Takže dle autora je auťák za skoro 1,3 mega cituji, úplně normální mainstreamové auto ... to pak jo
Ta spalovaci varianta je vysmech ... v Hyundai/Kia je zaklad aspon 1.6T, ktera s autem te velikosti trochu hne. Mit u noveho auta tyhle velikosti a ceny zrychleni za 11s (u prazdne) je tragedie. To uz radsi ty polidsteny dodavky.Jedine co trochu dava smysl je to silnejsi EV - to za 1.3mio je docela dobra nabidka
nějak nechápu tu honbu za výkonem,moje první větší auto - laguna z roku 1999 - mělo 100k a jezdilo 200 km/h, takže rodinej auťák, který jezdí skoro 200 s rozumnou spotřebou není na závodění a nepotřebuje 200k a se 136k si v pohodě vystačí a dle mne, jestli se něco bude prodávat, tak tahle verze. Ta baterková budou jen okrajové prodeje.
Pane Mičko, vážím si Vás a Vaší práce. Dnes Vám to ale ujelo: "...ale upřímně: potřebujete na běžné denní jízdy do práce, do školy a nákupy něco víc?". Víte, 5008 není typickým vozem pro popsanou rutinu. Je buď rodinným vozem často používaným pro delší cesty především o víkendech, nebo pracovním nástrojem někoho, kdo potřebuje převézt velký objem čehosi na delší trase. A zde už musí i "diskuzní nehrdina" uznat, že zrychlení 0-100 přes 11 sec je pro danou kategorii auta významným krokem zpět. a) jde o hodnotu dosaženou autem téměř zcela bez paliva a bez zátěže, bez jakékoliv výbavy zvyšující hmotnost (však víme, jak automobilky homologují spotřebu paliva a dynamické parametry!), přičemž jakákoliv zátěž, např. +5 osobami kromě řidiče a trochou těch zavazadel udělá z 5008 výrobek, se kterým si netroufnete na jakékoliv předjetí; b) praktické zkušenosti ukazují, že objemově malé tříválce v autech větších než 4,4 m vykazují doslova nesmyslnou spotřebu ve srovnání se stejným typem auta vybaveným např. dvoulitrovým motorem, lhostejno jestli benzínovým nebo naftovým. Přitom pomoc elektromotoru těm tintínkům je nutnou, ale nedostatečnou nevýhodou, jelikož je eliminována zvýšením hmotnosti celé poháněcí soustavy. Své ví uživatelé PSA dvanáctistovkových motorů ve všemožných SUV o dálničních přesunech v ČR a zde vykázané spotřebě.Trochu jsem se rozepsal, což vůči Vám nebylo nutné. Vy dobře víte, jak se věci mají. Dvanáctistovka turbo s el. výpomocí patří do 2008. 3008 už si zaslouží patnáctistovku a 5008 si zaslouží .... Dříve to bylo obvyklé, automobilky respektovaly požadavky a finanční možnosti zákazníků. Dnes Stellantis nabízí 1200 motor úplně šmahem do všech svých aut bez ohledu na jejich velikost, hmotnost, určení a CENU. Namísto jemných pošťouchnutí "diskusním hrdinům" by bylo spravedlivější (vůči čtenářům a zájemcům o auto) postavit současnou nabídkovou strategii Stellantisu do srovnání např. s VW a škodovkou.
Ano, 1.2 96 kW byl velmi příjemný až zábavný motor do 2008, zatímco v 5008 to byl spíš rozumný základ. S dodatkem, že starý PureTech neoplýval spolehlivostí ani v menších autech. Jasně, pro mamataxi do města to bohatě stačí. Otázka je, jestli zákazníci budou akceptovat, že jediná alternativa je mnohem dražší EV. V ČR to spíš dopadne jak s 308 a Astrou, které jsou na silnicích vidět zřídka.
Dobrý den, pane Kadleci,ani nevíte, jak moc si vážím tohoto Vašeho komentáře. On se tak moc liší od toho, co člověk s diskusích často čítává, že se mi tomu v dnešní době ani nechce věřit. Děkuji za něj.Teď k autu: ono to pošťouchnutí hodně vychází z reality, jinak bych to nepsal, ale co se požadavků na auto kolem komína týče, tady vycházím hlavně z těch svých. Ano, chtěl bych pro rodinu a na běžné denní popojíždění auto s pořádným výkonem a dynamickými parametry, ale čistě pro pocit jistoty, že kdyby se náhodou na silnici něco semlelo, já u toho nebudu. Na druhou stranu moje potřeby jsou v drtivé většině případů skutečně takové, jak to popisuji v článku - i takové auto s motorem 1.2 a výkonem 136 koní stačí. Stačilo by pět míst, co pět, čtyři, a množství prostoru, kam naložím kočár, kolo a budu spokojený. I z toho důvodu, když teď vybírám auto pro přítelkyni, zřejmě padne volba na Toyotu Corolla s atmo tříválcem. A sedan. Na rodinné auto to úplně nevypadá, ale pokud kouknete příští středu na Svět motorů (ještě na ten díl budeme poutat), všechno tam bude vysvětleno.U Peugeotu 5008 je alespoň na našem trhu jasně daná snaha posadit zákazníky to elektrických verzí. Já to nikomu za zlé nemám, je to strategie značky, potažmo koncernu, viz. v části "Fakta a zajímavosti" poznámka o tom, že každý model Peugeotu má v současné době v nabídce elektrickou verzi. Do srovnání strategií například koncernu VW a Stellantisu bych se nepouštěl, protože nikdo z nás nevidí tak daleko, jak vidí automobilky. Uvažují v horizontu pěti, možná až deseti let, byť je teď opravdu špatné období na předpovědi. Co můžu říct sám za sebe, už dlouho jsme neměli v redakcích tolik aut a malými (1.0, 1.5) motory a manuálními převodovkami - auta za rozumné peníze. Jsem toho názoru, že elektromobilita brzdí - možná ne všude na globální úrovni (spíše jde o to, kdo si to už přiznal a kdo ještě ne), ale na té regionální to tak opravdu cítím. Pokračování níže...
Hmm, promyšlený a zároveň emotivní přístup. Jak říkám: vážím si Vaší novinářské práce. Blbé (pro mě) je to, že v tomto bodu neuhnu: pokud by byla 5008 alespoň v patnácti- či šestnáctistovce (1200/3 *4) s pomocí elektromotoru, bude mě hodně zajímat. EV mají ještě 5 let čas.
to i v té 1,5 bHdi by to bylo zajímavější
"Jestli Stellantisu vyjde současná strategie, nevím, ale faktem je, že 5008 je tady a je orientovaná na EV vlnu. Stran pohonů není taková, jaká byla dřív, ale sám za sebe si myslím, že taková doba už tady nikdy nebude, větší nafťáky se 180 koňmi a automatem se nevrátí a lidem nezbydem, než vybítat z toho, co je, nebo holt půjdou jinam"Proč by to nešlo ? Může to dělat VW, může to dělat Mazda, nebo Škodovka, tak proč ne Stellantis ? Je to všechno jen o tom, kdo tam tomu zrovna šéfuje a Tavares je známy EV hujer který cely koncern tlačí nuceně do elektrifikace i když sám ji naoko kritizoval. Maštěstí jeho dny jsou už sečteny a stejně tak doufám, že EU v roce 2026 nebo i dříve přehodnotí celý ten nesmysl se zákazem spalovaků v roce 2035 a systém flotilových emisí a vůbec celý ten systém emisních povolenek, na kterém nejvíc vydělávají spekulanti a Tesla
Výstižně napsáno. 😉 👍🏻
Jaaaaj, taková škoda. Kdyby to prodávali za mega s 2.0 bluehdi 180, tak maji o odbyt postaráno. Fakt pěkný, praktický auto. Nechám si svou 508 a ačkoli si mě peugeot docela získal, teď bych si nic nevybral....
Moje řeč, takovémuto přibližovadlu by slušely motory 2,0 až 3,0 V6, ci 2,0 HDI až 2,7 HDI. Zlatá doba automobilismu je již bohužel pryč.
Tříválcová 1.2l v benzínu na 1700kg těžké auto? Po naložení 2.1t. Baterka 15kW motoru 0.9kwh? Na kouli to utáhne tak kárku s hnojem na zahradu.Jsem zvedav na první testy rodinného auta. Běžné ježdění 2-4 lidi. Plus dovolenkové přesuny 4 lidi, naložený kufr, lyze ci kola. Karavan to ani neutáhne, takže není nutno řešit . Spotřeba bude astronomická, dynamika tragická, zvuk a vibrace motoru děsné. Prázdné auto zrychlení na 100 za 12s? 🤔
ty nemáš nebržděný vozík? Máš vůbec na autě závěs a řidičák?
Jo jo, po rovině za bezvětří to bude asi dostatečné. Při zátěži, či ve stoupáních síla nulová, což bude nutné kopenzovat otáčkami, které poletí nadevšechny meze. Jo tomu se říká pokrok. Zlaté 2,0 a objemnější.
Dostatečné...... 😁 Prodávat to za 350 000kc, tak by to asi šlo.
3valec predny pohon je od kedy a u koho luxus?:
Bohužel s nadvládou bzučáků bude nakonec i ten 3 vál luxus. Brrrrr, to je hrozná představa, mám z ní až zimnici.
Jak vidíš, vůz je primárně EV a spalovák je zde taková nouzová okrajovka. Nevím, jak vypadá situace ve Francii, ale tady budou prodeje přesně nula. :-) Tříválec v takovovém autě nikdo nechce a současní fanoušci elektriky jsou trochu jinak orientovaní. Palec nahoru za možnost velké baterie.
Rád bych se chvíli divil s výrobcem proč se spalovací verze tak moc neprodává. Škoda. Přitom vyšli vstříc příznivcům spalování. A oni to stejně nechtějí. Divné. 😉Čas ukáže.
Protože se prodává elektro. Ty si koupíš včil kamna na dřevo?
Koupit stáložárný celolitinový kamna na dřevo vyrobený ve skandinávii nebo kanadě je to nejlepší co můžeš udělat. Nesmíš bejt ovšem línej vzít za práci.
Co to meleš o litině a ještě stáložárná. Snad do domu patří akumulační mastkové kamna a počítej tak na 70m2 do 3,5kW, jinak bys to přetopil a víš, že na 10kg dřeva a dvě hodiny hoření to hřeje 24hod. Jo, lenost je strašná, na starým baráku bylo všude dřevo.
Jj mastekový kamna jsou fajn až na nesmyslnou cenu a když je roztápíš ze studena tak začnou hřát až za půl dne.
nesouhlasím, hřeje to jak krb. K mastkovým snad máš podlahový infra topení a klimu.
Když máš v baráku skoro metrový zdi stačí v září zatopit v litinovejch kamnech a nechat je vyhasnout v dubnu. Žádný topný folie, panely, tepelný čerpadla nebo klimošky na nic nepotřebuješ. Stačí nebejt línej a postarat se o dřevo.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.