Nový Peugeot 308 se blíží (tajné projekty)

Peugeot chystá nástupce 307, Volvo připravuje nové modely, Astra dostane facelift a zadní víceprvek, Impreza bude k dostání i jako hatchback.

Peugeot 308 dorazí už příští rok

Zhruba před rokem prošel Peugeot 307 omlazovací kůrou. Z toho důvodu se vůbec nečekalo, že by automobilka mohla vyrukovat s novým modelem tak brzy. Opak se ale stáva realitou a nástupce „třistasedmičky“, Peugeot 308, zachytili špionážní fotografové při testování na francouzských silnicích.

Peugeot 308 dorazí na trh v tří i pětidveřovém provedení. Na délku naroste o 4 cm na výsledných 4,25 m, jeho výška bude naopak zredukována. To bude mít za následek dynamickejší vzhled a auto by mělo celkově působit vyváženějším a honosnějším dojmem než současná generace.

Později dorazí na scénu i další karosářské verze – klasické kombi a čtyřmístné coupé-cabrio. Pošeptává se i o cross verzi se zvýšenou světlou výškou, poháněna však zůstanou jenom přední kola.

Pod kapotou se objeví známe i nové čtyřválce. Novinkami budou dieselový agregát 2,2 HDI se vtřikováním Common-Rail, který ve své vrcholné verzi bude podávat výkon 125 kW (170 k). Dále stojí určitě za pozornost nový 1,6 l benzínový motor, který vyvinulo PSA společně s BMW. Ten bude k dispozici v atmosférické i přeplňované verzi, která dosáhne výkonu rovněž 125 kW (170 k). Top verze motoru se možná objeví ve sportovně laděnom modelu 308 RC, kde by mohla dosahovat výkonu až 154 kW (210 k).

Peugeot 308 bude mít světovou premiéru příští rok na podzimním autosalonu ve Frakfurtu. Jeho konečná podoba nám tak bude známá asi až těsně před ním, přiložena ilustrace však nemusí být od reality daleko. Dominantou přední částí bude pro Peugeot už typický obrovský nasávací otvor.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 308 při testování

Klepněte pro větší obrázek  Foto a ilustrace © Automedia
Takto by mohl vypadat


Nové Volvo XC70 přijede v roce 2008...

Po prvním pohledu na špionážní fotografie byste asi jen stěží tipovali, co že se pod pečlivým maskováním ukrývá. Dle důvěryhodného zdroje se však jedná o nové Volvo XC70; nakonec, všimněte si pro Volvo charakteristické mřížky chladiče a předních světel. Nový model se objeví na trhu v roce 2008, ale už nyní probíhají první testy v reálném provozu. Nahradí tak stávající druhou generaci, která se s menšími či většími obměnami vyrábí už od roku 2000. XC70 však nebude jediným modelem značky načasovaným na stejné období. Spolu s ním dorazí na trh i kombi V70, které můžete vidět na přiložené ilustraci (z něj bude XC70 pochopitelně vycházet).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Budoucí třetí generace Volva XC70 pod maskováním

Klepněte pro větší obrázek Foto a ilustrace © Automedia
Volvo V70 přijede rovněž v roce 2008

Tip: Test  současné generace Volva XC70 si můžete přečíst zde.


... a zcela nové XC60 rovněž

Švédská automobilka však má daleko rozsáhlejší plány - v tomtéž roce přijede na trh malé SUV s označením XC60. To bude konkurovat vozům, jakými jsou Toyota RAV4, BMW X3 nebo Nissan X-Trail.

Naplánování třech modelů v stejném období není jen náhoda. XC60 bude totiž sdílet podvozkovou platformu právě s V70 (XC70) a pohonné jednotky si vypůjčí od menších modelů střední třídy, sedanu S40 a kombi verze V50.

Pro pohon všech kol bude zvolen přepracovaný systém Haldex, který používá elektronicky ovládánou spojku umístněnou před zadním diferenciálem. Ta dokáže v případě potřeby poslat na zadní kola až 50% výkonu.

Na ilustraci můžete vidět, jak by mohlo malé SUV ve skutečnosti vypadat...

Klepněte pro větší obrázek Ilustrace © Automedia
Volvo XC60


Opel Astra dostane facelift a zadní víceprvkovou nápravu

Objektivům špionážních fotografů neuniklo testování Opelu Astra, který se už zanedlouho dočká jemného faceliftu. Z fotek je vidět, že úpravy vzhledu budou spíše decentní a dotknou se převážně přední masky. Hned na první pohled upoutá více chromu na mřížce chladiče a hlavním vstupu vzduchu v přepracovaném nárazníku, který bude díky výraznějšímu prolisu působit „usměvavějším“ dojmem. Jeho boční nasávací otvory dostaly taktéž jinou strukturu mřížkování. Určité změny by se měly odehrát také v interiéru.

Zajímavější informace však pocházejí z jiných částí Astry. Všimněte si dvou fotografií zlatého hatchbacku. Ten podle důvěryhodného zdroje disponoval čtyřprvkovou zadní nápravou, na kterou jsme zvyklí např. u některých japonských vozů, Fordů nebo Volkswagenů. Klasická kliková zadní náprava současné generace Astry přitom patří k tomu nejlepšímu na trhu, ale Opel možná přišel na to, že tato koncepce má své limity a je potřeba se vydat jiným směrem.

Faceliftovaná Astra by měla dorazit na trh na jaře 2007, ale použití čtyřprvkové nápravy odhadujeme až pro další generaci. Uvidíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Chystaný facelift v provozu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Opel možná vsadí také na čtyřprvkovou zadní nápravu


Subaru Impreza WRX jako hatchback

Už delší dobu se mluví o tom, že se Subaru hodlá vydat novou cestou, hlavně v případě nové Imprezy. Její nová generace se bude pyšnit radikálně odlišnými tvary po vzoru konceptu B5, který byl představen veřejnosti před rokem na autosalonu v Tokyu. Zásadní novinkou je, že společně s tradičním sedanem by měl vzniknout i hatchback. O verzi kombi není prozatím rozhodnuto.

Špionážní fotografové zastihli Imprezu WRX hatchback při testech v americké Californii. Vyznavači japonské značky se určitě mají na co těšit, protože nová generace dostane ještě propracovanější pohon všech kol a ve vrcholné verzi STI ostře naladěný přeplňovaný čtyřválec boxer s objemem 2,5 l, který bude podávat  maximální výkon okolo 243 kW (330 k). Hothatche pravděpodobně čeká tvrdý soupeř.

Poprvé se pod kapotou Imprezy objeví také hybridní pohon, který bude kombinovat elektromotor a osvědčený dvoulitrový nebo dvouapůllitrový turbomotor. Úlohou elektromotoru bude snižovat spotřebu  a pomáhat benzínovému agregátu při akceleraci z nízkých otáček a eliminovat tak turboefekt.

Světovou premiéru by Impreza měla mít už na jarním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Impreza WRX v provozu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept B5

bazar

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2003
Stav: 154 444 km
Cena: 65 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2002
Stav: 121 502 km
Cena: 58 000 Kč
Peugeot 307 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 234 204 km
Cena: 60 000 Kč
Peugeot 206 1,1
Rok výroby: 2001
Stav: 114 345 km
Cena: 42 000 Kč
Peugeot 308 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 867 km
Cena: 101 000 Kč
Peugeot Partner 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 162 453 km
Cena: 92 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků