,8 7,2
Maximální rychlost [km/h] 205 233 160
Hmotnost [kg] 1544 1781 1879
Rozměry [mm] 4687 x 1859 x 1478
Rozvor [mm] 2787
Objem kufru [l] 536 471 neupřesněno
Akční cena Allure [Kč] 709.000 980.000 1.050.000
Akční cena GT [Kč] 789.000 1.085.000 1.140.000

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud