Do nabídky Peugeotu se vrací myšlenka výkonného sedanu, respektive fastbacku i kombi. Přivítejte vrcholnou verzi modelu 508.
Letos v únoru, těsně před zrušením autosalonu v Ženevě, nás Peugeot lákal na sériovou verzi konceptu 508 PSE (Peugeot Sport Engineering). Teď už však nejvýkonnější a zároveň plug-in hybridní verzi modelu 508 konečně ukazuje světu naplno. Novinka přijíždí jako klasický fastback (liftback), ale také jako rychlé kombi SW.
Peugeot 508 PSE ihned poznáte díky agresivnější přídi s novým nárazníkem s většími otvory a nástavci, ve stejném stylu působí i boční prahy a zadní nárazník se začerněnou spodní částí a dvojící koncovek výfuku. Poznávacím znakem verze PSE je i lakování některých prvků křiklavým zeleno-žlutým odstínem Kryptonite.
S ohledem na dřívější směřování Peugeotu není překvapením, že srdcem této nejvýkonnější verze 508 je plug-in hybridní ústrojí. Přesněji tedy kombinace přeplňovaného 1,6litrového čtyřválce, dvou elektromotorů, osmistupňové automatické převodovky a bateriového modulu o kapacitě 11,5 kWh. Systémový výkon ústrojí činí 360 koní (265 kW) a 520 N.m točivého momentu.
Druhý elektromotor je situován na zadní nápravě, takže 508 PSE disponuje pohonem všech kol. I díky tomu zvládne sprint z nuly na 100 km/h za 5,2 vteřiny bez ohledu na zvolenou karosářskou verzi. Také elektronicky limitovaná maximální rychlost 250 km/h je pro obě verze stejná.
V čistě elektrickém režimu lze pak cestovat rychlostí až 135 km/h, zatímco maximální dojezd udává Peugeot na 42 km. Dobití baterie na 100 % z klasické domácí zásuvky zabere asi 7 hodin, ze 7kW wall-boxu pak asi 2 hodiny.
Sportovní divize Peugeotu si u 508 PSE pohrála také s podvozkem, který má nižší světlou výšku, používá nastavitelné tlumiče v rámci jízdních režimů Comfort/Hybrid/Sport a rozšíření podstoupil rozchod kol vpředu i vzadu. Na předku se objevují čtyřpístkové brzdy s kotouči o průměru 380 mm a speciální 20palcová kola jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S.
K dealerům má nový Peugeot 508 PSE s karoseriemi fastback i kombi dorazit v první polovině příštího roku, cenovky tedy zatím neznáme. O Peugeot Sport Engineering mluví francouzská značka jako o své nové divizi, pro kterou je 508 PSE prvním projektem. Do budoucna bychom se tedy měli v podobném stylu dočkat i dalších PSE modelů v nabídce.