Nový Peugeot 308 SW oficiálně: Krásné kombi má překvapivě menší kufr než dřív

Prodloužená varianta francouzského kompaktu zamíří na náš trh až během příštího roku.

Tři měsíce po představení základní verze Peugeotu 308 s karoserií hatchback se nám ukazuje i prodloužená varianta, která se interně označuje SW. Francouzi tak stejně jako Škoda, Seat, Toyota a Volkswagen věří v kompaktní kombíky, mezi které teď vypouští svůj dravý design.

Peugeot 308 SW je designově rozhodně zajímavé auto a ze zavedené konkurence vyčnívá. Základní prvky už ale známe z dříve představeného hatchbacku. Na novince nás tak spíše zajímá několik důležitých čísel. Především objem zavazadlového prostoru, který se z 412 litrů u hatchbacku navýšil na 608 litrů (plug-in hybrid 548 litrů).

Při sklopení druhé řady sedadel v poměru 40:20:40 to pak dělá 1634 litrů (plug-in hybrid 1574 litrů). Po sklopení se vytvoří ložná plocha o délce 1,85 metru, což vytvoří nejeden úsměv třeba na parkovišti před Ikeou. Víko zavazadelníku se otevírá elektronicky a uvnitř najdete 12V zásuvku, LED osvětlení, dvě přihrádky se síťkou a dvě oka pro kurty.

Nový Peugeot 308 oficiálně: Je luxusní, hybridní a konkurenci nic nedaruje

Nový Peugeot 308 oficiálně: Je luxusní, hybridní a konkurenci nic nedaruje

Oproti předchozí generaci prodloužené verze je rozvor delší o dva centimetry (2,73 metru) a oproti novému výchozímu hatchbacku je novinka delší o 21 centimetrů. Uvnitř najdete dva displeje o velikosti 10 palců s nejnovějším softwarem. I zde pak najdete nový digitální panel ovládání klimatizace. Potěší čtveřice USB-C konektorů, zrcadlení mobilních telefonů a možnost připojit dva telefony přes Bluetooth.

Motorová nabídka taktéž zrcadlí nabídku hatchbacku. Základem jsou tedy zážehové tříválce Puretech o výkonu 81 kW či 96 kW, kdy silnější jde spárovat s osmistupňovou automatickou převodovkou. V nabídce i nadále zůstává diesel BlueHdi o výkonu 96 kW, který lze taktéž spárovat s automatem.

Peugeot má nové logo. Takto se vyvíjel tradiční symbol lva napříč historií značky

Peugeot má nové logo. Takto se vyvíjel tradiční symbol lva napříč historií značky

Peugeot pak vyzdvihuje plug-in hybridní varianty s elektromotorem o výkonu 81 kW, baterií o kapacitě 12,4 kWh a 8stupňovým automatem. Tato technika je spojená s benzinovým motorem o objemu 1,6 litru, který je naladěný buď na 110 kW (systémový výkon 133 kW), či na 132 kW (systémový výkon 165 kW).

Dojezd na jedno nabití se pak pohybuje mezi 59 až 60 kilometry. Peugeot 308 SW bude na trhu k dispozici až během příštího roku. Standardní krátká verze je už ale za rohem. V budoucnu nás čeká ještě čistě elektrická verze.

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků