Francouzská značka nás před časem lákala na nový model s nezvyklým číselným značením. V Asii jezdí už mnoho let, na evropský model si ještě chvíli počkáme.
Společný francouzsko-čínský podnik Dongfeng Peugeot-Citroën funguje již třicet let a model 408 vyrábí už od roku 2010. Druhá generace přišla na trh v roce 2014 a tato třetí verze je vlastně komplexním faceliftem na stále stejné platformě PSA EMP2. Tříprostorový sedan měří na délku 4750 mm a stojí na rozvoru 2730 mm. Zatímco základní tvary střechy a boků odpovídají předchůdci, vpředu dostal novou tvář po vzoru nejnovější evropské 308. Najdeme zde tak nové logo automobilky, čelní mřížku s chromovanými prvky a také užší světla, doplněná vertikálními LED pásy.
K dramatickým změnám došlo i na zádi, kam se nastěhovala světla s třemi diodovými zářezy, propojená tmavou lištou. Uvnitř se čínský zákazník může těšit na 12“ digitální přístrojový štít a 10“ infotainment. Vůz pohání výhradně přeplňovaná benzinová šestnáctistovka s výkonem 125 kW (170 k) a 250 Nm točivého momentu.
Evropská verze 408 slibuje výrazně zajímavější tvary. Podle fotek maskovaných prototypů půjde o fastback s vyšší stavbou karoserie – hlavně v zadních partiích. Má jít o luxusnější zboží, dá se tedy čekat nasazení plug-in hybridních ústrojí se systémovým výkonem 132 kW (180 k) a 165 kW (225 k). Neměla by chybět ani výhradně elektrická verze, odpovídající svými parametry menší e-308 se 115 kW (156 k).