Nový Peugeot 508 PSE oficiálně: Ostrý plug-in hybrid má 360 koní i jako kombi

Do nabídky Peugeotu se vrací myšlenka výkonného sedanu, respektive fastbacku i kombi. Přivítejte vrcholnou verzi modelu 508.

Letos v únoru, těsně před zrušením autosalonu v Ženevě, nás Peugeot lákal na sériovou verzi konceptu 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Teď už však nejvýkonnější a zároveň plug-in hybridní verzi modelu 508 konečně ukazuje světu naplno. Novinka přijíždí jako klasický fastback (liftback), ale také jako rychlé kombi SW.

Peugeot 508 PSE ihned poznáte díky agresivnější přídi s novým nárazníkem s většími otvory a nástavci, ve stejném stylu působí i boční prahy a zadní nárazník se začerněnou spodní částí a dvojící koncovek výfuku. Poznávacím znakem verze PSE je i lakování některých prvků křiklavým zeleno-žlutým odstínem Kryptonite.

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

S ohledem na dřívější směřování Peugeotu není překvapením, že srdcem této nejvýkonnější verze 508 je plug-in hybridní ústrojí. Přesněji tedy kombinace přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce, dvou elektromotorů, osmistupňové automatické převodovky a bateriového modulu o kapacitě 11,5 kWh. Systémový výkon ústrojí činí 360 koní (265 kW) a 520 N.m točivého momentu.

Druhý elektromotor je situován na zadní nápravě, takže 508 PSE disponuje pohonem všech kol. I díky tomu zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 5,2 vteřiny bez ohledu na zvolenou karosářskou verzi. Také elektronicky limitovaná maximální rychlost 250 km/h je pro obě verze stejná.

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

Peugeot 5008 prošel modernizací. Přináší stejné novinky jako menší 3008

V čistě elektrickém režimu lze pak cestovat rychlostí až 135 km/h, zatímco maximální dojezd udává Peugeot na 42 km. Dobití baterie na 100 % z klasické domácí zásuvky zabere asi 7 hodin, ze 7kW wall-boxu pak asi 2 hodiny.

Sportovní divize Peugeotu si u 508 PSE pohrála také s podvozkem, který má nižší světlou výšku, používá nastavitelné tlumiče v rámci jízdních režimů Comfort/Hybrid/Sport a rozšíření podstoupil rozchod kol vpředu i vzadu. Na předku se objevují čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 380 mm a speciální 20palcová kola jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.

Kdyby vznikl nový Peugeot RCZ, mohl by vypadat nějak takto. Líbil by se vám?

Kdyby vznikl nový Peugeot RCZ, mohl by vypadat nějak takto. Líbil by se vám?

K dealerům má nový Peugeot 508 PSE s karoseriemi fastback i kombi dorazit v první polovině příštího roku, cenovky tedy zatím neznáme. O Peugeot Sport Engineering mluví francouzská značka jako o své nové divizi, pro kterou je 508 PSE prvním projektem. Do budoucna bychom se tedy měli v podobném stylu dočkat i dalších PSE modelů v nabídce.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, součást skupiny Groupe PSA a druhý největší evropský výrobce aut.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků