| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 | Zdroj: Peugeot

| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot
| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot
| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot
| Peugeot E-5008 Zdroj: Peugeot
26
Fotogalerie

Nový Peugeot 5008 si rodiny zamilují. Tříválec má nespornou výhodu, bude sedm míst i pohon 4x4

Variabilní zadní lavice sedadel, místo až pro sedm cestujících a obří kufr. K tomu typicky dravý design a mnoho motorizací. To je nový Peugeot 5008.

Peugeot se s novým modelem 5008 pouští mezi velké hráče. SUV je dostupné ve třech elektrických verzích a stojí na platformě STLA Medium. Spalovací motor bude také, a to ve formě hybridu a plug-in hybridu. Ale hezky jedno po druhém. Novinka se bude vyrábět ve francouzském Sochaux. Elektrické verze budou vybaveny bateriemi ACC vyráběnými v gigafactory ve francouzském Douvrinu. Do prodeje půjde vůz na podzim letošního roku.

Rozměry vozu činí 4791 mm na délku, 1895 mm na šířku a 1694 mm na výšku. Rozvor je 2901 mm. Vůz nabídne tři řady sedadel a velkorysý zavazadlový prostor. V pětimístné konfiguraci nabídne 748 litrů, v sedmimístné 259 litrů a pokud vše sklopíte, vejde se sem až 1815 litrů. 2. řada sedadel je posuvná v poměru 60/40 a sklopná v poměru 40/20/40.

Dvojitou podlahu kufru lze navíc vertikálně umístit za sedadla a využít prostor pro až dvě kabinová zavazadla. A i pod samotnými sedadly ve třetí řadě najdete úložný prostor na drobnosti. Dostatek světla v kabině zajišťuje panoramatické střešní okno, které je ve své přední části otevíratelné. Přední sedadla mají certifikát AGR pro zdravá záda.

Základní elektrická verze Electric 210 má elektromotor o výkonu 157 kW (210 koní) s točivým momentem 345 N.m. Díky akumulátoru o kapacitě 73 kW nabídne dojezd na jedno nabití až 502 kilometrů. S touto baterií je pak k mání také dvoumotorová varianta 320 Dual Motor AWD. Přední elektromotor dává 157 kW, zadní pak 83 kW. Kombinovaný výkon tedy činí 240 kW (320 koní). Točivý moment elektromotorů je 343 pro přední a 166 pro zadní.

Také tato dvoumotorová varianta se může pochlubit slušným dojezdem, který čin až 500 km. K mání je pak ještě varianta Long Range, která má akumulátor o kapacitě 98 kWh a má zajistit dojezd až 660 kilometrů (WLTP pro elektrické verze je ve fázi homologace). Pro pohon verze Long Range slouží elektromotor o výkonu 170 kW (230 koní) a s točivým momentem 343 N.m. Nabíjení elektrických verzí bude možné výkonem až 160 kW.

Verzi se spalovacím motorem známe podrobněji zatím jednu - Hybrid 136 e-DCS6. Pod kapotou najdete tříválcový motor o výkonu 100 kW (136 koní) a s točivým momentem 230 N.m. Vůz pracuje s 48voltovým hybridem a akumulátorem o kapacitě 0,43 kWh. Tato verze může jet až 200 km/h a slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,3 sekundy. Vůz slibuje spotřebu 5,7 l/100 km a ve městě 50 % času jízdy na elektřinu.

Oproti základní elektrické verzi, u které známe hmotnost 2218 kg, je mild-hybrid lehčí o více než půl tuny (1705 kg). Všechny představené verze mají vpředu zavěšení pseudo MacPherson. Elektrické verze mají vzadu zavěšení multi-link, spalovací pak torzní příčku. Elektrické verze mají větší brzdy, vpředu o průměru 365 mm, zatímco hybrid má 330 mm.

Při uvedení známe dvě výbavy – Allure a GT. Allure nabídne bezklíčové odemykání, 19palcová litá kola, Peugeot i-Cockpit se dvěma digitálními panely s úhlopříčkou 10palců. 5008 GT nabídne dvoubarevné lakování, 20palcová kola, LED světlomety Pixel, vyhřívaná přední sedadla a volant, bezdrátovou nabíječku mobilních telefonů, ambientní osvětlení a i-Cockpit se zakřivenou 21palcovou obrazovkou.

Peugeot e-5008: Technické údaje
Verze Electric 210 Electric 320 AWD Electric 230 Long Range
Výkon [kW] 157 240 170
Točivý moment [N.m] 345 - 343
Převodovka 1A
Akumulátor [kWh] 73 98
Hmotnost akumulátoru [kg] 520 574
Hmotnost [kg] 2218 - -
Maximální rychlost [km/h] 170 - -
Zrychlení [s] 9,7 - -
Dojezd [km] 502 500 660
Nabíjení AC [kW] 11
Nabíjení DC [kW] 160
Rozměry [mm] 4791 x 1895 x 1694
Rozvor [mm] 2901
Zavzadelník [dm3] 259/748/1815
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1630/1636
Peugeot 5008: technické údaje spalovací verze
Verze Hybrid 136 e-DCS6
Objem [ccm] 1199
Válce/ventily 3/4
Výkon [kW] 100/5500
Točivý moment [N.m] 230/1750
Převodovka 6A
Akumulátor [kWh] 0,43
Hmotnost akumulátoru [kg] 12,1
Hmotnost [kg] 1705
Maximální rychlost [km/h] 200
Zrychlení [s] 11,3
Rozměry [mm] 4791 x 1895 x 1694
Rozvor [mm] 2901
Zavzadelník [dm3] 259/748/1815
Rozchod kol vpředu/vzadu [mm] 1630/1636

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud