Elektrický crossover nakonec překonává dosavadní techniku menšího sourozence e-308, na nejnovější SUV značky se však zatím nechytá.
Po dvou letech od oficiální premiéry Peugeotu 408 tuto modelovou řadu stylového crossoveru doplňuje i čistě elektrická verze e-408. Uvedení elektromobilu znamená pro francouzskou značku naplnění dlouhodobého plánu mít pro každý osobní i užitkový vůz ze svého portfolia čistě elektrickou variantu – nyní tak mluvíme o celkem 12 modelech. Elektrický pohon v nabídce 408 doplní současnou paletu mild-hybridu a plug-in hybridu.
Elektromotor pohánějící přední kola má v e-408 výkon 157 kW (210 koní) a točivý moment 345 Nm. Energii zajišťuje jednotce baterie o využitelné kapacitě 58,2 kWh. Dojezd na jedno nabití uvádí Peugeot na maximum 453 km (WLTP). Pro AC nabíjení je vůz vybaven 11kW třífázovou nabíječkou, v případě DC rychlonabíjení lze nabíjet výkonem až 120 kW, což představuje obnovení energie z 20 na 80 % za zhruba 30 minut nebo navýšení dojezdu o 100 km za přibližně 10 minut.
Samotný výkon pohonného ústrojí závisí na zvoleném jízdním režimu. S výchozím nastavením Normal poskytne elektromotor 140 kW (190 k) a 300 Nm. Výše zmíněný maximální výkon je dostupný pouze v režimu Sport – nebo chvilkově při razantním sešlápnutí plynu. Úsporné nastavení Eco nakonec přiškrtí jednotku na ještě nižších 125 kW (170 k) a 270 Nm pro šetření energie baterie a dosažení co nejvyššího dojezdu.
Nový Peugeot e-408 se mimochodem zařazuje schopnostmi nad hatchback a kombi e-308 (115 kW, 54 kWh, 416 km), zároveň se však musí spokojit s místem pod dvojicí stejně výkonných SUV e-3008 a e-5008, které už dostaly baterie o kapacitě minimálně 73 kWh zajišťující dojezd přes 500 km.
Ve standardní výbavě má e-408 přední LED světlomety, 19palcová kola, konfigurovatelný 10palcový digitální přístrojový štít, bezdrátové rozhraní Apple CarPlay/Android Auto infotainmentu, on-line 3D navigaci, dvouzónovou klimatizaci, tepelné čerpadlo, zadní parkovací kameru a senzory nebo vyhřívaný volant a přední sedadla.
Na český trh vstupuje e-408 s akční nabídkou, která ušetří 60.000 Kč ze standardní ceny. Úrovně výbavy zůstávají stejné jako u zbytku dosavadních motorizací. Standardní výbava Allure začíná na akčních 1.050.000 Kč, vrcholné GT startuje od 1.140.000 Kč.
Peugeot 408: Technické údaje a české ceny |
|
Motorizace |
Hybrid 136 (MHEV) |
Hybrid 225 (PHEV) |
Elektromotor |
Objem [ccm] |
1199 |
1598 |
- |
Výkon [kW/ot.min] |
100/5500 |
132/6000 |
- |
Točivý moment [N.m/ot.min] |
230/1750 |
250/1750 |
- |
Výkon elektromotoru [kW] |
15,6 |
81 |
157 |
Systémový výkon [kW] |
- |
165 |
- |
Akumulátor [Wh*/kWh] |
890* |
12,4 |
58,2 |
Dojezd EV [km] |
- |
63 |
453 |
Pohon |
přední kola |
Převodovka |
e-DSC6 |
e-EAT8 |
- |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
9,4 |
7,8 |
7,2 |
Maximální rychlost [km/h] |
205 |
233 |
160 |
Hmotnost [kg] |
1544 |
1781 |
1879 |
Rozměry [mm] |
4687 x 1859 x 1478 |
Rozvor [mm] |
2787 |
Objem kufru [l] |
536 |
471 |
neupřesněno |
Akční cena Allure [Kč] |
709.000 |
980.000 |
1.050.000 |
Akční cena GT [Kč] |
789.000 |
1.085.000 |
1.140.000 |